27
رحیمی مظفری:

دانشگاه پیام نور کوار تعطیل نخواهد شد

  • کد خبر : 11017
  • 29 مرداد 1401 - 22:04
دانشگاه پیام نور کوار تعطیل نخواهد شد
نماینده مردم شهرستان های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی خبر داد: دانشگاه پیام نور کوار با وجود اینکه ساختمانی ندارد، تعطیل نمی شود و با دانشجوهای فعلی ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، با توجه به مطالبات اخیر دانشجویان پیام نور کوار از مسئولین شهرستان جهت حفظ دانشگاه، خبرنگار بهار کوار طی گفتگو با نماینده مردم شهرستان کوار در مجلس شورای اسلامی آخرین پیگیری‌های انجام‌شده در این موضوع را جویا شد.

رحیمی مظفری بیان کرد: با توجه به آخرین پیگیری‌هایی که جهت حفظ دانشگاه پیام نور کوار داشته‌ایم، این دانشگاه باوجوداینکه ساختمانی ندارد، تعطیل نمی‌شود و با دانشجوهای فعلی ادامه خواهد داد.

وی افزود: اگر ساختمانی برای دانشگاه پیام نور تأمین شود، در ترم بهمن‌ماه دانشجو جذب می‌نماید و شاید در مهرماه نیز در حذف و اضافه دانشجو بپذیرد. حتی اگر ساختمانی در این مدت تأمین نشد، دانشگاه با دانشجوهای فعلی ادامه خواهد داد و بنا بر تعطیلی آن نمی‌باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشگاه پیام نور چند سال در محل دانشگاه علمی کاربردی مستقر بوده و بنا بود که در مدت محدودی آنجا باشد و سپس به مکان دیگری انتقال یابد به همین خاطر زمانی که دانشگاه علمی کاربردی به حدنصاب دانشجو رسید و مستقر شد، دانشگاه پیام نور مجبور به تخلیه این مکان گردید.

وی بابیان اینکه حتی در یک مقطعی دانشگاه علمی کاربردی علوم پزشکی برای تأسیس شبکه بهداشت خود نیاز به یکی از ساختمان‌ها داشت که پیام نور حاضر به تخلیه آن نمی‌شد، گفت: کار به شکایت هم کشید و در سال‌های گذشته اختلاف شدیدی بین علوم پزشکی و این دانشگاه به وجود آمد که هنوز هم ادامه دارد. به همین دلیل علوم پزشکی رابطه خوبی با پیام نور ندارد که بتوانیم از آن ساختمانی برای دانشگاه پیام نور بگیریم.

عبدالعلی رحیمی مظفری ادامه داد: دانشگاه آزاد نیز با توجه به اینکه از شهر دور است و دانشجو استقبال نمی‌کند، برای دانشگاه پیام نور مناسب نمی‌باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی بزرگ‌ترین مشکل دانشگاه پیام نور کوار را عدم وجود ساختمان مستقل برای آن دانست و اظهار کرد: اگر به ما وعده دانشکده فنی را دادند، ما تا زمانی که به دانشگاه جدید مجوز ندهند و اعلام نکنند که چه رشته‌هایی قرار است اختصاص دهند، اجازه جایگزینی نمی‌دهیم. زمانی ما دانشگاه پیام نور را تحویل می‌دهیم که بتوانیم دانشگاه جدید را با مجوز و نیرو را بگیریم.

وی ابراز کرد: در طرح تحول دانشگاه‌ها وزارت علوم بنایی بر احداث ساختمان‌های جدید برای دانشگاه‌های پیام نور ندارد و دانشگاه‌هایی که ساختمان ندارند را نیز تعطیل خواهند کرد که بتواند دانشگاه‌های فنی را جایگزین آن کنند که برای اشتغال دانشجویان و کشور مفیدتر باشد.

رحیمی مظفری در خاتمه یادآور شد: با توجه به اینکه دانشگاه‌های مجازی به‌شدت روبه رشد است، نیاز به‌ضرورت احداث دانشکده‌های فنی برای تربیت نیروهای متخصص در کشور می‌باشد که این طرح تحول دانشگاه‌ها از سیاست‌های وزارت علوم می‌باشد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=11017

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.