55
به مناسبت هفته هوای پاک

اقدام نمادین کارکنان اداره گاز شهرستان کوار در پاکسازی طبیعت

  • کد خبر : 776
  • 08 بهمن 1399 - 20:37
اقدام نمادین کارکنان اداره گاز شهرستان کوار در پاکسازی طبیعت
29 دی ماه روز ملی هوای پاک| بند بهمن، اثر باستانی است که چند کیلومتری غرب شهر کوار روی رودخانه قره آغاج زده شده است.

به گزارش بهار کوار، به مناسبت هفته هوای پاک که از ۲۹ دی ماه به مدت یک هفته شروع می شود، کارکنان اداره گاز کواراقدام به پاکسازی طبیعت بندبهمن شهرستان کوار نمودند. گزارش ویدئویی آن را در پایین میتوانید مشاهده نمایید.

در ایران بحران آلودگی هوا در تهران و شش شهر آلوده آن شامل تبریز، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز، مسئولین ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر این داشت تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، از سال ۱۳۷۴ روز ۲۹ دی ماه را به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام نمایند.

هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه بوده است و از آنجا که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است این روز می تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین بخشی باشد.

بند بهمن، اثر باستانی است که چند کیلومتری غرب شهر کوار روی رودخانه قره آغاج زده شده است. بنابر اظهار نظر متخصصان، این سد در دوره ی هخامنشی احداث شده و هم چنین در طول ۲۵ سده سرفراز ایستاده و کشتگران و کشاورزان کواری رهین منت آنند. درازی این سد ۱۲۶ متر،پنای آن ۴ متر و ارتفاع آن به طور متوسط ۵ متر می باشد. از همشهریان عزیز خواهش مندیم در حفظ طبیعت زیبای کوارکوشا باشند و از ایجاد آلودگی جلوگیری کنند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=776

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.