7

مادر؛ زیباترین واژه خلقت و لطیف ترین گل بوستان عشق و محبت

  • کد خبر : 23766
  • 13 دی 1402 - 13:07
مادر؛ زیباترین واژه خلقت و لطیف ترین گل بوستان عشق و محبت
دستانت بوی عشق می دهد و نفس هایت، غنچه های محبت و صمیمیت نرگس و یاس را در وجودم می کارد. من هنوز هم پر از نغمه لالایی های تو هستم که بغل بغل آرامش را نثار روحم می کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، تازه در وجود نازنینت شکل گرفته بودم که سر از پا نمی شناختی. با من حرف می زدی و‌ با دستان نوازشگرت طعم محبت را به من می چشاندی.

من با گرفتن قوای تو ذره ذره رشد می کردم و به تکامل نزدیک می شدم. مشقت های به دنیا آمدنم را هم به جان خریدی و‌من در آغوش مادرانه تو دوران نوزادی را پشت سر گذاشتم.

وقتی بیمار می شدم، با این که آرامش خواب چشمانت را می ربودم، عاشقانه بیدار می ماندی و سلامت دوباره را به روح و جانم هدیه می کردی.

مثل حاج قاسم که پای مادرش را بوسید

هر سال وقتی روز مادر فرا می رسد هر کسی در صدد است تا با خرید هدیه ای مادرش را خوشحال کند. اما من گمان می کنم هیچ هدیه ای در دنیا نیست که بتواند درخور مقام و زحمت های مادر باشد. این روز، تنها بهانه ای برای قدردانی از مادران و ارج نهادن به شخصیت والای آنان است.

برای مادران، همین که فرزندانشان در سلامت و سعادت به سر برند و عاقبت به خیر شوند، تحفه بزرگی است. آنان توقع چندانی از فرزندان خود ندارند و ارزشمندترین هدیه، دعایی است که بدرقه راهشان می کنند.

باید قدر این گوهرهای ناب را تا وقتی در کنار ما هستند، دانست. باید پروانه وار گرد شمع وجودشان گشت و آن ها را بویید و بوسید. مثل حاج قاسم که پای مادرش را بوسید، مثل همه بزرگانی که در سایه سار احترام و تکریم پدر و مادر به مقام های عرفانی والایی دست یافتند.

حضرت فاطمه(س) سرمشقی نیکو برای همه ادوار

در تقویم ما نام گذاری ولادت حضرت زهرا(س) به نام روز زن و روز مادر جایگاهی ویژه به این نقش ارزنده بخشیده است. روزی که زنان و مادران ما را به الگو گیری از سبک زندگی این بانوی والامقام فرا می خواند.

سال هاست که تمدن غربی در پی معرفی الگو به زن ایرانی می کوشد و‌ نمادهای متفاوتی را به او معرفی می کند. اما وقتی به زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) نگاه می کنیم، او را در همه زمینه ها سرمشقی نیکو برای زنان و مادران می یابیم. حضرت فاطمه(س) در جایگاه مادری، در نقش همسری، بر کرسی علم و فرزانگی، بر معبد عبودیت و بندگی، در جهت گیری های سیاسی و در جبهه گیری های ولایی نمونه است.

برای مادران آسمانی

ارزش مادر را آنان می دانند که از نعمت وجودش محروم هستند. برای فرزندانی که مادر خود را از دست داده اند، چنین روزی سخت است. وقتی می بینند دیگران با گل به دیدار روی مادرشان می روند، آن ها به زیارت سنگ قبری از مادر خویش دل خوش کرده اند.

روح مادران آسمانی در جوار رحمت بی منتهای حضرت حق شاد و هم نشین زهرای اطهر باد

یادداشت از: فاطمه دیباور

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=23766

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.