19
نماینده مردم شهرستان‌های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی:

روستاییان را دریابید!

  • کد خبر : 5756
  • 11 اسفند 1400 - 13:52
روستاییان را دریابید!
نماینده مردم شهرستان های سروستان، خرامه و کوار در مجلس به نبود امکانات مناسب در روستاها اشاره کرد و گفت: روستاها را جدی ببینید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم شهرستان‌های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه 1401 در خصوص بندهای حمایتی مرتبط با روستاها تأکید کرد: به روستاها توجه خاص شود.

وی افزود: کل اعداد و ارقام جدول بودجه سالیانه را ببینید، فرقی نمی‌کند چه بودجه 1400 که ما دخیل بودیم چه سال‌های گذشته و چه بودجه 1401 که الآن در حال بسته شدن است، آیا حق روستاها این است؟

رحیمی مظفری به جمعیت و حضور روستاییان در انتخابات و عرصه‌های انقلابی اشاره کرد و گفت: چند درصد از این بودجه صرف روستاها می‌شود؟ کل بودجه‌های روستاهای کشور اندازه یک دهم یک کلان‌شهر منهای تهران، نیست. روستاها را جدی ببینید.

نماینده مردم شهرستان کوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمل‌ونقل روستایی زیر نظر اداره راهداری نیست، اظهار کرد: شورای بخش مرکزی تعیین نرخ می‌کند و حمل‌ونقل روستاها برای چگونگی کار تصمیم می‌گیرند.

وی در ادامه بیان کرد: امکانات و زیرساخت‌های مناسبی به روستاها داده نشده است، البته خیلی اتفاقات و تحولات خوبی بعد از انقلاب رخ‌داده ولی کافی نیست.

عبدالعلی رحیمی مظفری بابیان اینکه روستاییان برای استفاده از امکانات باید به شهر بروند که در این مسیر ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد، گفت: چند پیشنهاد در حوزه روستایی بوده اما رد می‌شود! بیاییم تعیین تکلیف کنیم که واقعاً چه کسی می‌خواهد متولی روستاها باشد؟ به روستاها که می‌رسد بودجه نداریم!

وی افزود: همچنین بحث عوارض که به روستاها نمی‌رسد، برای مثال یک روستایی کامیون و کارخانه دارد اما عوارض آن به شهر برمی‌گردد اما دود، حریم و مشکلاتش برای روستاست.

نماینده مردم شهرستان‌های سروستان، خرامه و کوار در مجلس با اشاره به بحث حمل‌ونقل روستاها اظهار کرد: وقتی شما اشاره می‌کنید دهیاری توان بازپرداخت ندارد پس چگونه می‌خواهد حمل‌ونقل خودش را مدیریت کند؟ روستایی که 15یا 20 کیلومتر تا شهر فاصله دارد، انتظار دارند که برای استفاده از امکانات آموزشی، ورزشی و…به شهر بیاید. که این باعث مهاجرت و ایجاد معضل در حاشیه شهر می‌شود. اگر نمی‌توانیم زیرساختی ایجاد کنیم، بنابراین به تسهیل حمل‌ونقل روستاها کمک کنیم.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=5756

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.