19

بیداری اسلامی مهمترین دستاورد روز جهانی قدس است/ بهانه‌جویی‌های سیاسی آمریکا مهم‌ترین مانع بر سر دستیابی به توافق

  • کد خبر : 7718
  • 10 اردیبهشت 1401 - 12:21
بیداری اسلامی مهمترین دستاورد روز جهانی قدس است/ بهانه‌جویی‌های سیاسی آمریکا مهم‌ترین مانع بر سر دستیابی به توافق
امام جمعه کوار گفت: بیداری اسلامی کنونی در جهان اسلام از مهم‌ترین نتایج و دستاوردهای روز جهانی قدس است و برگزاری هرچه با شکوه‌تر آن می‌تواند زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیستی و هم‌دستان منطقه‌ای آن گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوار، همزمان با روز قدس، بیان کرد: امروزه جامعه فلسطینی ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد که از ساده‌ترین حقوق انسانی از جمله تعیین حق سرنوشت و داشتن یک کشور مستقل در سرزمین خود محروم هستند.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی این نامعادله این است که در یک طرف آن رژیم صهیونیستی با حمایت گسترده همه کشورهای غربی قرار دارند و در طرف مقابل آنها، جامعه فلسطینی تک و تنها است.

امام جمعه شهرستان کوار اظهار کرد: این شرایط غیرانسانی ایجاب می‌کند که مسلمانان و آزادگان جهان با حمایت از جامعه مظلوم فلسطین به این ظلم بزرگ پایان داده و زمینه احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین را فراهم سازند.

حجت الاسلام گشول گفت: امروزه اجماع‌سازی در میان جامعه فلسطینی درباره مقاومت به‌عنوان تنها راه آزادسازی فلسطین بیش از هر زمان دیگری است.

وی در ادامه تصریح کرد: با امضای سازش‌نامه اسلو از سوی سازمان آزادی بخش فلسطین در سال ۱۹۹۳ و تغییر راهبرد این سازمان از مقاومت مسلحانه به گفتگوی سیاسی برای حل بحران، جامعه فلسطینی دچار دوگانگی و اختلاف نظر شد ولی ناکامی جریان سازش در ۲۸ سال گذشته و شهرک‌سازی وسیع رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، مردم را به این نتیجه رسانده است که این راهکار نتیجه نمی‌دهد و اکنون اکثریت قاطع مردم از راهکار مقاومت حمایت کنند و آن را تنها راه پایان دادن به اشغال می‌دانند.

خطیب جمعه شهرستان کوار بیان کرد: عملیات‌های جهادی اخیر نشان داد که اکنون ۱۳ میلیون نفر جامعه فلسطینی هدف واحدی دارند و آن آزادسازی سرزمین اشغال‌شده فلسطین است.

وی افزود: درست است که بیش از نیمی از این جامعه در آوارگی در خارج از سرزمین فلسطین زندگی می‌کند و مردم غزه در محاصره و مردم کرانه زیر یوغ اشغال‌اند و فلسطینی‌های سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ زیر یوغ نژادپرستی و آپارتاید قرار دارند اما همه در حفظ هویت خود کوشا هستند و بر خلاف تصور دشمن، خویشتن خود را تحت فشار فاجعه اشغال فراموش نکرده و همچنان با تفکری جهادی در پی آزادسازی این سرزمین هستند.

امام جمعه شهرستان کوار در ادامه با تحلیل پیرامون آنچه که امروز در فلسطین می‌گذرد، گفت: جنبش مقاومت مردمی فلسطین در سرتاسر سرزمین تاریخی فلسطین در طول جنگ مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰- نبرد سیف‌القدس) تصویر نادری از مبارزات متحدانه فلسطینی‌ها در مرحله پس از انشعاب بین نوار غزه و کرانه باختری در سال ۲۰۰۷ را به نمایش گذاشت اما با این حال، تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری محمودعباس، هیچ نقش مهمی در این روند ایفا نکرد و تنها به صدور بیانیه‌های رسمی سنتی مبنی بر توقف خشونت و آرامش بسنده نمود.

گشول متذکر شد: تداوم مبارزات مقاومت فلسطین یکبار دیگر تشکیلات خودگردان را در شرایط دشواری قرار داده است که به مبارزات آزادی‌خواهانه بپیوندد و یا همچنان از پیمان اسلو و سایر توافق نامه‌های سیاسی با رژیم اسرائیل حمایت به عمل آورد.

وی ادامه داد: باتوجه به تداوم تحرکات صهیونیست‌ها که بیشتر از سر مخمصه و برای حفظ روحیه شهرک‌نشینان و سرپوش گذاشتن بر شکست‌های پیاپی نفتالی بنت انجام می‌شود انتظار می‌رود میزان مقاومت مردمی در اراضی اشغالی افزایش یابد، در این شرایط بعید نیست تشکیلات خودگردان برای بقا خود به رژیم صهیونیستی نزدیکتر شود. زیرا این تشکیلات برای بقا نیازمند حذف مهمترین رقیب خود یعنی حماس و جهاد و دیگر گروه‌های مقاومت است.

وی با اشاره به افق‌های آینده مقاومت فلسطین و سرنوشت رژیم جعلی و با بیان اینکه شرایط کنونی رژیم مجعول صهیونیستی و صهیونیست‌ها و یهودیان ساکن در اراضی اشغالی به‌شدت آشفته است، عنوان کرد: شکست راهبردهای بازدارندگی و دفاع مانند سیاست گنبد آهنین از یک‌سو، آسیب‌پذیری شدید لایه‌های به ظاهر مستحکم امنیت سایبری از دیگرسو، اقتصاد آشفته و درهم ریخته از بیماری کرونا و شکست‌های برنامه‌های اقتصادی این رژیم از سوی سوم، درهم‌ریخته‌شدن انسجام داخلی و بروز اعتراض یهودیانی که شهروند درجه ۲ محسوب می‌شوند از جانب دیگر به‌علاوه بالا گرفتن اختلافات داخلی جناح‌های سیاسی از جنبه دیگر موجب ناامیدی و اوج گیری مهاجرت معکوس و سرخوردگی روبه تشدید مردمی شده است که با شهرک‌سازی‌های اجباری رویاهای خود را برای سکونت در سرزمین موعود! برباد رفته می‌بینند.

امام جمعه شهرستان کوار افزود: این دلایل و علل دیگری که شرح آن به طول می‌انجامد، پیش روی ما تصویری از محو رژیم صهیونیستی از نقشه کره زمین و پیروزی فلسطینیان قهرمان و استقرار دولت فراگیر فلسطین را می‌دهد که آن روز دیر نیست.

حجت الاسلام گشول در ادامه اشاره ای به دستاوردهای نام‌گذاری جمعه آخر ماه رمضان برای قدس شریف، کرد و گفت: اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی و به‌تبع‌آن تاکید بی‌شمار مقام معظم رهبری بر بزرگداشت این روز دستاوردهای بی‌شماری را برای مردم مظلوم فلسطین و منطقه و زنده نگه‌داشتن آرمان قدس داشته است که از آن‌جمله می‌توان به جلوگیری از عدم فراموشی مسئله قدس و مظلومیت مردم فلسطین در افکار جهانیان اشاره کرد.

وی از دیگر دستاوردهای مهم ابتکار امام خمینی (ره) در اعلام روز قدس را نجات ملت فلسطین و قدس شریف از تنهایی و انزوای زجردهنده بین‌المللی و ایجاد روحیه اعتماد بنفس در میان مردم و جوانان فلسطینی به مثابه دمیدن روح در کالبد بی‌رمق انتفاضه و ایجاد فصلی جدید و تغییر بنیادین در شکل و ماهیت مبارزه برعلیه رژیم‌صهیونیستی بود، برشمرد.

حجت الاسلام گشول اظهار کرد: اکنون مسئولیت مبارزه با توطئه‌های رژیم صهیونیستی در به فراموشی سپردن آرمان فلسطین نه‌تنها برعهده فرد فرد مسلمانان بلکه برعهده هر انسان‌ آزاده و حق‌طلب در اقصی نقاط جهان است. به گونه‌ای که می‌توان گفت بیداری اسلامی کنونی در جهان اسلام از مهم‌ترین نتایج و دستاوردهای روز جهانی قدس است و برگزاری هرچه با شکوه‌تر آن می‌تواند زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیستی و هم‌دستان منطقه‌ای آن گردد.

خطیب جمعه شهرستان کوار در ادامه گریزی به مسائل برجام زد و با بیان اینکه جنگ روانی آمریکا برای تقابل افکار عمومی مردم ایران با نظام اسلامی مذاکرات وین، مدتی است متوقف شده است، گفت: طبق آنچه که مقامات سیاست خارجی ایران گفته‌اند؛ مباحث فنی تماما مطرح شده و نقطه ابهامی برای اعضای دیگر باقی نمانده است. آنچه هست بهانه‌جویی‌های سیاسی آمریکا است که به‌عنوان مهم‌ترین مانع بر سر دستیابی به توافق است.

وی افزود: دولت بایدن با مقصرسازی ایران بخاطر عدم موافقت با پیشنهاد آمریکا مبنی بر باقی ماندن نام سپاه قدس در فهرست گروه‌های تروریستی، درصدد است ایران را پای میز‌ مذاکره منطقه‌ای و موشکی بکشاند و از این طریق به‌زعم باطل خود، برجام‌های دیگری را رقم بزند.

گشول بیان کرد: تلاش برای برجسته‌سازی بیش از اندازه مذاکرات و شرطی کردن بازار به‌خصوص بازار ارز و طلا به نشست‌های وین و ضریب دادن کاذب به این مذاکرات، ازجمله شگردهای تبلیغاتی دشمنان است. این درحالی است که نظام اسلامی و دولت انقلابی برخلاف دولت قبل، همه تلاش خود را معطوف به مذاکرات رفع تحریم‌ها نکرده است و خنثی‌سازی تحریم‌ها را راهبرد اصلی و وجهه همت خود قرار داده است.

امام جمعه شهرستان کوار یاداور شد: قطعاً نمایندگان ایران انقلابی در مذاکرات، که از فرزندان شجاع و انقلابی مردم ایران هستند در مقابل این زیاده‌خواهی‌های شیطانی خواهند ایستاد و به چیزی کمتر از رفع تحریم‌ها رضایت نخواهند داد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر بیان کرد: رسول خدا(ص) پس از بوسیدن دست سعد انصاری که بر اثر کارگری سخت و زبر شده بود، فرمود: این دستى است كه هرگز آتش جهنم به آن نمى‌رسد. همچنین آن‌حضرت فرمودند: «بهترین درآمد، از آنِ دستان كارگرى است كه كارش بى‌آلایش باشد»

حجت الاسلام گشول با تاکید بر اینکه باید به حقوق کارگر احترام گذاشت، گفت: به وعده هایی که به کارگران داده شده عمل شود و از آنها حمایت کنید چرا که چرخ اقتصاد کشور در محور همین نیروهای انسانی و کارگران عزیز می چرخد.

خطیب جمعه شهرستان کوار در ادامه ضمن تبریک روز معلم و تقدیر از زحمات آموزگاران، تاکید کرد: معلمان بدانند هر رفتار، گفتار و برخورد آن ها روی نسل آینده کشور تاثیر می گذارد.

وی در خاتمه با اشاره به روز شوراها بیان کرد: ظرفیت اجتماعی شوراهای اسلامی شهر و روستاها، شهرداری ها و دهیاری ها بسیار بالاست و چندبرابر اینکه تلاش شده است عزیزان می توانند کار فرهنگی و فضاسازی انجام دهند.

حجت الاسلام گشول افزود: در عین اینکه انتظار و توقع ما چندبرابر شدن خدمت است و مردم هم حمایت و پشتیبانی میکنند، از همه زحمات شوراها و مطالبه گری و تعاملی که با مسئولین دارند تشکر میکنیم. انصافا در کارهای خیر و مومنانه و خداپسندانه فعالیت های بسیار خوبی را انجام داده اند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=7718

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.