12

شورای نگهبان چشم بیدار نظام | لزوم توجه مسئولین به زیرساخت های فرهنگی شهرستان کوار

  • کد خبر : 9724
  • 24 تیر 1401 - 16:37
شورای نگهبان چشم بیدار نظام | لزوم توجه مسئولین به زیرساخت های فرهنگی شهرستان کوار
امام‌جمعه کوار گفت: شورای نگهبان چشم بیدار نظام و تضمین کننده اسلامی بودن نظام و خاری در چشم دشمنان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، حجت الاسلام‌مجید گشول در خطبه‌های امروز نمازجمعه کوار ضمن اشاره به ۲۶ تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان بیان کرد: شورای نگهبان چشم بیدار نظام و تضمین کننده اسلامی بودن نظام و خاری در چشم دشمنان است.

وی افزود: شورای نگهبان در ساختار نظام جمهوری اسلامی از جایگاه ممتاز و فوق العاده ای برخوردار است و می‌توان گفت وظیفه پاسداشت از اسلامیت و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی برعهده شورای نگهبان گذاشته شده است.

امام جمعه شهرستان کوار بابیان اینکه قانون اساسی و احکام شرع مقدس اسلام دو رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: نظارت و تطبیق دهنده قوانین و همچنین مصوبات مجلس شورای اسلامی با این دو رکن وظیفه شورای نگهبان است.

حجت الاسلام گشول بیان کرد: نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و همه پرسی‌ها، تفسیر قانون اساسی و مسئولیت‌های دیگری که در اصلاحیه قانون اساسی متوجه این نهاد شده موقعیتی تعیین کننده به این نهاد شورایی در جمهوری اسلامی بخشیده است.

خطیب جمعه شهرستان کوار اذعان‌کرد: نقش این نهاد انقلابی در تداوم نظام جمهوری اسلامی تعیین کننده و مؤثر است زیرا همان گونه که امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید داشته و دارند تضعیف شورای نگهبان، امری خطرناک برای ادامه حیات اسلامیِ نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

گشول در ادامه خطبه ها با اشاره به سازمان تامین اجتماعی افزود: کار ویژه سازمان تامین اجتماعی در جمهوری اسلامی باز توزیع عادلانه درآمدها میان اقشار مختلف جامعه به‌خصوص طبقات آسیب‌پذیر از طریق ساز و کارهای حمایتی و درمانگری است تا بتوان از این طریق به جامعه‌ای پویا و رو به رشد با امید به فردای بهتر دست پیدا کرد.

امام جمعه شهرستان کوار گفت: سازمان بهزیستی با بهره گیری از دانش و تخصص کارشناسان و مدیران خود و با استفاده از آخرین استانداردها در مواجهه با معلولیت و ارتقاء سبک زندگی معلول در جهت بهره‌مندی از آخرین دستاوردهای علمی و مهندسی پزشکی، نقش موثری به عنوان یک تسهیلگر در مشارکت معلولین در اجتماع ایفا می‌کند.

گشول بهزیستی را به عنوان یک مطالبه‌گر حقوق معلولین و به عنوان یک تسهیل‌کننده، پل ارتباطی مطمئنی بین بخش دولتی و غیر دولتی و موسسات و سازمان‌های مردم نهاد دانست و گفت: از این حیث کمک موثری به تحرک اجتماعی افراد دارای معلولیت می نماید.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت عید غدیر بیان کرد: کسانی که پیام جهانی غدیر و ادبیات قرآن، ولایت خدا، رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) را بپذیرند، جزو حزب خدا هستند که یگانه حزب پیروز است.

خطیب جمعه کوار ادامه داد: مقصود از «حزب» گروه دارای مرام‌نامه و اساس‌نامه است که بر طبق آن حرکت می‌کند و این اختصاص به حقّ یا باطل ندارد. چنان که خدای سبحان عده‌ای را جزو حزب شیطان دانسته است. ولایت‌مدار، جزو حزب خداست و چون حزب الله در دنیا و آخرت پیروز است او نیز همیشه پیروز خواهد بود.

گشول عنوان کرد: فرهنگ غدیر یک پیام جهانی و فطرت‌پسند دارد و در بیانی ساده و همه‌فهم، گویای اصل عقلی و سیره عقلاییِ «لزوم رجوع به کارشناس در هر عرصه نظری، عملی، دانشی و مهارتی» است.

او ادامه داد: مهم‌ترین عرصه‌ای که این اصل عقلی ضرورتی دوچندان می‌یابد، عرصه مدیریت جامعه بشری است و فرهنگ غدیر دقیقاً ناظر به همین عرصه است.

رئیس بنیاد غدیر در شهرستان کوار خاطرنشان ساخت: فرهنگ غدیر، موضوع مدیریت جامعه در ساحت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… را مهم‌ترین و محوری‌ترین موضوع حیات بشری دانسته و بر این یک نکته شاخص پافشاری می‌ورزد که این مدیریت تنها شایسته کسی است که دانش و مهارت لازم را دارد.

حجت الاسلام گشول اضافه کرد: مدیریت جامعه شایسته کسی است که دانش و مهارتی که او را از هرگونه اشتباه عمدی و سهوی، و خطای قصوری و تقصیری مصون بدارد که در فرهنگ غدیر، نام این مدیر مصون از خطا و اشتباه، «امام معصوم» است که شناسایی و معرفی آن از توان علمی و ادراکی بشر خارج است و صلاحیت آن تنها بر عهده خداست

وی به پیام جهانی و بشری غدیر نیز گریزی زد و گفت: جهان هستی نیازمند یک مدیر لایق است که شناخت و معرفی این مدیر لایق، با خدای متعال است.

اعتراضات گسترده مردم کشورهای اروپایی وآمریکایی از مدیریت وضعیت اقتصادی و تورم

امام جمعه کوار در بخش دیگری از خطبه‌های خود به مسائل خارجی نیز اشاره کرد و افزود: در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا اعتراضات مردمی علیه سیاست‌های دولت‌ها به‌ویژه در زمینه ناتوانی از مدیریت وضعیت اقتصادی و مهار تورم افسار گسیخته شدت گرفته است.

گشول دره سیبی ابراز کرد: اعتراض‌های مردمی به سیاستهای جنگ‌افروزانه غرب که موجب شکل‌گیری بحران جهانی غذا و انرژی از جمله وجوه پررنگ تظاهرات خیابانی است.

به گفته امام جمعه کوار؛ بانک مرکزی انگلیس هم هفته گذشته اعلام کرد؛ قیمت کالاهای ضروری مانند غذا و انرژی در بریتانیا و در سطح جهان به‌شدت افزایش یافته و چشم‌انداز رشد بدتر شده است.

او اضافه کرد: در شرایطی که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با کمک اعراب، ائتلاف ضد ایرانی تشکیل داده و به خیال خود حلقه محاصره علیه ایران و محور مقامت را تنگ‌تر کند اما ایران با حضور قدرتمند خود بیخ گوش صهیونیست‌ها در دریای سرخ این پیام را به سران صهیونیستی می‌دهد که از نزدیک تحرکاتشان را زیر نظر دارد و اگر دست از پا خطا کند، عاقبت سنگینی در انتظار این رژیم خواهد بود.

وی با بیان مشکلات شهرستان کوار اظهار داشت:در شهرستان کوار کمبود زیر ساخت های فرهنگی مانند خانه ی عالم، آثار زیانباری دارد، طبق آمار در شهرستان ، ۶۵ مسجد داریم، ۵ خانه عالم نیمه کاره و۸ خانه عالم کامل وبقیه مساجد خانه عالم ندارد.

خطیب جمعه کوار در پایان گفت: با توجه به اینکه استاندار محترم گفتند اولویت ما فرهنگ است، برای خانه‌های عالم بودجه اختصاص دهید و کمک کنید.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9724

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.