14

لزوم نظارت بیشتر بر بازار و کاهش عوامل تورم زا و کنترل واقعی بازار

  • کد خبر : 9408
  • 03 تیر 1401 - 23:06
لزوم نظارت بیشتر بر بازار و کاهش عوامل تورم زا و کنترل واقعی بازار
خطیب جمعه کوار بر لزوم نظارت بیشتر بر بازار و کاهش عوامل تورم زا وکنترل واقعی بازار تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار به نقل از مهر، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه کوار ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تقدیر از مجاهدت‌های راهگشای این قوه اظهار کرد: شهید بهشتی با نظم و تدبیر فوق‌العاده‌اش، مرکز اسلامی را به‌یکی از پربرنامه‌ترین مراکز مذهبی آلمان تبدیل کرد که این نظم در تاریخ اداره مرکز، بی‌سابقه بود.

وی شهید بهشتی پدر کار تشکیلاتی در انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: ویژگی‌های شگرف علمی، روشن‌بینی و مجاهدات‌های عمل گرایانه از ایشان شخصیت توانایی ساخته بود که تأثیر بسزایی در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سال‌های اولیه این نهضت داشت.

خطیب جمعه کوار افزود: باشهادت آیت الله بهشتی منطق مستحکم جمهوری اسلامی و امام بزرگوار تثبیت و نظام نوپای جمهوری اسلامی، استحکام پیدا کرد.

حجت الاسلام گشول یادآور شد: در آن شرایط دشوار، در حالی که دشمن متجاوز بخش مهمی از منطقه حساس خاک ما را در اشغال داشت، این شهادت، تأثیر بسیار سازنده بر انقلاب گذاشت.

امام جمعه کوار با تاکید بر اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران دستگاه قضائی در برخی از ادوار، موفقیت‌های بیش‌تر و در بعضی از سال‌ها موفقیت کم‌تری را در دستگاه قضائی شاهد بوده‌ایم، خاطرنشان ساخت: تحقق عدالت، معیار اصلی کار دستگاه قضائی نظام جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا قوۀ قضائیه نسبتاً توانسته رسالت خود را در حیطه‌های مختلف انجام دهد.

او به بخشی از عملکرد مثبت دستگاه قضائی کشور در تشخیص حقیقت از باطل در مقاطع حساس کشور گریزی زد و بیان کرد: فتنه سال ۸۸، شناسایی مفسدان اقتصادی، برخورد با فساد، مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد با برخی از چهره‌های مطرح بدون مماشات، برخورد با برخی از آقازاده‌ها و مفسدان و دانه درشت‌های اقتصادی و…، خدمات قضائی و ایجادصلح و سازش بین خانواده‌ها، میز خدمت بسیج وکلا و دادگستری، صبر حوصله دست اندر کاران دادگستری و مجازات جایگزین با حفظ آبروی افراد از اقدامات قابل تقدیر دستگاه قضائی کشور است.

گشول در بخش دیگری از خطبه‌های خود با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم فاصله میدان و دیپلماسی کاهش یافته است، متذکر شد: وقتی مذاکرات برجامی تداوم می‌یابد و دشمن برای تهدید ما اقدام به تحرکات ضدامنیتی در داخل و خارج کشور می‌کند.

وی با اذعان بر اینکه میدان و دیپلماسی در یک حرکت هماهنگ و هم‌افزا برای یکدیگر نقش مکمل و متمم را قائل هستند، تصریح کرد: نتیجه این می‌شود که ۴+۱ پس از صدور قطعنامه آژانس، آنگاه که با واکنش سریع و قاطع ایران در سطوح آن مواجه شدند به خطای محاسباتی خود پی بردند.

حجت الاسلام گشول همچنین به رشد ۹۶ درصدی صادرات ایران در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در ۸ ماهه اول این یکسال، صادرات ایران به کشورهای همسایه نسبت به مدت مشابه در دولت روحانی، با رشد ۹۶ درصدی به ۲۱ میلیارد دلار رسیده است.

وی ادامه داد: تداوم و تقویت این رویکرد صحیح، به آثار مثبت بسیاری در ماه‌های آینده و سال‌های آینده منجر می‌شود.

امام جمعه کوار بیان کرد: افزایش بی‌رویه کالاها بر سایر خدمات دولت سایه انداخته و شیرینی اقداماتی چون توفیق دولت در کنترل کرونا، کاهش نقدینگی، صفرشدن استقراض از بانک مرکزی و رشد پایه پولی، فعال‌شدن دیپلماسی اقتصادی ک شور، بیمه‌شدن پنج‌ونیم میلیون از محرومان جامعه، حضور فعال مسئولان در بین مردم، کمتر به چشم آمده است.

او گفت: فضاسازی رسانه‌ای استکبار برای بن‌بست‌نمایی نظام و جوسازی رسانه‌ای برخی عوامل از جناح‌های سیاسی برای ناکارآمدنمایی دولت نیز بر این فضای نامطلوب افزوده است.

خطیب جمعه کوار همچنین بر لزوم نظارت بیشتر بر بازار وکاهش عوامل تورم زا وکنترل واقعی بازار تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9408

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.