57
امام جمعه کوار:

بازی‌ها و بهانه‌جویی‌های آژانس هسته‌ای نمی‌تواند مانع پیشرفت هسته‌ای ایران شود

  • کد خبر : 1866
  • 29 شهریور 1400 - 16:33
بازی‌ها و بهانه‌جویی‌های آژانس هسته‌ای نمی‌تواند مانع پیشرفت هسته‌ای ایران شود
حجت الاسلام گشول در خطبه های نماز جمعه این هفته کوار تاکید کرد: بازی‌ها و بهانه‌جویی‌های آژانس هسته‌ای نمی‌تواند مانع پیشرفت هسته‌ای ایران شود.

به گزارش بهار کوار، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های اول این هفته نماز دشمن شکن جمعه شهرستان کوار بر ضرورت حیا، عفت و پاکدامنی تاکید کرد و گفت: لازمه یاری امام‌زمان (عج) در عصر انتظار تقوای فردی خانوادگی و اجتماعی است.

وی افزود: انتظار حقیقی این است که حیا و عفت و پاک‌دامنی در گفتار، پوشش در نگاه، رفتار ونوشتار و حتی قدم برداشتن در جامعه رعایت شود.

امام جمعه کوار در خطبه دوم با بیان اینکه واکسن زنی در چندین درمانگاه شهرستان، شهرها و روستاهای کوار انجام می‌شود، گفت: مرکز بهداشت و درمان شهرستان باید به کمبودهای مراکز خدمات درمانی در شهرها و روستاها توجه کند و نواقصی اگر وجود دارد برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مسئولیت‌شناس باشیم، متذکر شد: اگر یک نفر در جامعه منکری را علنی انجام بدهد، چندین نفر به او تذکر بدهند. محیط و فضا برای گناه ناامن شده و دست‌وپای گنهکار جمع می‌شود و این تذکرها تاثیرگذار است.

حجت الاسلام گشول جوانان پرشور و سلحشور شهرستان را از سرمایه‌های بزرگ انسانی و اجتماعی دانست و بیان کرد: جوانان باید با یکدیگر همدل و هماهنگ باشند و در کارهای فرهنگی در مواردی که لازم است کار جمعی انجام بدهند و روحیه کار جمعی خود را بالا ببرند و هرگز اختلاف افکنی نکنند، زیرا اختلاف سم و خطرناک است.

امام جمعه کوار

او در خصوص اربعین تصریح کرد: در چنین ایامی ما در پیاده‌روی اربعین در عتبات از نجف‌اشرف تا کربلای معلی حضور می‌یافتیم. امسال اگر به‌خاطر محدودیت‌های بهداشتی چنین امکانی وجود نداشته باشد، از ظرفیت موکب‌ها استفاده کنیم و ثواب رسیدگی به فقرا و نیازمندان را به سیدالشهدا اهدا کنیم.

امام جمعه کوار بر احیای مساجد و لزوم راه اندازی شورای فرهنگی و اجتماعی در مساجد تاکید کرد و گفت: باید با راه اندازی شورای فرهنگی اجتماعی در مساجد به زکات، مواسات و همدلی، کمک مؤمنانه و حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت بیش‌از پیش اهمیت بدهیم.

حجت الاسلام گشول در بخش دیگری از خطبه‌های خود لازمه بازسازی اعتماد عمومی و برگرداندن امید به مردم در دولت سیزدهم را حذف تبعیض، اصلاح قوانین و اجرای قوانین ضد فساد و برخورد قاطع با مدیران مفسد دانست و خاطرنشان کرد: دولت برای بازسازی اعتماد عمومی با حضور مستمر و مؤثر در جامعه و رویکرد ابتکاری جمعه‌های خدمت می‌تواند امید و اعتماد را به جامعه بازگرداند

وی افزود: مردم باید بر مسئولان نظارت داشته باشند، أمر به معروف و نهی‌ازمنکر مسئولان لازم است.

خطیب نماز جمعه کوار تاکید کرد: در بورس، مسکن و تورم باید اقدامات فوری انجام شود، همانطور که در کنترل بیماری کرونا اقدامات خوبی انجام‌شده است که باید ادامه یابد و به نتیجه برسد.

نماز جمعه کوار

گشول همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی در حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس متذکر شد: ارزش علم و عمل بسیار بالاست و مهم‌ترین مسئولیت، انسان‌سازی و توجه والدین به فرزندان و تعامل هر چه بیشتر آنان با آموزش و پرورش است.

امام جمعه کوار دستگیری از نیازمندان را سنت حسنه دانست و ابراز کرد: فرهنگ احسان و همدلی و مواسات و انفاق بی‌منت می‌تواند مشکل بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌ها را حل کند.

امام جمعه کوار با اشاره بر اینکه هفته دفاع مقدس با نهضت حسینی شباهت دارد، یاد آور شد: در عاشورای سال ۶۱ هجری دشمن می‌خواست اسلام و ولایت را نابود کند، اما عاشورای حسینی یک قیام ماندگار و همیشگی و درس‌آموز تحول و انقلاب و قیام و مبارزه با ظلم شد. دفاع مقدس هم چنین بود ده‌ها کشور دنیا می‌خواستند این نظام را نابود کنند و انقلاب را شکست دهند، اما دفاع مقدس جانانه مانع آن‌ها شد تبیین و مقابله با جریان رسانه‌ای تحریف لازم است

حجت الاسلام مجید گشول در خاتمه با تاکید بر اینکه بازی‌ها و بهانه‌جویی‌های آژانس هسته‌ای نمی‌تواند مانع پیشرفت هسته‌ای ایران شود، بیان کرد: سفر الکاظمی به ایران برای این است که عراق برای حل مشکلات در حوزه اقتصاد و انرژی به ایران و همسایگان نیاز دارد. اما سفر رییس‌جمهور آیت‌الله رئیسی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان و عضویت دائمی در سازمان شانگهای نگاه به شرق را توسعه می‌دهد و تعمیق می‌کند.

صوت خطبه های نمازجمعه کوار

خطبه اول نماز جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ شهرستان کوار
خطبه دوم نماز جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ شهرستان کوار

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=1866

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.