52
امام جمعه کوار:

ایران گفت‌وگویی را مفید می‌داند که نتیجه آن لغو تحریم‌های ظالمانه باشد

  • کد خبر : 2000
  • 03 مهر 1400 - 17:29
ایران گفت‌وگویی را مفید می‌داند که نتیجه آن لغو تحریم‌های ظالمانه باشد
حجت الاسلام گشول: ایران گفت‌وگویی را مفید می‌داند که نتیجه آن لغو تحریم‌های ظالمانه باشد، آری این منطق مبتنی بر عقلانیت و حکمت قابل تقدیر است.

به گزارش بهار کوار، حجت‌الاسلام گشول امام جمعه شهرستان کوار در نماز جمعه دوم مهرماه با بیان اینکه رییس‌جمهور محترم در سازمان ملل صدای انقلاب را به گوش جهانیان رسانید و جمله‌های کلیدی بیان کرد، گفت: نظام سلطه آمریکا از کاپیتال تا کابل بی‌اعتبار و بی‌آبرو شده است. رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین سازمان تروریستی در جهان است. امروز محاصره همه‌جانبه غزه را به بزرگ‌ترین زندان جهان تبدیل کرده است. اگر جان‌فشانی‌های شهید ابو مهدی المهندس و سردار شهید سپهبد سلیمانی نبود، داعش امروز همسایه مدیترانه اروپا شده بود.

امام جمعه شهرستان کوار با عرض تسلیت اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر تاکید کرد: هر مسجد با داشتن یک موکب می‌تواند به خانواده‌های بی‌بضاعت کمک کند. استفاده از ظرفیت مواکب برای کمک به فقرا و کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت و همیاری در برنامه شور عاطفه‌ها و اهدای ثواب این کارهای خداپسندانه به سیدالشهدا می‌تواند ما را از فیض معنوی اربعین بهره‌مند سازد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بهار شهادت و ایثار و ازخودگذشتگی ملت شهیدپرور ایران است، گفت: در شهرستان کوار جوانان و نوجوانان در جنگ درخشیدند جوان نوزده‌ساله شهید عباس کشاورز یک فرمانده تمام‌عیار بود.

او با اشاره به آغاز سال تحصیلی توجه به آموزش‌وپرورش را مهم دانست و سند ۲۰۳۰ را یادآور شد: باید به سند تحول بنیادین در این دولت جدید بیش‌ازپیش توجه شود. متأسفانه در برخی سال‌های گذشته رگه‌هایی از عمل به سند ننگین ۲۰۳۰ در گوشه و کنار کشور مشاهده و خیانت شد. اما آنچه مهم است عمل به سند تحول بنیادین و توجه به مبانی فرهنگ ناب اسلامی است که عدالت آموزشی باید فراگیر شود.

گشول در ادامه سخنان خود سه اقدام عدالت محور که اخیراً در کشور پیگیری شده است، تصریح کرد: تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در مجلس و حذف امضاهای طلایی و رفع موانع اصلی تولید یعنی دیوان‌سالاری و بروکراسی خریدوفروش مجوزها مورد توجه قرار گرفت. زمان صدور مجوز قرار شده است از ۶ ماه تا ۲ سال به ۳ ماه کاهش یابد.

امام جمعه کوار در ادامه با بیان اینکه دومین اقدام برگ سبز خودرو به‌عنوان سند مالکیت شناخته شد، افزود: سند ثبتی در دفترخانه‌ها الزامی نیست. دیوان عدالت اداری با بررسی‌های انجام شده، سند مالکیت و پلاک خودروها را به عهده نیروی انتظامی قرار داد. این مایه جلوگیری از تحمیل هزینه‌بر مردم است. همچنین شفاف‌سازی و انتشار صورت‌حساب شرکت‌های دولتی کاری بود که وزیر اقتصاد انجام داد. البته هماهنگی و هم‌افزایی در عمل هم لازم است.

او در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه کوار با اشاره بر عضویت ایران در سازمان شانگهای و بیان اینکه این عضویت آثار گسترده اقتصادی بین‌المللی بانکی و امنیتی دارد، گفت: حدود یک‌چهارم خشکی کره زمین و ۴۳ درصد جمعیت جهان یعنی بیش از ۳ میلیارد جمعیت، ۲۵ درصد ذخایر نفت، ۳۰ درصد ذخایر گاز، ۵۰ درصد ذخایر اورانیوم جهان در اختیار کشورهای عضو این سازمان است.

وی اظهار کرد: عضویت در سازمان بین‌المللی شانگهای یک پیروزی دیپلماتیک است که باعث شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در منزوی کردن ایران و منطقه‌گرایی تهاجمی و ائتلاف‌سازی بین ایران و هم‌پیمانان او و ائتلاف‌سازی مرتجعان منطقه است.

نماز جمعه کوار

حجت الاسلام مجید گشول با اشاره به دفاع مشروع پیش‌دستانه و درهم کوبیدن آشیانه‌های صهیونیستی با عملیات قاطع و سریع توسط سپاه گفت: این عملیات دست قدرت دفاعی ایران را نشان داد. گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب، منافقین، داعش و شبکه‌های اطلاعاتی تروریستی آمریکایی و انگلیسی زیرمجموعه موساد و سیا و ام آی سیکس در کنار هم شبکه‌اند. مقامات اقلیم کردستان عراق گفتند در زمان حمله داعش به اربیل اولین و تنها حامی ما ایران بود.

وی افزود: شش اسیر قهرمان فلسطینی که در پیچیده‌ترین عملیات فرار از زندان‌های رژیم صهیونیستی گریختند و دوباره اسیر شدند، رسوایی نظامی و امنیتی و اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی باقی گذاشت.

امام جمعه کوار در خاتمه متذکر شد: رژیم خبیث سعودی جدیداً شبکه آذربایجان اینترنشنالT شبکه افغانستان اینترنشنال و شبکه ایران اینترنشنال راه‌اندازی کرده‌ است که هدف او توسعه تفرقه قومیتی در منطقه است. باید در مقابل دشمن هوشیار باشیم و اقدامات دشمن را رصد و با امواج رسانه‌ای او مقابله کنیم.

صوت نماز جمعه:

خطبه اول
خطبه دوم

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=2000

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.