29

رشد جامعه در گرو هم‌افزایی بانوان جامعه اسلامی با یکدیگر

  • کد خبر : 11410
  • 10 شهریور 1401 - 20:59
رشد جامعه در گرو هم‌افزایی بانوان جامعه اسلامی با یکدیگر
امام جمعه شهرستان کوار تاکید کرد: رشد جامعه در گرو هم‌افزایی بانوان جامعه اسلامی با یکدیگر می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، اولین همایش خواهران فعال فرهنگی به همت تشکیلات مردمی سردار دلها، جهت راه اندازی واحد تشکیلات خواهران در سالن حافظ دانشگاه علمی کاربردی شهرستان کوار برگزار شد.

در این همایش که باحضور برخی از مسئولان شهرستان برگزار شد تعدادی از خواهران فعال فرهنگی جهت شروع فعالیت، کادربندی و عضویت در جبهه های متعدد تشکیلات از جمله جبهه مداحی، جهاد و محرومیت زدایی، خانواده، تربیت فرزند و کتاب خوانی، جبهه شهدا، قرآنی و رسانه با تشریح برنامه ها توسط مسئولین جبهه ها آشنا شدند.

امام جمعه شهرستان کوار در در این همایش با بیان اینکه در اسلام ارزش زن از نظر اخلاقی، معنوی و انسانی بالاست، تاکید کرد: در قرآن کریم در ارزش‌های اخلاقی و ایمانی و اعتقادی هیچ تفاوتی بین مرد و زن وجود ندارد.

وی افزود: بانوان جامعه اسلامی باید به ارزش و جایگاه و نقش خود پی ببرند و از نظر خودسازی و ساختن خانواده و جامعه، فعال و بانشاط و پویا باشند.

حجت الاسلام گشول بیان کرد: هم‌افزایی، هم‌گرایی و مشارکت بانوان جامعه اسلامی با یکدیگر یک جبهه نیرومند برای پیشبرد امور فرهنگی و اجتماعی به وجود می‌آورد.

امام جمعه شهرستان کوار با بیان اینکه بانوان جامعه اسلامی باید نقش و جایگاه خود را بشناسند، اظهار کرد: بانوان با شناخت نیازها و آسیب‌های جامعه باید نقاط قوت اجتماعی را تقویت و نقاط ضعف و آسیب‌ها را کم کنند.

وی ادامه داد: بانوان جامعه اسلامی با ایفای نقش اجتماعی و فرهنگی خود می‌توانند گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشند.

گشول با اشاره به اینکه رشد جامعه در گرو هم‌افزایی بانوان جامعه اسلامی با یکدیگر می‌باشد، گفت: وقتی بانوان با همکاری هم زمینه شکوفایی اجتماعی‌، اقتصادی، فرهنگی و خانوادگی یکدیگر را فراهم کنند، جامعه‌ای سالم، پاک، بانشاط و فعال خواهیم داشت.

امام جمعه شهرستان کوار در خاتمه گفت: تشکیل یک امت واحده و دلسوز و مهربان برای یکدیگر بودن، حضور در نمازهای جماعت و جمعه، توجه به مساجد، توجه به مشکلات جامعه و اهتمام به امور اجتماعی برای بانوان زمینه رشد و تکامل می‌باشد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=11410

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.