30

غاری ناشناخته در کوه های باغان کوار+تصویر

  • کد خبر : 12100
  • 01 آبان 1401 - 20:23
غاری ناشناخته در کوه های باغان کوار+تصویر
در کوه‌های روستای باغان شهرستان کوار غاری وجود دارد که حتی برای بسیاری از اهالی این روستا نیز ناشناخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار فرزاد حدادی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان کوار گفت: در راستای حفاظت و صیانت از میراث‌کهن و باهدف شناسایی مناطق مستعد تاریخی به‌منظور ثبت در فهرست آثار ملی کشور، غار خفاشها در کوه های روستای باغان از توابع شهرستان کوار شناسایی و به میراث استان معرفی گردید.

 در میان کوه های پر صلابت خطه کوار، جاذبه ای زیبا و حیرت آور مستور است و آن غاری با ویژگی های منحصر به فرد که روح هر گردشگر و غارنوردی را در رویارویی با شگفتی های طبیعت جلا می‌دهد و هم ظرفیتی بسیار مناسب برای توسعه صنعت گردشگری است.

غارها را شاید بتوان گنج های خفته نامید، جاذبه هایی بکر و خارق العاده که در پستوی طبیعت در دل کوه ها و عمق زمین پنهان است.

غار پر رمز خفاشها، در کوههای باغان شهرستان کوار واقع شده است و از معروف ترین غارهای این شهرستان بشمار می آید. حفره های بسیاری در ورودی غار دیده می شود، وجود دالان های تو در تو نشان از عظمت این غار زیباست. ارتفاعات این دالان ها دارای سطوح مختلفی بوده و انتهای هر دالان در جهت بالا ارتفاعی چند متری وجود دارد. همچنین این غار از تعدادی تالار زیبا با سقف های آهکی برخوردار است. پس از عبور از چندین دالان، صدای خفاشها به گوش میرسد.

15 متر ارتفاع دارد و طول آن نیز از دهانه غار تا محوطه اصلی به 80 متر می رسد. تاریکی بیش از حد این غار مکان مناسبی برای زندگی خفاش‌ها می باشد، فضولات خفاش در کف غار انباشته شده است و بدلیل حضور فراوان خفاش ها امکان پیشروی در غار بدون چراغ روشنایی وجود ندارد و البته تعدادی سیخ جوجه تیغی نیز در آن مشاهده شده است.

این غار از نوع غارهای خشک به حساب می آید منتهی در برخی از قسمت های آن قندیل هایی از سقف آویزان شده است و قطرات آب از آن چکه می کند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=12100

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.