24

صلح و سازش پرونده قتل در کوار پس از ۹ سال

  • کد خبر : 13758
  • 24 آذر 1401 - 9:59
صلح و سازش پرونده قتل در کوار پس از ۹ سال
رییس کل دادگستری شهرستان کوار از صلح و سازش پرونده قتل در کوار پس از ۹ سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان کوار، روز سه شنبه مورخ 22 آذرماه در راستای دستورات رییس کل دادگستری استان فارس مبنی بر اهتمام جدی بر مقوله سازش در پرونده های قضایی علی الخصوص پرونده های قتل با پیگیری رییس دادگستری شهرستان و همت کمیته صلح و سازش پرونده های ویژه و شوراهای حل اختلاف شهرستان کوار، جلسه ای در دفتر امام جمعه شهرستان با حضور ایشان، رییس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، اعضا شورای تامین و خانواده مقتول و تعدای از مصلحین به منظور صلح و سازش پرونده ی قتل و تقدیر از عفو کنندگان برگزار گردید.

جزئیات پرونده

در سال ۱۳۹۲ در شهرستان کوار جوانی به قتل رسید. ضمن تشکیل پرونده و طی نمودن مراحل قانونی خود، حکم قصاص نفس قاتل صادر گردید.

بنا به اهمیت موضوع و صلاحدید دادگستری و با درخواست واصله، پرونده جهت صلح و سازش به کمیته سازش و شورای حل اختلاف شهرستان ارجاع گردید. به همین منظور جلسات متعددی در دادگستری، شورای حل اختلاف و … با حضور متنفذین و مصلحین و طوائف ذی نفوذ برای تحقق سازش برگزار گردید.

از این رو رئیس دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان در گفتگو با خبرنگار بهارکوار بیان نمود: اقدامات لازم در جهت سازش در پرونده قتلی در کوار انجام شد که بحمدالله با کمک تمامی خیرخواهان و یاری ریش سفیدان و صحبت های مفید امام جمعه محترم شهرستان و مصلحین، اولیاء دم رضایت خویش را اعلام نمودند.

روستا رییس دادگستری شهرستان کوار در ادامه افزود: از دیدگاه شرع مقدس اسلام و فرهنگ ناب محمدی(ص) بهترین و بالاترین اقدام، صلح و سازش است و سعی ما این است که آمار صلح و سازش را بیشتر نماییم چرا که صرف نظر از آثار و برکات اجتماعی، فردی و اخلاقی و گسترش فرهنگ گذشت و ایثار، باعث فصل خصومت خواهد بود و موجب پیشگیری از بسیاری مشکلات و پیامدهای بعدی خواهد شد.

وی همچنین از افراد مصلح جهت همکاری در صلح و سازش پرونده های قضایی دعوت بعمل نمود.

همچنین امام جمعه شهرستان کوار حجت الاسلام والمسلمین موسوی انور در این جلسه ضمن تقدیر از خانواده محترم مقتول به مناسبت جهت گذشت از حق شرعی و قانونی خویش با تاکید بر مستمر بودن این اقدامات تربیتی خداپسندانه بیان داشت: صلح و سازش و فصل خصومت یکی از دستورات ویژه دین مقدس اسلام و از بزرگترین فضائل اخلاقی ست که توسعه آن در جامعه باعث تحکیم نظام رفتاراجتماعی و تسهیل مناسبات عمومی میشود. هر چه ما بتوانیم امورات اجتماعی مخصوصا دعاوی و جرایم را با صلح و سازش و عفو و گذشت خاتمه دهیم به آرامش اجتماعی و نظم عمومی بهتری خواهیم رسید.

وی در ادامه با تشکر از برگزاری این جلسه از سوی دادگستری شهرستان از تمامی افرادی که در این امر خدا پسندانه دخیل بوده تشکر نمود.

در پایان با حضور اعضا شورای تامین از سوی امام جمعه شهرستان، رییس دادگستری و دادستان شهرستان لوح تقدیر و هدیه ای تقدیم خانواده مقتول گردید.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=13758

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. سلام وقت بخیر، خسته نباشید، ممنون از اطلاع رسانی و زحمت هایی که می‌کشید، یه لطفی کنید خبرها رو اینقدر کشش ندید خیلی پیچ و تابش میدید، لطفا اصل موضوع رو بیان کنید، یه متنی که می نویسید خیلی کلمات اضافی داره، مخصوصا درتقدیر کردنهاخیلی کلمات لازم نیست ساده تر هم میشه اطلاع رسانی و تقدیر و تشکر کرد،انشاالله که ناراحت نشده باشید، پیروز و پر سود باشید.

    • سلام ممنون از دیدگاه شما
      بعضی اخبار از روابط عمومی ها گرفته میشود همین همین خبر صلح و سازش که اوایل متن میزنیم به نقل از…
      به همین دلیل اجازه ویرایش نیست اما اخبار خودمان چشم رعایت میشود ممنون از تذکر شما

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.