30

قطع 5 اصله درخت پارک قلمستان کوار توسط شهرداری

  • کد خبر : 5462
  • 30 بهمن 1400 - 21:19
قطع 5 اصله درخت پارک قلمستان کوار توسط شهرداری
شهرداری کوار 5 اصله درخت خشک در پارک قلمستان را قطع کرد که واکنش منفی مردم کوار را در پی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، صبح جمعه مورخ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ تصاویری از قطع درختان پارک قلمستان توسط شهرداری کوار در فضای مجازی منتشر و از سوی شهروندان جهت پیگیری برای بهار کوار ارسال شد.

در همین راستا خبرنگار بهار کوار این موضوع را از شهردار کوار پیگیری کرده و حامد زارع ضمن تشکر از حساسیت و دغدغه مندی مردم شهر توضیحاتی را برای ما ارسال کرد و گفت: جای هیچ نگرانی نیست، کلیات درختان قدیمی و سبز پارک قلمستان تحت حفاظت و پلاک‌کوبی است و فقط ۲ اصله از درختان خشک شده بود که جهت ساماندهی و جلوگیری از آتش‌سوزی و سقوط احتمالی این ۲ اصله درخت بریده می‌شوند.

برای پیگیری بیشتر این موضوع یکی از شهروندان فیلمی از آثار قطع درختان که نشان دهنده قطع بیش از 2 اصله درخت (حدود 11 تا )می باشد برای ما ارسال کرد 👇🏻

فیلم بالا برای شهردار ارسال شد و خواستار پیگیری جدی وی شدیم که زارع صبح شنبه با مسئول مربوطه و خبرنگار بهار کوار به پارک قلمستان، جهت بازدید و پیگیری این موضوع رفتند.

نامجو معاون اجرایی شهرداری کوار در توضیح این موضوع گفت: درواقع 5 اصله درخت به دلیل خشکی و جلوگیری از سقوط احتمالی، توسط شهرداری قطع شده است و مابقی درختان قطع‌شده مربوط به گذشته است.

تصاویر درختان قطع شده پارک قلمستان

وی افزود: پارک قلمستان مالک خصوصی دارد و تحت مالکیت شهرداری تا امروز نیست و اگر قرار بر شاکی بودن باشد مالک باید شاکی شود. همچنین در طرحی که برای پارک داریم، این قسمت محل پیست دوچرخه‌سواری می‌شود.

در ادامه حامد زارع شهردار کوار اظهار کرد: قطع درختان خشک به خواسته مالک پارک بوده است و این پارک مشکلات حقوقی دارد که هنوز سندش به نام شهرداری زده نشده و همچنین قطع درختان به دلیل آتش‌سوزی و خطرات احتمالی بوده و درنهایت ما یک طرح مشجر تهیه کرده‌ایم که پارک را ساماندهی کنیم و در تلاشیم با مالک به توافق برسیم.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=5462

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.