39

متوکلین از مشکلات نمی‌ترسند/ ضرورت ابراز محبت همسران به یکدیگر

  • کد خبر : 2804
  • 21 آبان 1400 - 22:00
متوکلین از مشکلات نمی‌ترسند/ ضرورت ابراز محبت همسران به یکدیگر
خطیب جمعه اکبرآباد با اشاره به کسانیکه امیدشان به خداست و میدانند که مشکلات زندگی برای این هست که انسان راه زندگی اش را پیدا کند، گفت: این افراد از مشکلات نمیترسند و امیدوارند و با توکل بر خدا ازدواج می کنند و از فرزندآوری نمی ترسند. انسانهای مومن میدانند که باید تلاش کنند تا برکت خدا را بدست بیاورند.


به گزارش بهار کوار حجت الاسلام قاسم میرشکاری در خطبه های نماز جمعه این هفته اکبرآباد در ادامه مباحث احترام به همسر و با تاکید به اینکه زوجین باید برای رفع مشکلات و جلوگیری از بروز اختلافات محبت خود را به همسر ابراز کنند، امروز به شیوه های ابراز محبت پرداخت و دو شیوه محبت را تصریح کرد و گفت: ابراز زبانی و ابراز عملی از شیوه های محبت به همسر می باشد.

امام جمعه اکبرآباد با بیان اینکه یکی از بهترین شیوه های ابراز محبت به واسطه زبان است، گفت: هر کسی می تواند با دو زبان سخن بگوید؛ با زبان عاطفه و احساس، دیگری با زبان عقل و منطق. اکنون صحبت از زبان عاطفی است. زبان عاطفی چه مثبت و چه منفی به خاطر ارتباط مستقیمی که با قلب و جان شنونده دارد تأثیر زیادی در ایجاد یا سلب محبت دارد.

وی افزود: خود ابراز محبت زبانی دارای دو روش مهم است که در روابط زوجین تأثیر فراوانی دارد، یکی ابراز عشق با صراحت و صداقت که لحظه های یکنواخت زندگی را شیرین و لبریز از لذت و هیجان می کند، هیچ گاه نباید غرور و یا کمرویی مانع ابراز عشق و علاقه شود، یا در طول زمان مشکلات زندگی و گاه مشاجرات و درگیری ها باعث شود ابراز عشق و علاقه ترک شود.

حجت الاسلام میرشکاری با تاکید بر اینکه باید همواره و در همه حالات زندگی طوری رفتار کنیم که فضای عاطفی از بین نرود و جایی برای گفتن جملات عاشقانهِ صادقانه بماند، افزود: چرا که برخی زنان می پندارند مردها به خاطر روحیه خاص مردانه شان اهمیتی به این حرفها نمی دهند و نیازی به شنیدن عبارات محبت آمیز ندارند، در حالی که تجربه و تحقیقات روانشناسی، نادرستی این مطلب را اثبات کرده است.

او با بیان اینکه برخی معتقدند که «در مردان هر چقدر هم که به ظاهر والامقام و قوی باشند، باز هم لایه هایی از دوران کودکی باقی می ماند که آنها را نیازمند دلداری می کند.» گفت: استفاده از این گونه جملات کار ساده ای نیست بلکه هنری است که مهارت خاص می طلبد.

میرشکاری در ادامه سخنان خود به روز کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه كتابخوانى و علم‌آموزى نه تنها یك وظیفه ملى، كه یك واجب دینى است، بیان کرد: از همه بیشتر، جوانان و نوجوانان، باید احساس وظیفه كنند، اگرچه آنگاه كه انس با كتاب رواج یابد، كتابخوانى نه یك تكلیف، كه یك كار شیرین و یك نیاز تعلل‌ناپذیر و یك وسیله براى آراستن شخصیت خویشتن، تلقى خواهد شد، و نه تنها جوانان، كه همه نسل‌ها و قشرها از سر دلخواه و شوق بدان رو خواهند آورد.

امام جمعه اکبراباد در پایان یادآور شد: اكنون ملت ایران باید عقب‌افتادگى‌ها را جبران كند. اینك فرصت بى‌نظیرى از حكومت دین و دانش بر ایران، پدید آمده است كه باید از آن در جهت اعتلاى فكر و فرهنگ این كشور بهره جست.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=2804

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.