38

برگزاری مراسم نامگذاری بلوار سردار شهید استوار محمودآبادی و رونمایی از نماد سردار شهید سلیمانی در شهرستان کوار

  • کد خبر : 753
  • 16 دی 1399 - 18:29
برگزاری مراسم نامگذاری بلوار سردار شهید استوار محمودآبادی و رونمایی از نماد سردار شهید سلیمانی در شهرستان کوار
این مراسم به همت شهرداری و شورای اسلامی شهرستان کوار و به پاس گرامیداشت خدمات صادقانه سردار شهید اسلام حاج رسول استوار محمودآبادی و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش بهار کوار همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و با حضور امامان جمعه شهرستان کوار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس، اعضای شورای اداری شهرستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کوار، جمعی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و یادگاران دوران دفاع مقدس مراسم نامگذاری بلوار سردار شهید استوار محمود آبادی در شهر کوار برگزار گردید.

? این مراسم به همت شهرداری و شورای اسلامی شهرستان کوار و به پاس گرامیداشت خدمات صادقانه سردار شهید اسلام حاج رسول استوار محمودآبادی و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

 رونمایی از نماد سردار شهید سلیمانی در کوار

?همچنین در ادامه مراسم از نماد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در ابتدای بلواری که به نام ایشان مزین شده، نصب گردیده بود نیز رونمایی گردید.

? قابل ذکر است سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، که اصالتا کواری و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و هم رزم شهید سردار سلیمانی بود، از ابتدای جوانی و با شروع دفاع مقدس عازم جبهه‌های غرب و جنوب شده و در لشکر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (ع) به عنوان فرمانده گردان، مسئول اطلاعات و عملیات لشکر، فرمانده تیپ مستقل و… به دفاع از کشور پرداخته و در این عرصه بارها مجروح و مصدوم شیمیایی شد. وی پس از آن نیز در عرصه‌های مختلف از جمله فرماندهی دانشکده علوم وفنون، مسئول آموزش و اطلاعات نیروی زمینی سپاه، مؤسس نیروی ویژه صابرین سپاه، فرمانده قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور و فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در شمالغرب کشور به دفاع از امنیت کشور پرداخت. پس از آن نیز در عرصه فرهنگی کشور مسئولیت مدارس سپاه را عهده دار و مسئول پیاده‌سازی الگوی طرح تحول و سند چشم انداز نظام آموزشی مدارس کشور شد. وی در دفاع از حریم اهل بیت علیهم‌السلام در مقابل گروه‌های تکفیری دوشادوش سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی در سوریه و عراق مجاهدت کرد.

? وی در  بامداد ۱۶ آذرماه پس از ۴۰ سال پاسداری و تحمل درد عوارض شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل گشت و شهرداری و شورای اسلامی شهر کوار نیز به پاس مجاهدت ها و خدمات ایشان و زنده نگه داشتن نام این سردار خدمتگزار و گمنام، اقدام به نامگذاری بلوار به نام این شهید گرانقدر در شهر زادگاهش کوار نمود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=753

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.