15

جاده‌های پرخطر و نقاط حادثه‌خیز شهرستان کوار نیاز به اصلاح جدی دارد

  • کد خبر : 9950
  • 31 تیر 1401 - 18:52
جاده‌های پرخطر و نقاط حادثه‌خیز شهرستان کوار نیاز به اصلاح جدی دارد
امام جمعه شهرستان کوار گفت: به همه نقاط و جاده‌های پرخطر و حادثه‌خیزشهرستان باید توجه شود و مشکلات آن برطرف گردد

حجت‌الاسلام‌ مجید گشول، خطیب جمعه شهرستان کوار، ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان کوار با بیان اینکه ۹۰ درصد امور معنوی و فرهنگی به لقمه حلال برمی‌گردد، گفت: ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و مفاسد و آسیب‌های فرهنگی لقمه حرام است.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق عفت کسب حلال است، گفت: در حوزه حجاب و عفاف فراجا نیروی انتظامی فعالیت‌های خوبی را دنبال خواهد کرد. البته تذکر لسانی وظیفه همگانی است.

امام جمعه شهرستان کوار افزود: ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از حوزه بسیج خواهران شهرستان به‌طور ویژه که در مرکز استان حضور پیدا کردند و امر و نهی درباره حجاب و عفاف را به‌صورت میدانی در یک نقطه خاص در شیراز پیگیری کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌نماییم.

گشول روز مباهله را روز ظهور حقانیت اسلام و حقانیت پیامبر (ص) و دلیل بر ولایت مولا علی علیه السلام دانست و ضمن اشاره به فرموده رهبر انقلاب گفت: همان‌طور که در مباهله همه‌ی ایمان در مقابل کفر قرار گرفت، امروز، همه‌ی ایمان در نظام جمهوری اسلامی در مقابل کفر قرار گرفته است؛ همان‌طور که معنویّت و صفا و اقتدار معنوی پیغمبر اکرم و خانواده‌اش توانست دشمن را از میدان خارج کند، به فضل الهی و به حول‌وقوّه‌ی الهی ملّت ایران با اقتدار خود و با معنویّت خود دشمن را از میدان خارج خواهد کرد.

خطیب جمعه شهرستان کوار در ادامه با اشاره به سالروز عملیات موفقیت‌آمیز مرصاد در مقابل منافقین، تاکید کرد: عملیات مرصاد ثبات داخلی نظام را تحکیم و باعث شناسایی دوست از دشمن و موجب تحکیم وحدت در بعد داخلی و تبلور مشارکت عمومی و همبستگی ملی و همچنین موجب تسلط اطلاعاتی هرچه بیشتر بر سازمان منافقین شد.

حجت الاسلام گشول یادآور شد: این عملیات موجب شد استراتژی و رهبری سازمان منافقین دچار شکست شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خانواده به عنوان سلول تشکیل‌دهنده‌ پیکره جامعه از ابتدای خلقت و بالتَّبع تشریع، مورد اهمیت ادیان مختلف بویژه کامل‌ترین آنها یعنی اسلام بوده است، افزود: هر نتیجه‌ای از حرکت و سویه‌ی نورانی یا ظلمانیِ در جامعه انتظار می‌رود لاجرم ریشه آن را باید در بنیاد خانواده جست‌وجو کرد.

امام جمعه شهرستان کوار عنوان کرد: سند ۲۰۳۰ علی رغم ظاهر بی‌طرفانه و حتی همدلانه آن با کشورهای در حال توسعه، علاوه بر اینکه بر مبنای پذیرش منطق جاری نظام بین‌الملل و نظم موجود جهانی تدوین شده است که براساس نتایج بسیاری از تحقیقات مهم علمی نظمی ناعادلانه، تبعیض‌آمیز و به‌صورت خاص به‌نفع نظام سرمایه‌داری و کشورهای توسعه یافته است.

گشول افزود: از جهت ارزشگذاری‌های فرهنگی و بسط ذهنیت فرهنگی نیز ارزش‌های لیبرال را ذیل مفاهیم حقوق بشر، تساوی جنسیتی، توانمندسازی گروه‌های آسیب‌پذیر و به‌عنوان اصول جهانی مبنا قرار داده و در کشورهای مختلف جهان زمینه‌های اجرایی شدن آنها را فراهم می‌کند.

وی گفت: اهمیت کارآفرینی در اقتصاد مقاومتی به گونه‌ای است که اقتصاد مقاومتی را می‌توان از جنبه دیگر، اقتصاد کارآفرینی هم نامید، چرا که مردمی بودن، دانش‌بنیانی، مولد بودن، درون‌زایی و برون‌گرایی از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است که به طور کامل با موضوع کارآفرینی منطبق است.

خطیب جمعه کوار اضاف کرد: ازسوی دیگر کارآفرینی به معنای خلاقیت در کار و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و تولیدی و خلق ارزش جدید با خطرپذیری درمنابع مالی، از عوامل رشد و شکوفایی اقتصادی است، زیرا کارآفرینی در یک جامعه و اقتصاد به معنای پویایی و بالندگی است. جامعه‌ای که در بستر کارآفرینی حرکت می‌کند، جامعه زنده و پویا و فعال است. از این رو به سادگی و آسانی می‌تواند همه مشکلات و فشارهای بیرونی و درونی را تحمل کرده و پشت سر بگذارد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل نهاد امامت جمعه نیز گفت: شبکه گسترده امامت جمعه یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی و به‌منزله شاهرگهای حیاتی و بافت‌های پیوندی جامعه و همچنین موجب افزایش مشارکت عمومی، مسئولیت‌پذیری، وحدت هم‌بستگی و حفظ هویت ملی و رشد سرمایه اجتماعی است.

حجت الاسلام گشول گریزی به مسائل سیاسی زد و تاکید کرد: بدون تردید، غرب در برابر حل‌وفصل موضوع هسته‌ای ایران از ارائه تضمین به ایران خودداری می‌کند.

وی با بیان اینکه غرب می‌خواهد توافق در حالی صورت بگیرد که ساختار تحریم‌های حداکثری علیه ایران دست‌نخورده باقی بماند، گفت: بعد از اجرای توافق هم تعلیق موقت تحریم‌ها، بدون ارائه هیچ نوع تضمین باشد تا انتفاع اقتصادی ایران از توافق صورت نگیرد، چراکه ورود منابع مالی به اقتصاد ایران، رشد اقتصاد ایران را سرعت بخشیده و به‌زعم ایشان، قدرت ایران را در زمینه‌های موشکی و منطقه‌ای بالابرده و ایران را از مذاکرات بعدی مد نظر غربی‌ها، بی‌نیاز می‌کند.

امام جمعه شهرستان کوار افزود: بنابراین غرب در مذاکره برای توافق مد نظر خود، به‌دنبال این است که بخشی از تحریم‌ها را لغو کند و در ادامه از بخش عمده دیگر تحریم‌های به‌جامانده به‌گونه‌ای سوء استفاده کند که حتی انتفاع اقتصادی ایران در بخش‌های لغوشده تحریم‌ها، نیز مسدود شده باشد.

گشول بیان کرد: غرب تنها با تکیه بر این راهبرد است که می‌تواند سایر موضوعات مدنظر و البته اختلافی خود با ایران، همچون موضوعات موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران را در فرصت‌های مناسب و در اَشکال دیگری از مذاکرات، به‌نوعی مطرح نماید.

خطیب جمعه شهرستان کوار در ادامه به مسائل و موضوعات شهرستانی نیز گریزی زد و بیان داشت: در شهرستان کوار باید به سه موضوع تولید ملی و جهش تولید، توجه به تولید اشتغال‌زا بمنظور حل مشکلات مردم و هچنین توجه به حفظ امنیت و آرامش جامعه توجه ویژه شود.

حجت الاسلام گشول با تاکید بر اینکه باید به هر سه موضوع در کنار یکدیگر توجه شود، متذکر شد: جاده‌های پرخطر و نقاط حادثه‌خیز شهرستان کوار نیاز به اصلاح جدی دارد.

وی افزود: به همه این نقاط و همه این جاده‌های پرخطر و حادثه‌خیز باید توجه شود و مشکلات آن برطرف گردد چه در اکبرآباد و ورودی و خروجی کمربندی آن چه در جاده فرمشگان چه روبروی طسوج و چه هر نقطه حادثه‌خیز دیگری باید با اصلاح، نقشه‌ریزی و طراحی درست و کار عمرانی سامان یابد.

امام جمعه شهرستان کوار گفت: برخی از طرح های عمرانی و اصلاحی در جاده ها بیش از ده سال عقب افتاده و در دولت قبل کوتاهی و سهل انگاری شده که امید است در دولت مردمی و جهادی انجام شود.

گشول در خاتمه ابراز کرد: از سوی دیگر از آثار و برکات تولید ملی نباید غفلت شود و باید در تولید جهش و افزایش و تسهیل به وجود آید.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9950

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.