33

ورزشی پرهیجان و پرطرفدار اما در محلی خطرناک و ناایمن

  • کد خبر : 9601
  • 18 تیر 1401 - 19:06
ورزشی پرهیجان و پرطرفدار اما در محلی خطرناک و ناایمن
موتورسواری جوانان در اکبرآباد نیازمند به توجه مسئولین جهت ایمن سازی محل برگزاری این ورزش می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، ورزش موتورسواری به دلیل داشتن مؤلفه سرعت، ورزشی پرهیجان و از ورزش‌های موردعلاقه جوانان در سراسر دنیا می‌باشد و جوانان کواری نیز از این قافله عقب نمانده و نشان داده‌اند به این ورزش علاقه‌مند هستند، اما این رشته ورزشی به همان اندازه که جذاب است اگر نکات ایمنی در انجام آن رعایت نشود، ممکن است پیامدهای خطرناک و جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد که باهدف اصلی ورزش که سلامت روح و جسم است در تضاد باشد.

این روزها شاهد علاقه تعدادی از جوانان شهرستان کوار به این رشته ورزشی هستیم که در عصرهای جمعه در کمربندی شهر اکبرآباد جمع شده و به انجام ورزش موتورسواری می‌پردازند. همچنین جاده جهرم به شیراز را تبدیل به پیست کرده و در میان خودروهای عبوری که از این مسیر در حال عبور هستند اقدام به حرکات نمایشی می‌نمایند. با توجه به جذابیتی که این ورزش دارد تعداد زیادی از مردم نیز برای تماشا به کنار جاده می‌آیند.

با توجه به اینکه انجام این ورزش با شرایط ذکرشده ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری برای ورزشکاران و نیز تماشاچیان و خودروهای عبوری داشته باشد، لازم است مسئولان امر هرچه سریع‌تر اقدام به در نظر گرفتن مکانی امن برای پیست موتورسواری کنند تا هم جوانان عزیز و مستعد شهرستان بتوانند در محیطی ایمن به انجام ورزش بپردازند و هم مردم بتوانند در کنار خانواده از تماشای حرکات نمایشی ورزشکاران لذت ببرند.

البته لازم به ذکر است به‌هیچ‌عنوان نباید اقدام به تعطیل نمودن این ورزش کرد، بلکه باید مکان و زمینه مناسب را با نظر کارشناسان برای انجام آن فراهم نمود. برای مثال همین جاده کمربندی اکبرآباد را برای آن ساعت خاص یک طرفه نموده و با حضور نیروهای اورژانس و انتظامی و تابلو گذاری و … آن را به محلی مناسب تبدیل کرد تا جوانان عزیز بتوانند هیجان خود را تخلیه نموده و استعداد خود را به نمایش بگذارند.

همچنین جوانان باید بدانند انجام این ورزش در این شرایط خطرناک فعلی ممکن است شادی لحظه‌ای آنها را تبدیل به یک عمر پشیمانی نماید.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9601

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.