34

جمع آوری پسماندهای سایت زباله کوار

  • کد خبر : 3052
  • 04 آذر 1400 - 12:46
جمع آوری پسماندهای سایت زباله کوار
اجرای دفن پسماند شهر در محل سایت زباله کوار توسط شهرداری کوار انجام گردید.

به گزارش بهار کوار، پناهی مسئول واحد خدمات شهری شهرداری کوار از جمع‌آوری پسماندها در سایت زباله کوار خبر داد و گفت: هم‌اکنون یک دستگاه بولدوزر در سایت زباله شهر مستقر و از اول هفته شروع به جمع‌آوری و دفن زباله‌ها نموده است و تا زمان پاک‌سازی کامل در آنجا می‌باشد.

وی ادامه داد: مشکل اصلی این سایت زباله این است که از مقدار 80 تن زباله‌ای که به آنجا منتقل می‌شود، مقدار 50 تن آن مربوط به روستاهای اطراف می‌باشد و علی‌رغم تذکرات فراوان رانندگان ماشین‌های حمل زباله روستاها رعایت نمی‌کنند و زباله‌ها را در ترانشه خالی نمی‌کنند که باعث پخش شدن زباله در سایت می‌شوند. 

سایت زباله کوار

پناهی در ادامه از خرابی ماشین‌های زباله در این دوهفته اخیر خبر داد و گفت: شهرداری کوار جهت جمع‌آوری پسماندهایی که درب منازل است و سطل‌های زباله دو دستگاه ماشین ایسوزو اختصاص داده است که از دیروز شروع به‌کار کردند.

وی افزود: فعالیت این دو دستگاه ماشین به همراه راننده و دو خدمه از ساعت 5 صبح شروع می‌گردد و با توجه به تقسیم‌بندی که صورت گرفته است، هرکدام مسئولیت جمع‌آوری قسمتی از زباله‌های سطح شهر را به عهده گرفته‌اند. با توجه به وسعت شهر زباله قسمتی از شهر در روزهای فرد و قسمتی دیگر در روزهای زوج انجام می‌شود و روزهای جمعه نیز تعطیل است.

پناهی گفت: داریم به سمتی پیش می‌رویم که شهروندان گرامی تا آنجایی که امکان دارد پسماندهای خود را فقط در سطل‌های زباله که در هر کوچه‌ای حداقل یک سطل وجود دارد، قرار دهند و از گذاشتن زباله روی زمین و درب منزل خودداری کنند. چون به‌محض اینکه کیسه زباله بر روی زمین یا آسفالت گذاشته می‌شود، گربه‌ها و سگ‌ها کیسه‌ها را پاره می‌کنند و باعث پخش شدن زباله در کوچه می‌شوند.

همچنین کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کوار اطلاعیه‌ای صادر کرد و گفت: با توجه به وجود مواد با ارزش در ترکیب پسماندهای جامد شهری که گاهی از آن به عنوان طلای کثیف یاد می شود، متاسفانه برای جمع آوری آن ها هزینه های زیادی به شهرداری تحمیل می‌شود و در حال حاضر شهرداری کوار به دلیل مشکل مالی به جز دفن زباله قادر به مدیریت این موضوع نمی باشد. همشهریان گرامی لطفاً در حدی که می توانید در منزل تفکیک زباله را انجام دهید.

در پایان پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار از تلاش و زحمات مستمر شهرداری و کارکنان این مجموعه تقدیر و تشکر می نماید.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=3052

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.