62

دولت سیزدهم باید دولت کار و خدمت جهادی باشد

  • کد خبر : 1608
  • 05 شهریور 1400 - 15:19
دولت سیزدهم باید دولت کار و خدمت جهادی باشد
انتظار همگانی این است که دولت جوان حزب اللهی با سه شاخص "جوان انقلابی و کاربلد" در رده‌های مختلف مدیریتی براساس شایسته‌سالاری و به‌دور ازسهم‌خواهی‌های ستاد انتخاباتی و قومیتی باشد.

به گزارش بهار کوار نماز جمعه پنجم شهریور شهر اکبرآباد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به امامت حجت الاسلام قاسم میرشکاری در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) اکبرآباد برگزار گردید.

حجت الاسلام میرشکاری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اکبرآباد تاکید کرد: دولت سیزدهم باید دولت کار و خدمت جهادی باشد.

وی با بیان اینکه همه می‌دانیم که دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات متعدد است که معضلات اقتصادی و معیشتی در راس آن است اظهار داشت: طبیعی است حلّ این مشکلاتِ دیرینه و دیرپا، نیاز به اقدامات فوریتی و میان مدت و دراز مدت دارد.

امام جمعه شهر اکبراباد بیان کرد: دولت سیزدهم باید دولت وفاق ملی باشد. دولت و اعضای آن باید یکصدا و هماهنگ باشند. اختلاف نظرهای کارشناسی در جلسات کارشناسی باید انجام شود.

حجت الاسلام میرشکاری ابراز کرد: آنچه که در جامعه مطرح می‌شود سیاست و برنامه روشن و شفاف در همه عرصه‌هاست.

در ادامه گفت: پیوست رسانه‌ای و اقناع هنرمندانه افکار عمومی و نخبگانی وظیفه مهم و راهبردی دیگر دولت است که فقدان یا کمبود آن، هزینه‌های زیادی را برجامعه تحمیل می‌کند.

وی تاکید کرد: بسته‌های برنامه‌ای اعلامی برای مردم باید منطقی و سنجیده و اثربخش دارای اهداف روشن و قابلیت سنجش و ارزیابی داشته باشد.

قاسم میرشکاری با بیان اینکه امتداد هیات دولت در انتخاب استانداران و فرمانداران و مدیران ارشد و میانی تجلی خواهد یافت تصریح کرد: انتظار همگانی این است که دولت جوان حزب اللهی با سه شاخص “جوان انقلابی و کاربلد” در رده‌های مختلف مدیریتی براساس شایسته‌سالاری و به‌دور ازسهم‌خواهی‌های ستاد انتخاباتی و قومیتی باشد.

وی متذکر شد: دولت سیزدهم در تمام سطوح از بالا تا پایین باید نماد مسئولیت‌پذیری و نقدپذیری و سعه‌صدر انقلابی در مواجهه با مطالبات مردمی و انتقادات نخبگانی باشد.

امام جمعه اکبراباد با اذعان بر اینکه دولت سیزدهم و مدیران آن باید نماد شفافیت و صداقت باشند، گفت: پاسخگویی و در دسترس بودن- به‌تناسب سطح مدیریت- و گفتگوی رو در رو با مردم و در میان گذاشتن کامیابی‌ها و ناکامی‌ها با مردم اقناع افکار عمومی را در پی خواهد داشت.

پیامد های حرکت نفتکش ایرانی به سوی لبنان

در ادامه خطبه دوم حجت الاسلام میرشکاری در خصوص حرکت نفتکش ایرانی به سوی لبنان گفت: مردم لبنان برای بار دیگر وعده صادق حزب الله و جبهه مقاومت را از یک سو و دروغگویی‌ها و خلف وعده‌های احزاب و جناح‌های وابسته به‌غرب را بالعیان مشاهده کرده و ضمنا میزان صدق وعده ایران در حمایت از هم‌پیمانانش را نیز نظاره‌گر هستند.

امام جمعه اکبراباد افزود: این اقدام مشترک ایران و مقاومت، موجب شکست انحصار شرکت‌های بزرگ وابسته به‌عربستان و امارات و غرب، خواهد شد و ظلم احتکار آن‌ها را کم‌اثر خواهد کرد.

وی یادآور شد: گفتنی است که در روزهای اخیر ارتش و پلیس لبنان انبارهای زیادی از سوخت احتکاری را کشف کرده‌اند که مربوط به‌حامیان سعدحریری و سمیرجعجع و دیگر احزاب غربگرا بوده است.

قاسم میرشکاری این اقدام را راهبرد نگاه به‌شرق و استفاده از ظرفیت کشورهای اسلامی و شرق جهان را در لبنان دانست گفت: حزب الله با این اقدام باب جدیدی را در آینده اقتصاد لبنان گشوده و درصورت تداوم آن، لبنان را از وابستگی صرف به‌غرب نجات خواهد داد. درواقع این اقدام، دروازه ورود کشورهایی چون روسیه و چین و… خواهد شد.

وی افزود: این اقدام در پی اقدامات قبلی ایران در فروش سوخت و سوخت‌رسانی به‌ونزوئلا و سوریه، باعث دلگرمی بیشتر گروه‌ها و جبهه مقاومت در منطقه و جهان خواهد شد و زمینه استحکام بیشتر این جبهه را پدید خواهد آورد.

حجت الاسلام قاسم میرشکاری در خاتمه گفت: سیدحسن نصرالله اکنون جبهه استکبار را در میدان یک بازی باخت- باخت قرار داده است. یعنی اگر دشمن بخواهد به‌نفتکش‌ها تعرض کند علاوه بر اینکه پاسخ قاطع حزب الله را دریافت خواهد کرد در افکار عمومی جهانی نیز محکوم خواهد شد. اگر هم تحرکی نشان ندهد در نگاه افکار عمومی هیمنه پوشالی او باردیگرخواهد شکست و سناریوهای تحریم‌هراسی، رنگ خواهد باخت.

صوت خطبه های نماز جمعه

صوت خطبه اول
صوت خطبه دوم

گالری تصویر

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=1608

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.