19

چگونه از هک شدن گوشی هایمان جلوگیری کنیم

  • کد خبر : 16490
  • 25 اسفند 1401 - 21:47
چگونه از هک شدن گوشی هایمان جلوگیری کنیم
قابل توجه مردم عزیز و گرامی.

در چند روز اخیر طی تماس هایی از طرف کاربران فضای مجازی شاهد هک شدن چندین تلفن همراه از طریق پیامرسان ها بودیم که هکر ها از طریق وب سایت یا پیام های تبلیغاتی و لینک های نامعتبر وارد صفحات مجازی افراد شده و اقدام به ارسال محتواهای مستهجن برای تمامی مخاطبین کاربر میکردند و به تمامی داده های مخاطب برای هدف های شوم خود دسترسی پیدا میکردند.

هدف هکرها تبلیغ یا سو استفاده از صفحات مجازی شما با توجه به اهداف خود در تمامی پیام رسان های داخلی و خارجی و یا هک کردن حساب های بانکی شما می‌باشد.

در همین خصوص از تمامی کاربران فضای مجازی میخواهیم با هوشیاری کامل در مواجه با چنین مواردی اول اینکه از هرگونه کلیک بر روی لینک های ناشناس خوداری نمایند و دوم اقدامات لازم را برای ایمن سازی صفحات مجازی خود از طریق موارد زیر انجام دهند.

۱.وارد برنامه مورد نظر (روبیکا ،ایتا،واتس آپ ، تلگرام ،اینستگرام و…) شوید.

۲.وارد قسمت تنظیمات (settings) برنامه شوید و بر روی گزینه حریم خصوصی و امنیت یا حساب کاربری (Account) یا(privacy ) کلیک کنید.

۳.نشست های فعال یا فعالیت ورود به سیستم (Login activity) را بررسی کنید و مواردی که غیر از نام تلفن شما هست را غیر فعال کنید.

۴.دوباره بر روی گزینه حریم خصوصی و امنیت بزنید و بر روی گزینه تایید دو مرحله (Two_step verification)یا احراز هویت دو عاملی (Two_factor authentication) بزنید و مراحل را انجام دهید تا فعال شود،تا مانع از هک شدن صفحات مجازی و تلفن همراه خود شوید.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=16490

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.