22

برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان ابتدایی شهرستان کوار

  • کد خبر : 8305
  • 25 اردیبهشت 1401 - 22:25
برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان ابتدایی شهرستان کوار
چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان ابتدایی کوار با حضور 605 دانش آموز دختر و پسر شهرستان کوار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، مراسم افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان ابتدایی شهرستان کوار امروز 25 اردیبهشت ماه با حضور ائمه جمعه کوار و اکبرآباد، رییس و کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان کوار، اعضای شورای اسلامی شهر اکبرآباد، داوران، مربیان، انجمن اولیا و دانش آموزان در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) اکبرآباد برگزار شد.

رشیدی رئیس آموزش و پرورش شهرستان کوار در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار بهار کوار، ضمن تشکر از زحمات تمامی عوامل برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم، بیان کرد: این مسابقات هرساله در پایان سال تحصیلی با هدف ترویج قرآن کریم و آموزه های کلام وحی در بین دانش آموزان برگزار می شود که امسال با شرکت حدود 600 نفر از دانش آموزان دختر و پسر ابتدایی شهرستان کوار در 6 رشته احکام، اذان، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، حفظ عمومی و حفظ جز30 در حال برگزاری می باشد که بعد از این مرحله منتخبین برای مسابقات مرحله استانی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام میرشکاری امام جمعه شهر اکبراباد در این مراسم با اشاره به جایگاه والای قرآن، دانش آموزان را به تفکر و تدبر در قرآن توصیه نمود و بیان کرد: همراه شدن با قرآن کریم و آموزه های این کتاب آسمانی از کودکی و نوجوانی اثرات مثبت و بسیار خوبی بر ادامه مسیر زندگی دانش اموزان خواهد داشت.

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، مسابقات در دبیرستان حضرت معصومه (س) و دبستان شهدای والفجر شهر اکبرآباد برگزار شد و دانش آموزان در 6 رشته به رقابت پرداختند.

قابل ذکر است این مسابقات در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مجازی برگزار شد و در دوسال اخیر دانش آموزان شهرستان کوار موفق به کسب رتبه دوم کشوری در رشته های صحیفه سجادیه و نماز و ۱۷ رتبه دوم و سوم استانی در رشته های قرآنی شده اند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=8305

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.