30

هنرمندی که در عرصه کشوری خوش درخشید/ گذری بر موفقیت دانش‌آموز نقاش کواری در جشنواره ملی دختران ایران قوی

  • کد خبر : 17720
  • 28 فروردین 1402 - 20:00
هنرمندی که در عرصه کشوری خوش درخشید/ گذری بر موفقیت دانش‌آموز نقاش کواری در جشنواره ملی دختران ایران قوی
ثنا صحرایی دانش آموز هنرمند کواری است که در جشنواره ملی دختران ایران قوی در رشته نقاشی حائز رتبه نخست کشوری شد و در تلاش برای برداشتن گام هایی محکم تر به عنوان یک دختر موفق ایرانی می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار ، دختران ایرانی همواره با عمل به آموزه های دینی و با رعایت شئون اسلامی در عرصه ها و سطوح مختلف به موفقیت های زیادی دست یافته و مایه سربلندی و افتخار برای ایران عزیزمان بوده اند. آن ها با الگو گیری از منش بانوان نمونه اسلامی علاوه بر رعایت حجاب و عفاف، دختر ایرانی را به عنوان سرمشقی نیکو برای همه بانوان در سطوح مختلف معرفی کرده اند.

در این میان بعضی از این دختران، گرچه کم سن و سال بوده اند اما با روح بلند و هنرمند خود آثار زیبایی را خلق نموده و با دستان توانمند خود تابلویی بدیع را از شاهکار دختر ایرانی به منصه ظهور نهاده اند.

یکی از این دختران هنرمند، ثنا صحرایی دانش آموز کلاس دوم ابتدایی از آموزشگاه شهید نعمتی کوار است که در عرصه کشوری خوش درخشید. او در جشنواره ملی دختران ایران قوی که به همت امور زنان وزارت آموزش و پرورش و به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر برگزار گردید، موفق به کسب جایگاه اول کشوری شد.

گفتنی است این جشنواره با محور سبک زندگی اسلامی ایرانی و با موضوع هایی هم چون احترام به والدین، صرفه جویی و محیط زیست در قالب نقاشی برای مقطع ابتدایی برگزار گردید و سایر دانش آموزان دختر و دانشجو معلمان دختر در محورها و زمینه های دیگر به رقابت پرداختند.

ثنا صحرایی در گفت و گو با خبرنگار بهارکوار اظهار داشت: من به نقاشی علاقه زیادی دارم و هنگام نقاشی کردن احساس خوبی داشته و لذت می برم.کار کردن در این رشته را به صورت پایه در آموزشگاه خط و نقش کوار به مربیگری خانم جمشیدپناه آغاز کردم.

وی با اشاره به موضوع های مورد علاقه خود جهت خلق اثر هنری اظهار داشت: من به نقاشی در زمینه حجاب و عفاف و طبیعت عشق می ورزم و کشیدن درخت، گل و سبد میوه را دوست دارم.

این دانش آموز هنرمند در مورد علاقه اش به وطن به خبرنگار ما گفت: من کشور زیبایم را دوست دارم و آرزو دارم برای کشور زیبا و سرسبزم دختری افتخارآفرین باشم.

ایمان به خدا، رمز تمام موفقیت ها

ثنا صحرایی در پاسخ به این سوال که به دوستانت چه توصیه ای می کنی تا در هنری که انتخاب می کنند، موفق باشند، گفت: در هر کاری به خدا ایمان داشته باشید تا به پیشرفت و پیروزی برسید.

وی آرزوی خود را ادامه دادن هنر نقاشی تا آخرین مرحله عنوان کرد و افزود: من دوست دارم در آینده تابلوهای نقاشی زیبایی طراحی کنم و به صورت حرفه ای کار کردن با رنگ روغن را یاد بگیرم.

این هنرمند در پاسخ به این سوال که اگر بخواهی یک نقاشی بکشی و آن را هدیه بدهی، چه کسی را انتخاب می کنی، گفت: ابتدا یک نقاشی را به مادرم هدیه می دهم و دومی را به عشق معلمم کشیده و به او تقدیم می کنم.

ثنا صحرایی در پایان ضمن تشکر از زحمت های مربی نقاشی خود، خطاب به پدر و مادرش اظهار داشت: پدر و مادر عزیزم، شما خیلی برای من زحمت کشیده اید. من به خاطر تلاش هایی که برای موفقیت من کردید، از شما تشکر و سپاس گزاری می کنم.

مادر ثنا صحرایی در گفتگو با خبرنگار بهارکوار اظهار داشت: با ارسال پوستر جشنواره ملی دختران ایران قوی از سوی مدیر آموزشگاه شهید نعمتی در گروه مجازی مدرسه موضوع را با دخترم مطرح کردم و او یک نقاشی با موضوع محیط زیست کشید که آن را از طریق برنامه شاد به جشنواره ارسال نمودیم.

وی موفقیت دانش آموزان در هنر نقاشی را منوط به آغاز کار از پایه و به صورت اصولی عنوان کرد و افزود: رعایت ضابطه در هر هنر و حرفه ای و آموختن آن نزد یک مربی کار بلد به موفقیت هر فردی کمک شایانی می کند و اینکه در رسیدن به مراحل بالاتر نباید عجول بود و بایدهمگام با مربی پیش رفت.

خانم خانی در ادامه گفت: پس از اتمام ترم دوم کلاس نقاشی از دخترم خواستم که مدتی صبر کند و به درس هایش برسد و سپس این هنر را از سر بگیرد. اما علاقه اش را که دیدم، نظرم عوض شد. گاهی حضور در کلاس نقاشی به صورت هفته ای دوبار و انجام تمرین های محوله برای دخترم سخت بود، ولی پس از کلاس سریع تمرین آن روز را که مربی داده بود انجام می داد تا به درس هایش نیز برسد.

مادر ثنا صحرایی درباره علاقه فرزندش به کتاب قصه گفت: دخترم خواندن کتاب قصه را دوست دارد و با هم ماهی چند مرتبه برای خریدکتاب قصه می رویم که این امر در پیشرفت روخوانی و روانخوانی او تاثر به سزایی داشته است.

علاقه؛ شرط موفقیت در انتخاب هنرها و مهارت ها

وی در پاسخ به این سوال که والدین چگونه می توانند استعداد و علاقه فرزند خود را شناسایی و هدایت کنند، اظهار داشت: پدر و مادرها نباید آرزوهای محقق نشده خود را به عنوان هدفی به فرزندان خود تحمیل کنند. ما پدر و مادرها دوست داریم بچه هایمان درس بخوانند، در ریاضی قوی باشند و یا در کنکور در رشته های پزشکی و مهندسی قبول شوند. اما وقتی آن ها علاقه نداشته باشند، گرچه درسشان هم خوب باشد فایده ای ندارد.

مادر این دانش آموز هنرمند با تاکید بر آزادگذاشتن دانش آموزان برای شناخت علاقه و مهارت خود گفت: معمولا بچه ها گاهی به خاطر خستگی از انجام بعضی کارها امتناع می ورزند. همین علاقه داشتن باعث بیرون رفتن خستگی از تن آن ها می شود. اگر این عشق و علاقه قلبی نباشد، بچه ها کار را به پایان نمی رسانند.

خانم خانی در ادامه به ممتاز شدن فرزندش در مسابقه ای از سوی شهرداری کوار اشاره کرد و افزود: در نقاشی با مدادرنگ نیز سال گذشته در مسابقه ای که از سوی شهرداری کوار با موضوع حجاب و عفاف برگزار گردید، دخترم جزء افراد برگزیده بود.

لزوم اهتمام جدی به نقاشی و ورزش در مدارس

وی نقش مسئولان را در حمایت از دانش آموزان جهت موفقیت در هنرهای مختلف، مهم برشمرد و گفت: در مدارس کشور و مخصوصا مدارسی که جمعیت دانش آموزان بالا است، به ورزش و نقاشی آن گونه که باید اهمیت داده نمی شود. باید علاوه بر اهتمام به دروسی چون ریاضی، فارسی، علوم و قرآن به دو رشته ورزش و هنر نقاشی نیز توجه شود و امکانات لازم جهت آشنایی اصولی دانش آموزان با آن ها فراهم گردد.

مادر ثنا صحرایی در پایان گفت: من علاقه مند بودم، هدیه ای تدارک دیده و از دخترم برای دستیابی به رتبه اول جشنواره ملی دختران ایران قوی تجلیل نمایم که مسئولان مربوطه نظرشان بر این بود که خودشان طی مراسمی از وی تجلیل نمایند.

گزارش از:فاطمه دیباور

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=17720

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.