14

کوار؛ پرشور و شعور در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم/ زائرانی که از گلزار شهدای کرمان تا عرش پر کشیدند

  • کد خبر : 24008
  • 14 دی 1402 - 15:22
کوار؛ پرشور و شعور در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم/ زائرانی که از گلزار شهدای کرمان تا عرش پر کشیدند
دیروز، شهرستان کوار عرصه عشق و خدمت بود‌. خادمی سرداری که دشمنان، پس از شهادتش نیز از نامش هراس دارند و زائران آرامگاهش را برای به خاموشی گراییدن مکتبش به خاک و خون می کشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، تا چشم کار می کرد شور بود و عشق. در بین خادمان موکب ها از همه گروه های سنی دیده می شد. از دختران نونهال موکب حاج قاسم تا پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت.

آن ها از روزها قبل در تدارک آماده سازی موکب ها بودند. گروهی موردهای خوش بو را از روز قبل دسته بندی کرده و برای هدیه به مادران در نظر گرفته بودند.

خادمی، به عشق امام زمان(عج) ۳۱۳ شاخه گل نرگس را برای دوستداران مادر سادات به ارمغان آورده آورده بود. گروهی از نوجوانان در گوشه ای به واکس زنی کفش ها مشغول بودند و تواضع آن ها نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کرد.

گروه های سرود نیز از صبح تا غروب دیروز، سرودهای زیبایی را با انسجام خاص اجرا می کردند. دختران نوجوان، نقش پرچم ۳ رنگ ایران را بر صورت کودکان می کشیدند و آنان با شوق برای گرفتن عکس با تصویر حاج قاسم راهی موکب رسانه شهید القدس می شدند.

دیشب اگر به چهره خادمان موکب ها نظر می کردی، خستگی از نگاهشان می بارید. اما قلبشان آرام بود که یک روز را به عشق حاج قاسم و سرور بانوان دو‌جهان- حضرت فاطمه زهرا(س)_ سپری کرده اند.

از گلزار شهدای کرمان تا عرش

عصر دیروز بود که خبری نه تنها این اجتماع بزرگ مردمی را در شهر ما غمگین کرد که ایران را در حزن فرو برد. خبرها از بروز ۲ انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان حکایت می کرد. آمار شهدای زائر قبر حاج قاسم هر لحظه بیشتر می شد و شهادت کودکان بر اندوه حادثه می افزود.

خادمان موکب ها اندوهگین بودند. دل خادم الشهدا آرام و قرار نداشت، چرا که شنیده بودند چند خادم الشهید در مسیر گلزار شهدا به شهادت رسیده اند‌…

شخصیت های مختلفی این فاجعه را تسلیت گفتند و با خانواده شهدای حادثه ابراز همدردی کردند. اما در این میان پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب چون آبی، آتش قلب های سوخته را التیام بخشید.

مگر نه این است که پیرخمین فرمود:« ما را بکشید، ملت ما بیدارتر می شود» و حاج قاسم گفت:«هر کس خداوند عاشقش شود، او را شهید می کند.»

آری، مکتب سلیمانی هرگز به سردی و بن بست نخواهد گرایید و راه روشن او همواره چراغ راه آیندگان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=24008

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.