35

زندگینامه شهید محمد حسن مقتدری

  • کد خبر : 10344
  • 13 مرداد 1401 - 13:04
زندگینامه شهید محمد حسن مقتدری
محمد حسن! هنوز هم پس از سالها مادرت از سجده هایت مقابل خداوند رحیم میگوید، از به جا آوردن نماز های اول وقتت.... می دانیم تو از همان روز اول عاشق بودی...عاشق کسی که خود روز ازل به عاشق بودنش بر تو گواهی داده بود، پس چندان عجیب نیست که تورا با سجده هایت به یاد داشته باشند و باز هم عجیب نیست که به راه معشوق پا گذاشته باشی و پسندی انچه جانان پسندد.

زندگـی نامـه شهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار ، محمد حسن مقتدری در دهم شهریور ماه 1348 در روستای کوچک و سرسبز دشتک پا به جهان هستی گذاشت، درسن 7سالگی به مدرسه قوام روستای دشتک ( شهیددهبود فعلی)پا نهاد و درس خود را آغاز نمود، ایشان دوران پنج ساله ابتدایی را در همین مدرسه با موفقیت پشت سر گذاشتند ، 9ساله بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و ایشان با وجود سن کم در راهپیمایی ها حضور فعال داشتند وهمیشه برای شرکت در نماز جمعه پیشقدم بود.

شهید مقتدری پایه اول راهنمایی را در مدرسه شهید دیلمی گذراندند وبه دلایل نامعلوم تا همین مقطع بیشتر ادامه تحصیل ندادند، پس از ترک مدرسه در تعمیر گاه رادیاتور سازی عموی خویش مشغول به کار شدند ، در همین زمان محمد حسن 15 ساله بود که در کنار این کار به کار کشاورزی دوشادوش پدرش مشغول شد، ولی دورادور به وقایع جنگ نظر داشت و بالاخره طاقت از کف داد و در سن 18 سالگی پس از طی کردن آموزش نظامی به صورت داوطلب در تاریخ 12/11/66 به جبهه های جنوب اعزام گردید و هنوز بیش از 40 روز از اعزامش نگذشته بود که مرغ جانش در نیمه های شب ، با اصابت ترکش به سرش در عملیات والفجر 10 ودر تاریخ 28/12/66 در آغوش همرزمش سیدمحسن تنگ ارمی به معشوق حقیقی اش پروردگار کریم وعظیم پیوست.

خصوصیـات اخلاقـی وعبـادی

شهید مقتدری ارادت خاصی به حضرت سیدالشهداء(ع) داشتند و همیشه در مراسمات مربوط به ایشان شرکت فعال داشتند و در کنار آن توسلات خاصی هم به حضرت ابوالفضل العباس(ع) و پدر گرامیشان امام علی (ع) داشتند، به گفته مادر نمازهایش را همان اول وقت به جا می آورد و از همان سنین کم روزه هایش را کامل می گرفت، محمد حسن دارای اخلاقی خوب و پسندیده بود، پاکدامن ، دلسوز، فداکار و شجاع بود، از جمله خصوصیات اخلاقی ایشان به جا آوردن صله رحم بود، همیشه خواهرش را به حجاب ،عفاف، پاکدامنی وکوشش در فراگرفتن علم سفارش می کردند، ایشان از خنده های بلند و شوخی بی جا ناراحت می شد، از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار تنفر از دروغ و بدحجابی بود.

صـدای موتـور

همرزم شهید،(جانبازسیدمحسن تنگ ارمی): شب عملیات والفجر 10 در تپه های خرمال عراق که راهی برای ورود وسایل نقلیه و پیشروی عملیات وجود نداشت، فرمانده عملیات که از هنر تقلید صدای محمد حسن اطلاع داشت، دستور داد که ایشان با لبهایش و به کمک بلندگو شروع به تقلیدصدای موتور سیکلت کند که همین کار به ظاهر ساده باعث گمراهی نیروهای عراقی شد، این عملیات که 3 روز به طول انجانید سرانجام با پیروزی رزمندگان اسلام به پایان رسید.

پیامـی از مـادر شهیـد

از جوانان انتظار داریم که حرمت خون شهدایمان را حفظ کنند و با بی حجابی و خدای نکرده بی عفتی قلب شهید و خانواده اش را به درد نیاورند

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=10344

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.