28

عشق به امام حسین(ع)؛ خیمه همیشه افراشته در جان ها/ کوار غرق در سوز و ماتم عاشورای حسینی

  • کد خبر : 20703
  • 06 مرداد 1402 - 11:15
عشق به امام حسین(ع)؛ خیمه همیشه افراشته در جان ها/ کوار غرق در سوز و ماتم عاشورای حسینی
وحشت گرفته بود تمام وجود اعضای زمین را و خون می گریست آسمان و عشق را کشته بودند. فرشتگان گریه می کردند، کسی نبود صدای کودکان را بشنود، گریه شان را ببیند و آرامشان کند. قیامت بود عاشورا...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، عاشورا پیمانی است که با قلب های سلیم بسته شده و داستانی است که در عصر فطرت های دگرگون شده در جریان است.

و حسین(ع) زیباترین نامی است که در شناسنامه بشر نوشته اند. حسین میزان سنجش صداقت آدمی است. حسین، تفسیر بعثت، ترجمان نبوت و معنای امامت است. قبول ولایت حسین، برات آزادی انسان از جهنم پلیدی است و راه حسین، کوتاه ترین راه رسیده به بهشت است.

مسئولیت شیعه بودن یعنی چه؟ مسئولیت آزاده انسان بودن یعنی چه؟ باید بدانیم‌که همه جای زمین صحنه کربلاست و همه ماه ها محرم و همه روزها عاشورا.

آری، باید انتخاب کرد: یا خون را یا پیام را، یا حسین بودن را یا زینب بودن را، یا آن چنان مردن را، یا این چنین ماندن را.

و تو به خود ببال که عاشق و شیفته حسینی و عشق به حسین، خیمه همیشه افراشته در جان توست. خیمه ای به وسعت همه هستی، خیمه ای به بلندای همه آسمان ها و کهکشان ها. با خوانی گسترده از عطش که تشنگی بشریت را پایان خواهد داد. هرگز مباد بدون این عشق زندگی کنیم و بدون این محبت بمیریم.

و من در عصر انتظار، تار و پود دلم را به رنگ سیاه می بافم و با سیاه پوشان هم نوا می شوم: حسینم یا حسین، حسینم یا حسین. چشم هایم را می بندم. چه قدر عاشورا ببینیم و تا به کی حسین تنها بماند؟ کاش آقا در ظهر خونین عاشورا ظهور کند.

کوار؛ یکپارچه در سوگ عاشورای حسینی

همزمان با عاشورای حسینی، هیئات مذهبی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان کوار با برپایی دسته های عزاداری و سینه زنی در جوار بقاع متبرکه و خیابان ها در رثای امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان به سوگواری پرداختند.

عزاداران دلداده اباعبدالله الحسین(ع) پس از سینه زنی و زنجیرزنی، نماز جماعت ظهر عاشورا را با شکوه اقامه نموده و به توصیه سیدالشهدا در اقامه نماز اول وقت لبیک گفتند.

هم چنین صبح امروز هیئات مذهبی شهرستان کوار در مصلای نمازجمعه شهرستان گرد هم آمده و به عزاداری پرداختند.

اوج شکوه اجتماع نمازگزاران ظهر عاشورا در مصلای ۱۴ معصوم(ع) شهرستان کوار بود که عزاداران نماز را به امامت امام جمعه شهرستان اقامه نموده و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم نمودند.

امشب نیز همزمان با شام غریبان امام حسین(ع) مراسم سوگواری و عزاداری در نقاط مختلف شهرستان کوار و روستاها برگزار می گردد و عزاداران با قافله سالار کاروان کربلا حضرت زینب(س) همدردی نموده و به ایشان ابراز مودت و ارادت می نمایند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=20703

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.