20

پیش بینی تولید 2500 تن کشمش در شهرستان کوار

  • کد خبر : 11303
  • 07 شهریور 1401 - 15:31
پیش بینی تولید 2500 تن کشمش در شهرستان کوار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از پیش بینی تولید بیش از 2500 تن کشمش و مویز در شهرستان خبرداد، و بیان کرد: کوار با داشتن 6700 هکتار تاکستان یکی از مراکز مهم تولید انگور بوده بطوریکه رتبه نخست تولید و رتبه دوم سطح زیرکشت استان را از آن خود نموده است.

به گزارش بهار کوار به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار، عبدالرسول جوکار تصریح کرد: برداشت انگور در شهرستان کوار از اواخر خردادماه شروع و تا اوایل آبان ‌ماه ادامه دارد که بخش قابل توجهی از آن فرآوری و به کشمش، مویز و شیره انگور تبدیل می شود.

وی عنوان کرد: تاکنون میزان 4000 تن انگور در حال فرآوری و تهیه کشمش بوده و پیش بینی می گردد تا پایان فصل برداشت،13000تن انگور معادل 2500 تن کشمش هسته دار یا مویز تولید و به بازار عرضه گردد. عمده مویز تولید شده از ارقام ریش بابا و رطبی بوده که به سراسر کشور عرضه و به بعضی کشورهای خارجی نیز صادر می شود.

جوکار افزود: درجه رسیدگی انگور بر کیفیت کشمش مؤثر است بطوریکه کشمش حاصل از برداشت به موقع محصول دارای رنگ، بافت و طعم بهتری بوده و از نظر کمی نیز بازده بیشتری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کوار در خاتمه گفت: باتوجه به پتانسیل شهرستان در تولید انگور، تولید و بسته بندی کشمش یک فرصت سرمایه گذاری مناسب در شهرستان می باشد. و با حمایت از انگورکاران در راستای اجرای طرح های داربستی باغات، فرآوری محصول، بسته بندی محصول و صادرات آن می توان زمینه افزایش کمی و کیفی محصول و ارتقاء اقتصاد بهره برداران را فراهم نمود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=11303

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.