16

تسهیلات خسارت‌های سیل شهرستان کوار در حال پرداخت است

  • کد خبر : 14864
  • 04 بهمن 1401 - 16:53
تسهیلات خسارت‌های سیل شهرستان کوار در حال پرداخت است
شیراز- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: تسهیلات آسیب دیدگان سیل مردادماه ۱۴۰۱ در شهرستان کوار بر اساس مصوبه دولت اکنون در حال پرداخت است.

خلیل عبدالهی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک بانک‌های استان مشغول پرداخت وام به آسیب دیدگان و خسارت دیدگان سیل شهرستان کوار هستند. در بحث بازسازی منازل مسکونی به روستاییان خسارت دیده تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد بعلاوه ۵۰ میلیون تومان بلاعوض و در شهرها نیز تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی با سود پنج درصد و ۵۰ میلیون تومان نیز بلاعوض در حال پرداخت است.

او اظهار داشت: همچنین در بحث تعمیرات منازل مسکونی آسیب دیده نیز ۳۰ میلیون تومان وام تعمیرات و ۲۰ میلیون تومان نیز به شکل بلاعوض پرداخت می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در زمینه کشاورزی نیز بر اساس مصوبه دولت به میزان خسارت وارد شده باید به کشاورزان آسیب دیده تسهیلات پرداخت شود که تاکنون با وجود پیگیری‌های صورت گرفته به مرحله پرداخت نرسیده و جلساتی در حال برگزاری است که میزان تسهیلات پرداختی به کشاورزان مشخص شود.

عبدالهی اضافه کرد: عمده خسارت ها در روستاها مربوط به حوزه مسکن بوده و اقداماتی نیز در زمینه بازسازی جاده‌های بین مزارع و قنات ها و چاه هایی که دچار آسیب شده نیز اقداماتی انجام شده و اعتبار مورد نیاز در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته تا خسارت های این بخش ها نیز جبران شود.

در جریان سیل ششم مرداد امسال بنا به گفته مسئولان جهاد کشاورزی استان به ۷۵۰ هکتار از مزارع و باغ های شهرستان کوار خسارت ۲۸۰ میلیارد ریالی وارد شد.شهرستان کوار در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=14864

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.