35

قانون حمایت از خانواده و جمعیت تصویب شد / برگزاری نشست گروه 20 در ایتالیا

  • کد خبر : 2604
  • 14 آبان 1400 - 17:26
قانون حمایت از خانواده و جمعیت تصویب شد / برگزاری نشست گروه 20 در ایتالیا
گشول ابراز امیدواری کرد: بی‌شک کیفیت رشد جمعیت، اهمیت بسزایی دارد، حفظ و ارتقای آرامش روحی و روانی خانواده‌ها، دارای ارزش است و طرح حمایت خانواده کمک بسزایی میکند

به گزارش بهار کوار، حجت الاسلام گشول در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کوار به قانون حمایت از خانواده و جمعیت نیز گریزی زد و گفت: سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان در مجالس نهم و دهم، مجلس یازدهم با همتی قابل تقدیر برای تصویب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گامی برداشت، شورای نگهبان نیز با اصلاحاتی آن را به تصویب رسانید. 

او ادامه داد: در تنظیم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تلاش شده است تا گذرگاه‌های برون‌رفت از معضلات جمعیتی نظیر آسیب‌های رشد و کاهش جمعیت، ارتقا سلامت مادر و فرزند، افزایش خدمات بهداشتی و درمانی برای مادران و کودکان، افزایش سطح سلامت سالمندان، ارتقای خدمات به خانواده هایی که فرزندان بیشتری دارند، تخفیفات بیمه‌ای، تسهیلات آموزشی و استخدامی و دانشجویی و… دیده شود.

امام جمعه کوار اضافه کرد: هدف این قانون فرزند آوری سالم همراه با در نظر گرفتن مؤلفه‌های فرهنگی، تربیتی، رفاهی، ارتقای حوزه سلامت و بهداشت است. بی‌شک کیفیت رشد جمعیت، اهمیت بسزایی دارد.

گشول ابراز امیدواری کرد: حفظ و ارتقای آرامش روحی و روانی خانواده‌ها، دارای ارزش است. آموزش‌های روانشناسی و پژوهش‌ها نشان می‌دهد، خانواده‌هایی که چند فرزند دارند از سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردار هستند.

خطیب نماز جمعه شهرستان کوار در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص نشست گروه ۲۰ در ایتالیا گفت: این نشست در حالی برگزار شد که یکی از مباحث مطرح‌شده در حاشیه این نشست را مواضع مقامات آمریکایی ازجمله «جو بایدن» و سران انگلیس، آلمان و فرانسه درباره ایران و برجام تشکیل می‌داد.

وی افزود: این مواضع که در قالب بیانیه مشترک سه کشور اروپایی و آمریکا صورت گرفت، نه تنها ماهیتی دیپلماتیک نداشت بلکه استمرار اتهام زنی‌ها و جوسازی‌های ضد ایرانی بود. کشورهای مذکور با تأکید بر لزوم بازگشت ایران به وین و باز نبودن همیشگی پنجره مذاکره، چنان وانمود کرده‌اند که ایران تهدیدی برای امنیت جهان است و مباحث دفاعی و منطقه‌ای ایران نیز باید وارد دستور مذاکرات جدید شود.

حجت‌الاسلام مجید گشول با اشاره به اقتدار پرشکوه نیروی دریایی سپاه پاسداران در مقابل دزدان غارتگر بین‌المللی آمریکایی اظهار کرد: این اقدام پیام مهمی به دشمن داد و دست سارق تجاوزگر آمریکای جهان خوار را قطع کرد. آمریکا و دنباله روان او بدانند هرگز نخواهند توانست با عزت و اقتدار ایران اسلامی مقابله کنند.

او گفت: اروپا این بار، در نقش تکراری پلیس بد با این سناریو بر آن است تا سیاست فشار و تهدید را به‌عنوان ابزاری کارآمد معرفی کند حال آنکه ایران همواره بر مذاکره تأکید داشته و این آمریکا بوده که با خروج از برجام و اروپا با نقض عهدهایش زمینه‌ساز بن‌بست رسیدن مذاکره شده است.

امام جمعه کوار همچنین با اشاره به هفته فرهنگ عمومی اظهار کرد: فرهنگ عمومی در همه حوزه‌های زندگی اجتماعی، خانواده، حکومت، اقتصاد و آموزش‌وپرورش و نظایر اینها حضور دارد. ازاین‌رو نمی‌توان آن را به حوزه مشخصی محدود ساخت.

او متذکر شد: فرهنگ به‌مثابه «روح جامعه» است که به زندگی فردی و اجتماعی انسان معنا و هویت می‌بخشد و شکل‌دهنده و اثرگذار بر ذهنیت و گرایش‌های افراد و جامعه و تعیین‌کننده رفتار عمومی است.

حجت‌الاسلام گشول در پایان یادآور شد: بنیادی‌ترین کار و مهم‌ترین دغدغه رهبر عزیز انقلاب، رشد فرهنگی است که بیش‌ازپیش نیاز به عزم عمومی و بسیج همگانی و هم‌اندیشی نخبگان دارد.

صوت خطبه ها

خطبه اول
خطبه دوم

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=2604

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.