26

حمله شبانه سگ به پسر 15ساله در کوار

  • کد خبر : 18109
  • 11 اردیبهشت 1402 - 21:00
حمله شبانه سگ به پسر 15ساله در کوار
ساعت ۹ و نیم شب پسری۱۵ ساله با پسرخاله ۱۸ ساله‌اش، در یکی از خیابان‌های شهر کوار در حال بازگشت به خانه هستند. همه چیز عادی به نظر می‌رسد تا اینکه یک سگ ولگرد به پسر کوچکتر حمله می‌کند. او که نامش امیرحسین است، هر چه تقلا می‌کند نمی‌تواند خود را از چنگ سگ در بیاورد. در همین حال پسرخاله‌اش سعی می‌کند با پرتاب سنگ به سمت سگ ولگرد، جان امیرحسین را نجات دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار به نقل از رکنا امیرحسین در خصوص آن شب می‌گوید: آن شب خانه خاله‌ام مهمان بودم. شب که خواستم به خانه برگردم پسرخاله‌ام هم تصمیم گرفت با من همراه شود. نزدیک خانه بودیم که یک سگ ولگرد را دیدیم. من از دیدن این سگ وحشت کردم که ناگهان به من حمله کرد. تلاش‌های من بی فایده بود. سگ دندان‌های تیزش را در دست من فرو کرده بود و من حس می‌کردم که دستم در حال قطع شدن است.

او افرود: فریاد می‌زدم و کمک می‌خواستم. پسر خاله‌ام با سنگ زدن به آن سگ ولگرد تلاش کرد تا به من کمک کند و در نهایت سگ مرا رها کرد. اگر پسرخاله این کار را نمی کرد یا اگر من تنها بودم، شاید این سگ مرا تکه تکه می‌کرد‌.

امیرحسین گفت: خیلی شب ترسناکی بود. نمی‌توانم دردِ فرو رفتن دندان‌های سگ در دستم را توصیف کنم. بعد از اینکه سگ فرار کرد، پسرخاله با پدرش تماس گرفت تا به کمک من بیایند. آنها من را به بیمارستان بردند. در بیمارستان به من آمپول هاری تزریق کردند و دستم را شست‌وشو دادند. پزشکان توصیه کردند که هر روز باید محل زخم را شست و شو دهیم.

امیرحسینِ ۱۵ ساله در ادامه می‌گوید که سگ دست راستش را گاز گرفته و او هم راست دست است و در این مدت برای انجام کارهای شخصی‌اش به شدت دچار مشکل شده است.

او می‌افزاید: از درس و مدرسه عقب افتاده ام؛ نمی‌توانم چیزی بنویسم. با این وجود کادر مدرسه خیلی با من همراهی می‌کنند. من حیوانات را خیلی دوست دارم؛ خودم هم قبلا خرگوش و پرنده داشتم. سگ‌ها را هم خیلی دوست دارم. بعد از این اتفاق، باز هم حسم نسبت به سگ‌ها تغییر نکرده است. من باز هم دوستشان دارم ولی الان از آنها می‌ترسم.

امیرحسین می‌گوید: سگ ولگرد در کوار زیاد دیده می‌شود. چند وقت پیش یک سگ به خانم همسایه خاله‌ام نیز حمله کرده بود. کاش مسئولان موضوع سگ‌های ولگرد را پیگیری کنند تا به نتیجه برسد. این در حالی است که مردم به این سگ‌ها غذا نمی‌دهند و من هم نمی دانم از کجا تغذیه می‌کنند که تعدادشان اینقدر زیاد است.

مجید؛ پدر امیرحسین است. او از حادثه آن اینگونه می‌گوید: آن شب من در خانه نبودم. وقتی به من گفتند که این اتفاق افتاده است سریعا خودم را به بیمارستان رساندم. پسر من در خیابان اصلی بود، حتی در کوچه پس کوچه‌های فرعی هم نبود که بگوییم سگ ولگرد آنجا بیشتر است! روز بعد او را به بیمارستانی در شیراز منتقل کردیم. آنها از دستش عکس گرفتند و گفتند که عمق گازگرفتگی سگ زیاد است؛ با این وجود نیازی به عمل جراحی وجود ندارد.

او تاکید می‌کند: از آن روز تا کنون، سه الی چهار بار واکسن هاری به امیرحسین تزریق کرده‌اند و ما دائما دستش را شست و شو می‌دهیم. اگر پسرخاله امیرحسین همراهش نبود، نمی‌دانم چه بلایی سر پسرم می‌آمد.

پدر امیرحسین می‌افزاید: در کوار سگ ولگرد خیلی زیاد است. یک خانم هم چند روز پیش مورد حمله سگ واقع شده بود. کاش مسئولان سریعتر به این موضوع رسیدگی می‌کردند چراکه جان شهروندان در خطر است.

شهرداری کوار چه می گوید؟

در این خصوص و اینکه چرا شهرداری کوار اقدام موثر و ریشه‌ای برای جمع آوری سگ‌های ولگرد انجام نمی‌دهد با حامد زارع، شهردار کوار به گفت‌وگو نشستیم. او در این خصوص می‌گوید: شهرداری به صورت جدی به این موضوع ورود کرده است. ما به صورت دائمی پنجشنبه هر هفته، زنده‌گیری سگ داریم. هر هفته 30 سگ را زنده گیری می‌کنیم. هر قلاده برای شهرداری 100 هزار تومان هزینه دارد.

او در ادامه می‌افزاید: با همه اینها، وقتی که این سگ‌ها را که زنده گیری می کنیم، به سرعت می‌بینیم که باز هم سگ‌ها جایگزین قبلی‌ها شده اند. این موضوع، باید به صورت شهرستانی پیگیری شود و کل شهرستان، دهیاران و مسئولان روستاهای اطراف نیز همزمان با ما در یک الی چند روز، زنده گیری سگ ولگرد داشته باشند تا به صورت ریشه‌ای این معضل حل شود.

زارع گفت: ما در کوار هرچقدر هم که سگ‌های ولگرد را جمع آوری کنیم، باز هم فایده ندارد چراکه از روستاهای اطراف این سگ‌ها به کوار می‌آیند. من از فرماندار نیز خواسته‌ام که تمام دهیاران و بخشداران را دور هم جمع کند که این اقدام به صورت هماهنگ انجام شود. با این وجود، ما به وظیفه خود عمل می کنیم و هر هفته این زنده گیری را خواهیم داشت.

او در پایان تاکید می‌کند: در سال جدید هم هزینه زنده‌گیری هر سگ حدود ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است. مشکلات زیاد است ولی باید حل شوند. ما چاره دیگری جز زنده‌گیری نداریم و امیدوارم فرمانداری نیز در همکاری با شهرداری کوار، به کمک جمع آوری سگ‌های ولگرد بیاید و این مشکل برای شهروندان به صورت ریشه‌ای حل و فصل شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=18109

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.