34

زندگینامه و خاطرات پاسدار شهید مهدی شمس میمندی

  • کد خبر : 3973
  • 18 دی 1400 - 21:35
زندگینامه و خاطرات پاسدار شهید مهدی شمس میمندی
پاسدار شهید مهدی شمس میمندی در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید و امروز سالگرد شهادت ایشان می باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار به مناسبت سالروز عملیات عملیات کربلای۵ به معرفی پاسدار شهید مهدی شمس میمندی فرزند عبدل متولد سال ۱۳۴۳ در روستای هکوان که در این عملیات به شهادت رسیدند، می پردازیم.

شهید مهدی شمس میمندی

زندگینامه شهید:

پاسدار شهید مهدی شمس میمندی تحصیلات ابتدایی خود را در دهستان فرمشکان و تحصیلات راهنمایی را در کوار گذراند. در سال ۱۳۶۰ عضو رسمی سپاه پاسداران کوار گردید و در همان سال عازم جبهه نبرد شد. ایشان از شهدای متاهل شهرستان کوار می باشد که ثمره ازدواجش، یک فرزند دختر می باشد.

سرانجام، این شهید والا مقام پس از چند سال، حضور مداوم و فعال در جبهه ها در ۱۹ دی ماه سال ۶۵ در منطقه شلمچه جان خود را به آستان حضرت عشق تقدیم نمود و به لاله های عرشی پیوست‌. آرامگاه شهید میمندی در گلزار شهدای شهرستان کوار، میعادگاه عارفان و سالکان راه حقیقت است.

ایشان علاقه خاصی به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین ع داشتند، به طوری که جمله” به امید زیارت کربلا” در تمامی نامه هایی که به خانواده ارسال می کردند، به چشم می خورد. جمله پایانی وصیت نامه ایشان نیز حکایت از همین امر دارد ؛ رزمندگان تا کربلا راهی نمانده، عشق حسین ما را به این وادی کشانده.

شهید میمندی همیشه می گفتند ما می خواهیم راه کربلا را باز کنیم. لباس شب دامادی شهید میمندی، لباس پاسداری بود و هرگز حاضر نشدند این لباس را از تن بیرون بیاورند.

ایشان، میاندار هیات رزمندگان اسلام شهر بودند و همیشه دوست داشتند برای هیات علم بخرند. ایشان ارادتمند بزرگ بانوی دشت کربلا بود و به نام گذاری دختر خود به ” زینب ” تاکید زیادی داشت.

این شهید در یکی از نامه های خود به خانواده نوشته اند : آنان که رفتند، کار حسینی کردند، آنان که ماندند باید کار زینبی کنند و گرنه یزیدند. ایشان برای نماز اول وقت، ارزش خاصی قائل بودند و به خواندن نمازهای نافله و نماز شب اهتمام می ورزیدند.

خاکریز خاطره:

شهید میمندی پاسدار بود. در مدت زمانی که جبهه بود، وقتی به مرخصی می آمد، زیاد در خانه نمی ماند و سریع به منطقه برمی گشت. می گفت: من آدمی نیستم که صبح سر کار بروم و غروب به خانه برگردم.اکنون وقت نشستن پشت میز و صندلی نیست، زمان جهاد و حماسه است و مرد جنگ باید در میدان حضور داشته باشد و در این راه قدمی عقب نشینی نکند.

راوی: خانم مسرور، مادرخانم شهید

وصیت نامه شهید:

از دست نوشته ها و وصیت نامه شهید مهدی شمس میمندی توصیه های زیبا و ارزشمندی را می توان استخراج نمود که نمونه هایی از آن به شرح زیر است:

ای خداوند مهربان چه شادمان بودم هنگامی که تو را یافتم و در وجودم تو را احساس می کردم. ای آفریدگار بزرگم پدر و مادرم را ببخشای و نعمت را بر آن ها افزون کن که در تربیت و اخلاق و پاکدامنی من،سعی و کوشش بسیار نمودند و آن ها را از هرگونه مرض و بلا محفوظ دار که توانا و دانایی.

ای خداوند بزرگ، برای خشنودی تو است که در ستیزم، چه جنگ رو در رو با کفار و چه در جنگ با هوای نفس خود. آن چنان کن که خونم در راه تو ریزد و تا آخرین نفس، زبانم فقط تو را گوید و از تو سخن براند.

نماز جمعه را که یک نماز وحدت عبادی و سیاسی است، ترک نکنید. ای خواهران، حجاب شما پیام خون شهدا و ادامه دهنده راه شهدا است.

چه بینی در رابطه با تارک النّماز ؟
شیطان که رانده گشت به جز، یک خطا نکرد خود را برای سجده آدم رضا نکرد شیطان هزار مرتبه بهتر ز بی نماز‌‌‌ اوسجده بر آدم و این بر خدا نکرد

روح بزرگش با شهدای کربلا محشور باد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=3973

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.