31
خبر آمد خبری در راه است

سردار بی سر، به شهر ما خوش آمدی

  • کد خبر : 10273
  • 11 مرداد 1401 - 1:16
سردار بی سر، به شهر ما خوش آمدی
پیکر پاک شهید عبدالله اسکندری که او را به عنوان «سیدالشهدای مقاومت فارس» می‌شناسند، پس از 8 سال تفحص شد و به وطن بازگشت؛ این شهید بی‌سر در روز تاسوعای حسینی با مردم شهیدپرور شهرستان کوار وداع خواهد کرد.

عجب محرمی شد امسال…شهید بی سرم برگشته بیایید بریم، به استقبالش… مدافعِ حرم برگشته

سلام بر حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات، سلام بر اهل بیت حسین (ع) و سلام بر یاران باوفایش و درود بر آنان که با تاسی از مکتب سرخش، درس آزادگی و عزت را به جهانیان سرمشق کردند، آنان که در هر برهه ای از تاریخ ” کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ” را‌ معنا کردند و در برابر ظلم و ظالمان، مردانه ایستادند.

سلام بر شهیدان دفاع هشت ساله ایران اسلامی که عزت و شرف میهن را بیمه کردند و درود بر شهدای مدافع حریم اهل بیت عصمت و طهارت.

نام مدافعان حرم با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عجین است، او که‌ مژده محو داعشیان از این کره خاکی داد و نامش لرزه بر اندام آنان می انداخت. او که برای برگرداندن پیکر شهدای مقاومت، تلاش فراوانی می کرد تا دل فرزندان شهیدان آرام گیرد.

براستی ! حاج قاسم برای بازگرداندن پیکر سردار شهید حاج عبدالله اسکندری تلاش زیادی کرد. عده ای در تلاش بودند تا با مبادله اسیر یا پرداخت پولی پیکر او را از داعشیان بازپس گیرند، اما خانواده اش هر اقدامی را کمک به این گروه خبیث تلقی کردند و راضی به این امر نشدند.

اما حاج عبدالله هم راضی نبود این اتفاق بیفتد. آخر او قبل از ماموریت طعم اعتکاف و مصاحبت با حضرت دوست را چشیده بود و در روز سوم با عقیله بنی هاشم زینب کبری (س) پیمان بسته بود که همچون عباس (ع) از حریمش دفاع کند و نگذارد آجری از حرم عمه سادات کم شود.

او که شهادتش با میلاد امام حسین (ع) مقارن شده بود و با آرمان های امام عاشورا میثاقی محکم بسته بود، خداوند مقرر کرده بود تا عزتمندانه به وطن بازگردد.

می دانستم که می‌آید و با شور حضورش به دل‌هایمان جلا می‌دهد. آمد اما چه آمدنی. آمدنش با محرم حسین (ع) مقارن شد. سردار بی سر ما در روز عزای حسین (ع) در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) تشییع می شود.

اما عاشقان! تفسیرگر غیرت عباس روز تاسوعا میهمان شهر ماست. شهر من! آماده باش پاسبان حریم زینب (س) می آید. در روزی که منتسب به ابوالفضل العباس (ع) است، مدافع حریم خواهر عباس می آید.

آماده ای تا از مدافع حریم آل الله استقبال کنی؟ شهر شهیدپرور من! گویی یک دیلمی دیگر می آید. تو در تشییع سیدالشهدای شهرت سنگ تمام گذاشتی، پیکرش را تا سیاهکل همراهی کردی.

تاریخ در بدرقه لاله ها نام تو را در صدر دفتر خود ثبت کرده است. آماده ای در روز عزای عباس بن علی (ع) با اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا تجدید بیعت کنی و برگ زرینی دیگر از حضور حماسی در تشییع لاله ها رقم بزنی ؟

و به یقین چنین است، تجربه گواهی ست بر پایمردی و صدق گفته مردمان این دیار بر میثاق با آرمان های امام و شهیدان.

خوش آمدی سردار، به شهر شهیدان خوش آمدی، به شهر ۵۰۰ کبوتر خونین بال خوش آمدی…

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=10273

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.