22

راهپیمایی 13 آبان روز خیزش سراسری ملت ایران علیه آمریکا و ایادی آشوبگر داخلی

  • کد خبر : 12597
  • 13 آبان 1401 - 17:02
راهپیمایی 13 آبان روز خیزش سراسری ملت ایران علیه آمریکا و ایادی آشوبگر داخلی
امام جمعه شهرستان کوار گفت: امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان روز خیزش سراسری ملت ایران علیه آمریکا و ایادی آشوبگر داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، حجت الاسلام موسوی انور در اولین خطبه های نمازجمعه خود در شهرستان کوار بیان کرد: تقوا و پرهیزکاری در فرد آثار معنوی و اخلاقی فراوان و در جامعه نتایج شایسته ای دارد.

وی افزود: اگر انسان خود را به تقوا و خویشتن داری عادت دهد، همواره در زندگی معنوی و مادی خود موفق خواهد بود، و اگر در یک جامعه تمام افراد به این خصیصه الهی و اخلاقی مجهز باشند، بسیاری از مشکلات اجتماع آنها حل گشته و جامعه ای ایده آل و آرمانی ایجاد می‌شود. در فرهنگ قرآن، آثار فراوانی برای تقوا ذکر شده است.

امام جمعه شهرستان کوار با بیان اینکه یکی از ویژگی‌ها و خصوصیّاتی که انسان دیندار را از دیگران متمایز می‌کند، حبّ و بغض است، گفت: در روایات وارد شده که اساس و پایه دین را دوستی و محبّت تشکیل می‌دهد؛ به‌طوری‌که تفکیک و جدا کردن این‌دو از یکدیگر ممکن نیست.

موسوی انور اضاف کرد: محبت مهمترین پایه و اساس زندگی بشر است که سرچشمه عمده تصمیم ها و کارها و ریشه بسیاری از عمل ها و عکس العمل های انسان است. لذا محبت به زندگی آدمی جهت می دهد به هرمیزان که محبت شدید تر باشد تاثیر آن در زندگی عمیق تر و گسترده تر است. پس محبت، بيشترين نقش را در سازماندهي جامعه آرماني توحیدی  انساني دارد.

خطیب جمعه شهرستان کواراظهار کرد: با ملاحظه عالمانه (كتب روايي) به روشني اثبات ميشود كه جامعه مطلوب انساني در اسلام و فرهنگ صلاتی، جامعه اي است كه براساس محبت مردم نسبت به يكديگر شكل بگيرد.

وی با اشاره به اینکه اسلام، دین محبّت است، یاداور شد: البته محبّت و دوست داشتنی که در راه خدا و برای جلب رضایت خداوند باشد. از طرفی عشق و محبت، هم سازنده است و هم سوزنده؛ هم ویران کننده است و هم بنا کننده. باید دید که نسبت به چه کس و چه چیز، این تعلق خاطر، شکل می گیرد.

حجت السلام سید عبدالرحمن موسوی انور در ادامه گفت: اگر جهت محبت خدایی بود میشود اخوت یعنی نظام رفتاری در جامعه اسلامی و نوع ارتباطات بین اقشار مختلف مردم با مسئولین با مردم باید اخوتی باشد نه عداوتی چون اسلام مي خواهد جامعه اي بسازد كه همه مردم، خود را برادر يكديگر بدانند که تا سر حد ايثار نسبت به هم عشق بورزند و اين بدان جهت است كه هيچ چيز مانند محبت در سامان دهي جامعه اخوتی، كارساز نيست.

امام جمعه شهرستان کوار در خطبه دوم گفت: امروز برای بنده بسی مایه خرسندیست که توفیق خدمتگذاری در سنگر امامت جمعه را برای شما مردم خوب پیدا کردم. مردمی که به صداقت، دوستی، مردانگی، سلحشوری، عالم دوستی، مسئولیت پذیری، اعتدال در گفتار و رفتار شهره اند.

وی ضمن اشاره به روز 13 آبان گفت: امروز یک روز استثنایی دیگر برای مردمی غیور و قهرمان ایران مهد دلیران، بیشه شیران است. روز خیزش سراسری ملت ایران علیه آمریکا و ایادی آشوبگر داخلی در راهپیمایی ۱۳ آبان است. روزی که از ایام الله های انقلاب است که سال به سال نظام استکبار جهانی را یک قدم به پایان راه نزدیک میکند.

موسوی انور گفت: درود و رحمت خدا بر شما زن و مرد و کوچک و بزرگ استکبار سنیز و همیشه در صحنه شهرستان کوار، مطمئن باشید آینده عالم از شما و ملت ایران است. این وعده تخلف ناپذیر الهی است اما این ظفر و پیروزی صبر زینبی هم میخواهد. اما این استقامت باید تا انتهای خط باشد نیمه راه نبرید رها نکنید.

خطیب جمعه شهرستان کوار ادامه داد: امسال در حالی به استقبال یوم الله ۱۳ آبان می‌رویم که شاهد جنگ تمام عیار ترکیبی رسانه ای استکبار جهانی علیه ملت ایران هستیم. که تنها گوشه‌ای از جنایات آنها، به خاک و خون کشیدن شهدای مظلوم و بی دفاع شاهچراغ بود.

وی با بیان اینکه آمریکای امروز، همان آمریکای دیروز و آمریکای ۲۸ مرداد و آمریکای حامی صدام است، گفت: با تفاوت اینکه شیوه اعمال دشمنی آنها با گذشته پیچیده‌تر شده است ولی ما به جوانان و دست‌اندرکاران خود اعتماد داریم و می‌دانیم که می‌توانند بر این شیوه‌های پیچیده فائق بیایند و باید کاملاً هوشیار بود.

موسوی انور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مهم ترین وظیفه انسان، وظیفه نسبت به افراد و جامعه است که در دین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. اما یک نوع مسئولیت نیز مسئولیت حاکمیتی هست که رفتار و سلوک افراد مسئول متاثر از دریافتی است که از مفهوم حکومت دارند.

امام جمعه شهرستان کوار افزود: اگر ذهنیت مسئولی از حکومت تسلط به مردم در جهت اهداف و منافع شخصی خود باشد قطعا نتیجه این تفکر طغیان، فساد، بی بندوباری، رانت و…است.

وی بیان کرد: کسی که در حکومت اسلامی مسئولیتی پذیرفته است، باید نگاهش به آن خدمت به مردم، هدایت و حمایت مردم باشد تا نتیجه این مدیریت جهادی، ساده زیستی و مردمی شود. امام اینگونه بین مردم آمد و راز ماندگاری انقلاب ما این بود.

حجت الاسلام سید عبدالرحمن موسوی انور اظهار کرد: تریبون نمازجمعه زبان گویای شماست. همچنین حلقه وصل مردم با نظام مسئولین است. نمازجمعه متعلق به مردم است. هیچ خط کشی ندارد و جناحی نیست.

خطیب جمعه شهرستان کوار در پایان بیان کرد: مطالبه گری حق شما است و ما نیز وظیفه داریم که پیگیری کنیم.البته با وحدت و کسی نباید صحبت از اختلاف و نفاق بزند. مهم ترین راز ماندگاری ما وحدت است.

خطبه اول
خطبه دوم

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=12597

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.