34

پیگیری مهمترین مطالبات مردم در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان کوار

  • کد خبر : 4038
  • 22 دی 1400 - 16:16
پیگیری مهمترین مطالبات مردم در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان کوار
در طی سفر دکتر قالیباف به کوار مهندس رحیمی به بیان گزارشی از وضعیت پتانسیل‌ها و مشکلات شهرستان کوار پرداخت و مقرر شد در جلسه‌ای در تهران تمامی موارد مطالبه شده خدمت رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کوار در مجلس شورای اسلامی، در پی دعوت مهندس عبدالعلی رحیمی مظفری از دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، وی در روز پنج‌شنبه ۱۶ دی‌ماه با حضور در شهرستان کوار، در اجتماع بزرگ فاطمیون شهرستان که مقارن با دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، گرامیداشت سردار محمودآبادی و ۵۰۰ شهید شهرستان کوار بود، شرکت و به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این سفر، نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی دکتر روح‌الله نجابت، دکتر جعفر قادری و استاندار فارس دکتر ایمانیه، رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی کردند.

در ابتدای ورود دکتر قالیباف به شهرستان کوار، ایشان مورد استقبال نماینده مردم، ائمه جمعه و شورای تأمین شهرستان کوار قرار گرفتند و سپس در جلسه‌ای که در محل پادگان امام هادی (ع) برقرار شد، ضمن تشریح گزارشی از اقدامات محرومیت‌زدایی و مرزداری توسط گروه ۴۶ مهندسی امام هادی (ع)، رحیمی به بیان گزارشی از وضعیت پتانسیل‌ها و مشکلات شهرستان پرداخت.

از مهم‌ترین پتانسیل‌هایی که در این جلسه تشریح شد مسئله زمین‌های حاصلخیز، باغات متعدد انگور، هلو و سایر محصولات صادراتی شهرستان، مجتمع صنعتی فولاد پاسارگاد، قرار گرفتن شهرستان در محل جغرافیایی بین جاده شیراز-عسلویه و شیراز-جهرم-بندرعباس، کوره‌های آجرپزی و بخش حمل‌ونقل بود.

پس‌ازآن، مشکلات شهرستان موردبررسی قرار گرفت که بزرگ‌ترین مشکل مسئله خشکسالی و مسئله آب در شهرستان کوار بود که لزوم تسریع در احداث سد شهید سلیمانی کوار و لزوم تسریع در اجرای شبکه‌های آب‌رسانی آب شرب، آب صنعت و آب کشاورزی به مجموعه دشت کوار در جهت رفع این مشکل خواستار شد.

مسئله اتباع غیرمجاز و بیگانه در سطح شهرستان مشکل دومی بود که در این جلسه مطرح شد که جهت ساماندهی آنها نیاز به مهمان شهر اتباع می‌باشد. همچنین در خصوص نیاز به‌ضرورت تأمین خوراک پایدار و احداث کنستانتره شرکت فولاد پاسارگاد، ضرورت احداث شهرک صنعتی کوار، ضرورت ارتقاء ورزشگاه کوار به ورزشگاه ۵ هزار نفری و رفع مشکلات حوزه دامداری و دامپروری با توجه به پتانسیل‌های زیاد این حوزه در شهرستان کوار از دیگر موارد مطرح‌شده در این جلسه بود.

در بخش دیگری از این جلسه، مطالباتی نیز در خصوص حوزه راه و مسیرهای مواصلاتی در شهرستان‌های کوار، خرامه و سروستان مطرح شد و همچنین مسئله آب کشاورزی و خشکسالی در شهرستان سروستان و شهرستان خرامه و بخش کربال و ضرورت تسریع در مشکلات زیرساختی هر سه شهرستان صورت گرفت.

در پایان جلسه مقرر شد در جلسه‌ای در تهران تمامی موارد مطالبه شده به‌صورت مفصل خدمت رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

دکتر قالیباف در پایان این جلسه ضمن تأکید بر حل مشکلات مردم، نکاتی را در خصوص همرزم و همسنگر خود سردار استوار محمودآبادی بیان و به ارائه خاطراتی در خصوص احداث پادگان امام هادی کوار که توسط ایشان بنیان‌گذاری شده بود پرداختند.

سپس دکتر قالیباف با حضور در اجتماع بزرگ و باشکوه فاطمیون شهرستان کوار، در بخشی از سخنان خود ضمن برشمردن پتانسیل‌های بزرگ کشور و فرصت بزرگی که در کشور وجود دارد، به وجود تشابهی بین شرایط زمان جنگ و شرایط اقتصادی موجود اشاره کردند که با اراده‌های محکم و تکیه بر جوانان این سرزمین می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.

لازم به ذکر است اجتماع بزرگ فاطمیون شهرستان کوار امسال برای هفدهمین سال پیاپی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و با حضور بسیار باشکوه مردم سراسر شهرستان برگزار گردید. شهرستان کوار که به نام حضرت زهرا (س) نام‌گذاری شده است در دو دهه فاطمیه، عطرآگین از رنگ و بوی خاصی از مراسمات هیئات، مساجد و تکایا است که اجتماع بزرگ فاطمیون، اختتامیه این مراسمات در شهرستان می‌باشد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=4038

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.