17

کوار؛ شهرستانی که این روزها میزبان شقایقی بی نشان است

  • کد خبر : 23086
  • 18 آذر 1402 - 22:13
کوار؛ شهرستانی که این روزها میزبان شقایقی بی نشان است
۲۱ ساله و این روزها میهمان شهرستان ما هستی. در روزهایی آمده ای که در و دیوار دل ما نیز هم‌چون در و دیوار شهر در غم یاس بی نشان، داغدار است.

پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، فاطمه دیباور: دلم گرفته، بازم چشام بارونیه، وای وای وای، خبر آوردن بازم تو شهر مهمونیه، وای وای وای… این ها نواهایی بود که از صبح امروز در روستا شنیده می شد و خبر از آمدن میهمان گرانقدری می داد.

هنوز ساعت یک عصر فرا نرسیده بود که عده ای سر جاده روستا منتظر آمدنش بودند. دانش آموزان، والدین آن ها و جمعی از مردم نیز در آموزشگاه دخترانه بصیرت روستای فتح آباد گرد هم آمده بودند تا از او استقبال کنند.

کسی که پس از سال ها از سفر بازمی گشت. دانش آموزان با چفیه های سفید و پرچم های سه رنگ ایران به وعده گاه آمده بودند. در گوشه ای از حیاط مدرسه تابوت نمادین سبز رنگی بر دوش دانش آموزان خودنمایی می‌کرد که تداعی کننده تشییع غریبانه حضرت زهرا(س) بود. نوحه هایی که پخش می شد، حس و حال فضا را روحانی تر می کرد.

کم کم خودروی حامل شهید نزدیک و نزدیک تر می شد. چشم ها بارانی بود و قلب ها در تب و تاب. وقتی که آمد، دل ها نیز قرار گرفت. مادرها گل و نقل و شکلات بر تابوتش ریختند و او را آرام آرام و با احترام مشایعت کردند.

یوسف گم گشته بازآمد به کنعان غم مخور

اما من نمی دانم پدرش زنده است یا نه. مادرش چشم انتظار اوست یا با حال انتظار دیده بر این جهان فروبسته است.‌اما هر چه باشد می دانم روزها و ماه ها و سال ها منتظر یوسف گم گشته خود بوده. یوسفی که روزی با قامتی رعنا با آن ها وداع کرد و اکنون در پارچه ای سفید و کوچک بر شانه های شهر بازمی گردد. اما مردم شهر من، خوب میهمان نوازی کرده و این فرزند سرافراز وطن را شکوهمندانه استقبال و تشییع نمودند.

دیروز و امروز مدارس و مساجد شهرستان کوار با رایحه حضور این شهید زهرایی معطر گشت و فردا نیز در بین دانش آموزان و مردمان شهر و روستاها تشییع خواهد شد.

فیلم: زهره لطفیان، حدیث صفری

ستاره ها می آیند تا ما راه را گم‌ نکنیم

ای نام آشنای آسمان ها و بی نشان در زمین، به شهر ما خوش آمدی. خوش آمدی که با آمدنت معبر دل مرا نیز آب و جارو کردی. خوش آمدی که با آمدنت دلم با جرعه ای از شراب ناب عرفان آرام گرفت و عطر خدا وجودم را آکنده کرد. خوش آمدی که در تلاطم امواج اقیانوس دنیا، کشتی بی قرار مرا به ساحل نجات ماوا دادی.

گاه با خود می گویم در این دنیای پر از تزویر که شیطان هر لحظه در کمین است تا نور ایمان را در نهان خانه قلبمان خاموش کند، شما به سان ستاره ای راه را به ما نشان می دهید.

ای کاش، هیچ گاه یاد و مسلکتان در کوچه راه زندگی از مخیله مان پاک نشود و چون فانوسی تابان در مسیرهای دشوار، راهگشایمان باشد. کاش ما نیز چون شما پروردگارمان را سعادتمندانه ملاقات کنیم و مورد خطاب وعده آسمانی ” عند ربهم یرزقون ” واقع شویم.

گالری تصاویر

عکس: زهرا پاکدامن، مکان: مدارس شهر کوار، حرم مطهر شهدای گمنام، شهر مظفری

عکاس: محمدرضا بهمنیان، فتح آباد

عکس و فیلم: مهدیه صفری، طسوج

فیلم و عکس: امیرحسین فزونی، امین زارعی؛ مظفری

عکس: سید محمد میری، ارباب علیا

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=23086

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.