17

موکب هایی که به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم و روز مادر در شهرستان کوار برپا می شوند

  • کد خبر : 23685
  • 10 دی 1402 - 14:09
موکب هایی که به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم و روز مادر در شهرستان کوار برپا می شوند
شهرستان کوار در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار دلها شاهد اجتماع مردمی و برپایی موکب در میدان بسیج این شهر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، سال گذشته مراسم سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با شکوه و جلوه خاصی در شهرستان کوار برگزار گردید. در چنین روزی میدان بسیج کوار صحنه ابراز ارادت خالصانه به مقام و اندیشه مدافعی از وطن بود که نه تنها مردم این کشور که منطقه و جهان، مدیون مجاهدت های شبانه روزی او‌ هستند.

موکب ها و خادمان آن ها در شهرستان کوار خدمات متنوعی را به عاشقان و دوستداران سردار دلها ارائه می دادند. از خدماتی هم چون توزیع نذری گرفته تا انجام برنامه های فرهنگی و مذهبی. خلاصه هر فردی به گونه‌ای محبت خود را به این سردار مخلص و پرافتخار وطن ابراز می نمود.

امسال نیز این برنامه برای دومین سال متوالی با شور و حرارت بیشتری در شهرستان کوار اجرا می شود. برنامه‌ای که قرار است در یک بازه زمانی ۵ ساله معرف اندیشه‌های ناب مکتب حاج قاسم به نسل امروز باشد.

خادمان موکب ها از مدت ها پیش با برپایی جلسات متعدد برای این مناسبت مهیا می شده اند. امسال ۱۳دی ماه، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و با روز شکفتن گل وجود دخت پیامبر همراه شده است. تقارنی که بر زیبایی این روز افزوده و آن را با واژه پرمضمون «مادر» متجلی کرده است.

موکب ها از عصر روز سه شنبه فعال می شوند

موکب ها از عصر روز سه شنبه ۱۲ دی ماه در میدان بسیج شهرستان کوار ۴۰ درصد از فعالیت خود را آغاز کرده و صبح چهارشنبه با تمام توان وارد کار خواهند شد و تا پایان شب چهارشنبه به فعالیت خود ادامه می دهند. به علت کمبود جا برخی از موکب ها ادغام شده و تعداد موکب ها نزدیک به ۴۰ موکب است.

عمده فعالیت موکب ها در زمینه فرهنگی بوده و در کنار کار فرهنگی، پذیرایی از دوستداران اهل بیت(ع) و‌ مکتب حاج قاسم نیز از جمله فعالیت های آنها است.

در این اجتماع مردمی، برنامه های فرهنگی متعددی اجرا می شود که از جمله آنها می توان به جشنواره فرهنگی ورزشی دختران حاج قاسم، جشنواره فرهنگی ورزشی پسران حاج قاسم، نمایش کودکان غزه، پارکور، اجرای ویژه برنامه برای مادران و اهدای ۵۰۰ چادر نماز به آنان، غرفه کودکان و اهدای جایزه به آنان، روایتگری راویان دفاع مقدس و راویان جوان و جشنواره عکس و فیلم حاج قاسم اشاره کرد.

عوامل برگزار کننده این ‌مراسم ۶۰۰ نفر هستند که طبق برنامه ریزی های انجام شده این تعداد، سال آینده باید به ۱۰۰۰ نفر افزایش یابد.

یکی از برنامه های ورزشی که قرار است در حاشیه این مراسم انجام شود، مختص دوندگان کواری است که در مسابقات مختلف صاحب عناوین و مقام شده اند. دوندگان، مسیر دوراهی جهرم تا میدان بسیج شهرستان کوار را با پیراهن منقش به تصویر حاج قاسم خواهند دوید و جلوه ای از ارادت خود به سردار دلها را با طی این مسیر به نمایش خواهند گذاشت.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=23685

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.