15

جزییات دریافت یارانه طرح فجرانه در کوار

  • کد خبر : 24574
  • 28 بهمن 1402 - 11:04
جزییات دریافت یارانه طرح فجرانه در کوار
رییس اتاق اصناف کوار گفت: یارانه تشویقی ۷ دهک اول درآمدی به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان در کوار در حال اجرا است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار رئیس اتاق اصناف گفت: مرحله جدید و بزرگ طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف دولت از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر در حال اجرا است. همشهریان عزیز میتوانند برای دریافت سبد کالای تخصیص یافته به نزدیک‌ترین فروشگاه به محل سکونت مراجعه نمایند.

وی افزود: فروشگاه‌های عرضه‌کننده سبد کالا مجاز به اخذ هیچگونه وجه نقدی و غیرنقدی از شهروندان محترم نیستند. البته جهت دریافت سبد کالای حمایتی به همراه داشتن کارت عابر بانک سرپرست خانوار الزامی است.

فرهادی ادامه داد: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست دبه ۲/۵ کیلویی،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر اقلام تشکیل دهنده سبد کالای حمایتی هستند که تلاش بر این است به صورت یکجا به خانوار‌های مشمول تحویل داده شود.

رییس اتاق اصناف کوار بیان کرد: در صورت ناقص بودن سبد کالا در مراجعه اول به فروشگاه امکان مراجعه مجدد برای دریافت اقلام باقی‌مانده آن در طول ماه وجود دارد.

وی خانوار‌های مشمول سبد حمایتی کالا را عنوان نمود و با بیان اینکه این طرح مشمول خانوار دهک‌های پایین جامعه «اول تا هفتم» در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است، افزود: کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی، کلیه شاغلان و بازنشستگان نیرو‌های مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی، کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی، روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشجویان متأهل به تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی، طلاب به تشخیص مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، سرپرستان خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سرپرستان خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور میتوانند از این سبد حمایتی بهره ببرند.

فرهادی اظهار نمود: به ازای هر خانوار مشمول طرح یک سبد حمایتی در نظر گرفته شده است که با مراجعه سرپرست خانوار به همراه کارت عابر بانک مربوطه به فروشگاه‌های مجاز عامل توزیع در سراسر کشور به ایشان تحویل می‌گردد.

وی بیان کرد: شیوه کار در این طرح همانند انجام خرید از فروشگاه با استفاده از کارت عابر بانک بوده و بدون ارائه کارت بانکی سرپرست خانوار امکان تحویل سبد کالا وجود ندارد. همچنین مشابه همه تراکنش‌های بانکی به خاطر داشتن رمز صحیح کارت ضروری است و در صورت سه بار اشتباه در ورود رمز، کارت بانکی مسدود و ارائه خدمت مقدور نخواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ازهمه همشهریان درخواست نمود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به بازرسی اتاق اصناف اعلام یا با شماره تلفن۳۷۸۲۳۸۱۲ تماس حاصل نمایند.

طرح «فجرانه» یارانه از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و به مدت یک ماه اعتبار دارد. اعتبار تشویقی «۲۲۰ هزار تومانی» علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را در پایان هر ماه دریافت خواهند نمود. همچنین یارانه هر قلم غذایی به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=24574

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.