37

مشکل کم آبی در برخی مناطق شهر کوار و پیگیری مسئولین جهت رفع آن

  • کد خبر : 9343
  • 31 خرداد 1401 - 13:28
مشکل کم آبی در برخی مناطق شهر کوار و پیگیری مسئولین جهت رفع آن
شهروندان محلات منتهی به میدان معلم از کمبود یا قطعی آب ناراضی بوده و رسیدگی هرچه سریع تر این مشکل از مسؤولان شهرستان خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، شهروندان برخی از محلات و مناطق شهر کوار( محلات منتهی به میدان معلم) از کمبود یا قطعی آب ناراضی بوده و رسیدگی هرچه سریع تر این مشکل از مسؤولان مربوطه را خواستار شده و طی تماس با بهار کوار خواستار پیگیری این مشکل شدند.

یکی از اهالی کوچه شهید چراغی به خبرنگار بهارکوار گفت: محله ما نزدیک به ۲۰ روز است که با کمبود آب مواجه شده و باید تا ساعت ۲ شب بیدار بمانیم تا بتوانیم مقدار آب مصرفی روز بعد خود را بگیریم.

همچنین یکی دیگر از شهروندان گلایه کرد: هنوز فصل تابستان نیامده اما محله جاده فیروزآباد چند شب است که آب ندارند واقعا چرا خیلی از محله ها با کوچکترین بی آبی مواجه نمی شوند اما مردم برخی دیگر از محلات از کمبود و قطعی آب رنج میبرند؟

یکی از اهالی کوچه حاصل نیا نیز گفت: واقعا طرف چهار راه به پایین با مشکل کمبود آب مواجه هستند. الان چندروزه آب برای خوردن نداریم و حتی برای شست‌وشو و روشن کردن کولر در این گرما مشکل داریم.

همچنین دیگری گفت: ادارات خدماتی بخصوص در ایام فصول تابستان باید شبانه روزی درب اداره باز باشه متاسفانه بعد از پایان وقت اداری همه می روند در امان خدا و اداره کاملا غیر فعال می شود و اداره آبفا باید اتفاقات آن چند شیفت داشته باشند تا وقتی مردم به مشکلی مواجه می شوند، سریع آن مشکل را مرتفع نمایند. سه روز ترکیدگی آب داشتیم اما به دلیل تعطیلی پنجشنبه و جمعه آب هدر رفت و شنبه صبح تعمیر شد.

اهالی خیابان گلزار شهدا نیز به وضع موجود اعتراض کرده و خواستار رعایت عدالت جهت تقسیم آب در تمام محلات هستند. همچنین دلیل اینکه چرا فقط در محلات منتهی به میدان معلم مشکل کم آبی می باشد را جویا شدند که در ادامه پاسخ مسئولین مربوطه را میخوانید.

پیگیری های بهار کوار از مسئولین شهرستان در 27 خردادماه:

رئیس اداره آبفا کوار در پاسخ به مطالبه مردمی اظهار کرد: در خصوص کمبود آب پیش آمده در اثر گرمای هوا و پیک مصرف موضوع سریعا توسط امور آبفا و مجموعه فرمانداری محترم شهرستان در دستور کار قرار گرفت و با تدابیر صورت گرفته در کوتاه مدت مرتفع و در میان مدت انشاالله با کف شکنی یک حلقه چاه و همچنین حفر یک حلقه چاه جدید دیگر بطور کامل حل خواهد شد و در دراز مدت برای توسعه پایدار آب شرب شهرستان به حول و قوه الهی و پیگیری نماینده محترم از تخصیص سد شهید سلیمانی تامین میگردد.

نماینده مردم شهرستان کوار در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: موضوع آب در حال پیگیری است و متاسفانه کاهش دبی آب از یک طرف و نامناسب بودن وضعیت شبکه ها نیز باعث مشکلاتی شده است. با رایزنی های انجام شده در حال حاضر گروه مهندسی امام‌ هادی(ع) به کمک آمده و اکتشاف نیز با رایزنی های دیروز و امروز موافقت نموده البته دبی چاه اکتشاف نیز کاهش پیدا کرده است. فرماندار نیز بازدید داشتند. ان شاالله بتوانیم با همت مسوولین و همراهی مردم شریف با صرفه جویی حداکثری، مشکل آب را مرتفع نماییم.

اقدامات مسئولین شهرستان در 30 خردادماه:

در پی اعتراضات ادامه دار شهروندان و مشکل کم آبی در محلات منتهی به میدان معلم مسئولین شهرستان کوار درصدد کاهش و رفع مشکل کم آبی موجود اقدامات و پیگیری هایی انجام دادند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور آبفا شهرستان کوار، در نخستین ساعات بروز مشکلات کمبود آب آشامیدنی در محلات منتهی به میدان معلم شهر کوار، خانی فرماندار شهرستان به همراه ناهید معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و مدیریت امور آبفا شهرستان با حضور در منطقه مورد نظر و بازدید میدانی از وضعیت آبرسانی و شنیدن درخواست های مردمی با استفاده از ظرفیت و همکاری فرماندهی گروه رزمی -مهندسی تیپ ۴۶ امام هادی (ع)، چاه آب آشامیدنی این مجموعه را وارد مدار نمودند.

همچنین فرماندار شهرستان استفاده از چاه آب آشامیدنی مدیریت انبارهای اکتشاف را در دستور کار خود قرار دادند که با تلاش ها و پیگیری های مستمر ظرف چند روز آینده و پس از تعمیرات مورد نیاز (Overhaul )؛ چاه مذکور نیز وارد مدار خواهد شد.

از دیگر اقدامات اساسی دیگر پیگیری تامین اعتبار در راستای اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی به منطقه مذکور می باشد که در دستور کار مسئولین شهرستان کوار قرار گرفته است.

نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان کوار در دیدار با مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران پیگیر مشکلات اب آشامیدنی شهر کوار شدند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان كوار در راستای پیگیری مشکلات اب آشامیدنی شهر کوار رحیمی نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی، خانی فرماندار شهرستان کوار و‌ ناهید معاون فرماندار با فكور مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ديدار و گفتگو نمودند. در این جلسه مقرر گردید به منظور رفع مشکل آب آشامیدنی شهر کوار مديريت اكتشاف نسبت به تامين اعتبار مورد نياز جهت حفر يك حلقه چاه آب آشاميدني همكاري نمايد.

در ادامه این پیگیری ها به گزارش روابط عمومی شورا و شهرداری کوار، اعضای شورا نیز جلسه ای با حضور شهردار، رییس و کارکنان اداره آبفا شهرستان و برخی شهروندان گلایه مند جهت بررسی مشکل آب آشامیدنی شهر کوار برگزار کردند.

حسینی رییس اداره آبفا در این جلسه با بیان اینکه دیگر شعار مبارزه با خشکسالی کاربرد ندارد و باید با خشکسالی زندگی کرد، گفت: چاه های آب موجود در شهر کوار ظرفیت خاصی دارد که دیگر جوابگو نیست، همچنین عمق چاه های موجود تا ۳۰۰ متر می باشد.

وی افزود: موقعیت شهرستان کوار نسبت به شهرستان های دیگر نسبت به آب خیلی بهتر می باشد که تا ۱۵ خرداد وضعیت آب خوب بود اما بعد از شروع پیک مصرف آب بالا رفت.

رئیس اداره آبفا اظهار کرد: یکی از دلایل کم آبی اخیر این است که انتقال آب از شهر به صورت قاچاق صورت میگیرد و انشعابات غیرمجاز زیاد میباشد که احتیاج به همکاری دیگر مسئولین دارد. هرچند هیچ پیمانکاری حاضر به همکاری جهت جمع آوری انشعابات غیرمجاز نمی باشد.

حسینی عنوان کرد: با توجه به موقعیت آب شهر ۶ ماه پیش پیگیر ارتقاء هفت چاه به صورت کف شکنی بوده ایم اما متاسفانه استان به ما اجازه نمی دهد، دلیل آنان این است که آب منطقه ای مطابق محاسبه بار اجازه حفر چاه آب ندارد و باید با صرفه جویی جبران گردد.

وی در ادامه جهت گذر از این بحران کم آبی، مخزن آب را برای ذخیره آب بهترین راه دانست و گفت: ساکنین مسکن مهر تا چند روز پیش با قطع آب روبرو نبوده‌اند و در حال حاضر به صورت جیره‌بندی فقط به آنها آب رسانی می شود و همه باید مخزن ذخیره آب داشته باشند.

رئیس اداره آبفا شهرستان کوار به استفاده از چاه های آب اکتشاف اشاره و بیان کرد: اکتشاف دارای دو حلقه چاه آب می باشد که اگر روزانه ساعاتی به شهر کمک کند روند کار بهتر پیش می رود.

حسینی با بیان اینکه شبکه های محلات قدیم فرسوده می باشد و قابل پیگیری هستند، اعلام کرد: پس از گذشت بحران پیگیر تعویض شبکه های آب مناطق قدیمی شهر خواهیم بود.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه اسراف آب در منازل باید کنترل شود و احتیاج به فرهنگ سازی قوی میباشد، گفت: شهروندان عزیز ممکن است با توجه به فشار ضعیف آب منازل که در ارتفاعات بالاتر وجود دارد از آب موجود در شبکه نتوانند استفاده کنند و آنها می توانند با شماره همراه 09173167034 تماس گرفته تا به صورت سیار آب به درب منازل شان انتقال یابد.

امروز 31 خردادماه 1401 برخی شهروندان از رفع مشکل آب نیز خبر دادند. اما با توجه به اینکه خطر کم آبی و خشکسالی کشورمان را تهدید می کند، موثرترین راه مدیریت مصرف و صرفه جویی آب توسط همه مردم می باشد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9343

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 1
  1. با سلام
    احتراما به اطلاع میرساند اهالی محترم روستای ذرات از دهستان فرمشکان سالهاست در فصل تابستان از بی آبی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند. با اینکه این مشکل، مشکل یکی دو روزه نیست و از سالیان پیش وجود داشته، اما هیچ پیگیری رخ نداده است، لذا خواهشمند است به صورت جدی پیگیری های لازم را جهت رفع این مشکل انجام داده و نتیجه را امر به ابلاغ فرمایید
    امید است با یاری شما این مشکل رفع گردد.

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.