26

نشت یابی و رفع نشت ۱۶ هزار انشعاب گاز طبیعی و ۶۱۳ کیلومتر شبکه گاز تغذیه در شهرستان کوار

  • کد خبر : 9648
  • 20 تیر 1401 - 8:29
نشت یابی و رفع نشت ۱۶ هزار انشعاب گاز طبیعی و ۶۱۳ کیلومتر شبکه گاز تغذیه در شهرستان کوار
رئیس اداره گاز شهرستان کوار از نشت یابی و رفع نشت ۱۶ هزار انشعاب گاز طبیعی و۶۱۳ کیلومتر شبکه گاز تغذیه و توزیع و ایستگاه های تقلیل فشار گاز در شهرستان کوار طی سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار به نقل از روابط عمومی اداره گاز شهرستان کوار، مهندس حیدری با اعلام این خبر افزود: فرآیند نشت یابی با هدف کاهش هدر رفت گاز، کاهش آلودگی های زیست محیطی، تحقق گازرسانی پایدار و ایمن، افزایش کیفیت ارایه خدمات و همچنین افزایش ضریب ایمنی شبکه ها و تأسیسات گازرسانی با استفاده از سیستم‌ها و نرم افزارهای دقیق نشت یابی و بر مبنای برنامه ریزی مدون انجام شده است.

رئیس اداره گاز شهرستان کوار همچنین بیان کرد: در این عملیات بیش از ۲۸مورد نشت زمینی، یک هزار و ۹۷۶ مورد نشت هوایی، ۲۱مورد نشت در ایستگاه های گازرسانی و ۱۲ مورد نا ایمن شناسایی و توسط همکاران رفع نشت شده است.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت نشت‌یابی، آن را مهم‌ترین عامل جلوگیری از خطرات و هدر رفت منابع انرژی دانست و اظهار کرد: بخش عظیمی از شبکه گازی و تاسیسات زیر پای مردم قرار دارد و حفظ ایمنی مردم قطعا مهمترین وظیفه و رسالت این شرکت است  و به همین دلیل همکاران با بررسی لحظه به لحظه تاسیسات گازی خطرات احتمالی ناشی از نشت گاز را به صفر می رساند.

حیدری در پایان با تأکید بر جدی گرفتن نشت گاز، به مشترکین توصیه کرد:  ۱)به منظور حصول اطمینان از نبود نشتی گاز، سیستم های لوله کشی گاز داخلی منازل را حداقل شش ماه یکبار با کف صابون نشت یابی کنند . ۲)سیستم های لوله کشی گاز داخلی منازل خود را دائما”تحت کنترل داشته باشند و در صورت عدم حضور در منازل، شیر اصلی گاز را ببندند.
۳)تحت هیچ شرایطی نباید به علمک های داخل کوچه ها و خیابان ها ضربه و آسیب وارد شود و در صورتی که منزلی در  عملیات ساخت و ساز عقب نشینی دارد، مشترک باید بلافاصله جهت جمع آوری علمک ناایمن از طریق تماس با شماره ۱۹۴ مراتب را به شرکت گاز اعلام نماید .

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9648

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.