48

زباله هایی که زنده می‌مانند !!

  • کد خبر : 2778
  • 21 آبان 1400 - 13:03
زباله هایی که زنده می‌مانند !!
سایت پسماند و زباله شهرستان “کوار” در شرایطی مدیریت می شود که سلامت و موقعیت محیط زیستی منطقه را به خطر انداخته است. محلی که تبدیل به پاتوق معتادان شده است. کودکان کار در این منطقه به کار گرفته شده اند.

تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید که زباله‌های شهرمان درنهایت به کجا می‌روند؟!

این سؤالی است که بعضی از مردم دغدغه مند و دوستداران محیط زیست کوار را برای یافتن پاسخش به سایت زباله کوار کشانده، جایی که متأسفانه زباله‌ها به روش سنتی و نامناسب انباشت یا دفن می‌شوند و این امر با توجه به افزایش میزان زباله به‌عنوان یک تهدید برای محیط‌زیست و سلامت مردم منطقه محسوب می‌شود.

همچنین اگر سری به این محل بزنید گاهاً کودکان کار نیز در این فضای بد بویِ غیربهداشتی، دیده می‌شوند که به دنبال وسایل بازیافتی می‌گردند.

با توجه به اهمیت بحث مدیریت پسماند، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ و مدیریت پسماند از سال ۱۳۸۳ در کشور آغازشده اما متأسفانه در شهرستان کوار هنوز اثری از این طرح دیده نمی‌شود.

این سایت با منطقه کوار ۵ تا ده کیلومتر فاصله دارد. روستاهای زیادی در اطراف این سایت پسماند قرار دارند. محل اسکان عشایر نزدیک همین محل است. محل تردد دام ها است و همه این موارد در کنار هم نشان می دهد که این سایت تا چه میزان می تواند باعث آلودگی محیط و به خطر انداختن سلامت مردم منطقه باشد. ضمن اینکه به منطقه پر آسیب تبدیل شده است. سایت زباله کوار علاوه بر مشکلات محیط زیستی که برای منطقه ایجاد کرده است سلامت اهالی را نیز به خطر می اندازد.

گزارش دهنده: روح الله کریمی فعال محیط زیست و سرپرست گروه حامیان طبیعت و محیط زیست کوار

از مسئولان مربوطه شهرستان کوار تقاضا داریم این مشکل با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در آینده رفع شود تا بیش از این طبیعت زیبای شهرمان آسیب نبیند.

پیوست:

این مشکل در تاریخ 4 آذرماه توسط شهرداری کوار حل شد.

جمع آوری پسماندهای سایت زباله شهر کوار

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=2778

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.