16
امام جمعه کوار:

۸موکب اربعین توسط مردم کوار برپا می شود

  • کد خبر : 10984
  • 28 مرداد 1401 - 21:14
۸موکب اربعین توسط مردم کوار برپا می شود
-امام جمعه کوار از برپایی هشت موکب از سوی مردم کوار در مسیر راهپیمایی اربعین خبرداد.

حجت الاسلام گشول ضمن اشاره به کودتای ۲۸ مرداد اظهار داشت: استعمار و استکبار با همکارى ظاهر و پنهان، تنها راه غلبه بر نهضت ملى مردم ایران و به شکست کشاندن آن‌ را جدا کردن مردم و دولت دکتر مصدق از روحانیت راستین و مبارز، که پرچمدار مبارزات سیاسى – مذهبى آن آیت‌الله کاشانى بود، تشخیص داد. از این‌رو نقشه‌هاى وسیعى براى ایجاد اختلاف و بدبینى در میان این دو قشر، به اجراء درآمد و در این‌راه از عوامل حزب توده و چپ‌گرایان تا  روشنفکران غرب‌زده وابسته به خود، حداکثر استفاده را بردند.

 اعتماد مصدق به آمریکا

امام جمعه کوار با ذکر سخنی از رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد:به فرمایش امام خامنه‌اى: «مصدق یک اشتباه تاریخى انجام داد و آن تکیه به آمریکا بود. در مقابل دشمنى انگلیسى‌ها، فکر کرد باید یک پشتیبانى در عرصه بین‌المللى داشته باشد، این پشتیبان آن روز از نظر او آمریکا بود؛ به آمریکایى‌ها اعتماد کرد؛ از این خوش‌بینى و ساده‌اندیشى، آمریکایى‌ها استفاده کردند، کودتاى بیست وهشتم مرداد را به راه انداختند. هر ملتى به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد. حتى آن کسانى‌که دوست آمریکا بودند. حالا در کشور ما دکتر مصدق به آمریکایى‌ها اعتماد کرد؛ آمریکایى‌ها به جاى این‌که به دکتر مصدق که به آن‌ها حسن ظن پیدا کرده بود کمک کنند، با انگلیس‌ها همدست شدند، مامور خودشان را فرستادند اینجا و کودتاى 28 مرداد را راه انداختند. مصدق اعتماد کرد، کتکش را هم خورد.»

به مناسبت روز جهانی مسجد

حجت الاسلام گشول به مناسبت روز جهانی مسجد، چند راهبرد برای مدیریت بهتر مساجد را برشمرد و گفت: یکی از بهترین راه حل ها  مشارکت خانواده‌ها در اداره مسجد، توجه جدی به بهداشت و نظافت مساجد، توجه به قسمت بانوان در مساجد، توجه به نونهالان کودکان نوجوانان و جوانان، برقرار بودن مساجد و باز بودن درب مسجد به روی مرد، بهره‌مندی از امام‌جماعت خوش‌فکر و مردم‌دار، برخورداری از هیئت‌امنای فعال و به‌روز، ارائه خدمات اجتماعی، اجتناب از انحصاری کردن مسجد و … است.

وی بیان نمود: حمله به سلمان رشدی زنگ خطری بود به عاملان ترور سردار سلیمانی که حتی اگر تحت حفاظت گسترده نیروهای امنیتی هم باشند، چقدر انتقام به آنها نزدیک است.

خطیب جمعه کوار ادامه داد: حمله به رشدی، نشان از این است که حرف امام برزمین نخواهد ماند و بسان تیری که از چله رها شده سرانجام به هدف اصابت خواهد کرد و این همان پیش‌بینی امام خامنه‌ای عزیز است.

مذاکرات وین

حجت الاسلام گشول با اشاره به اینکه مذاکره وین امروز در کانون جنگ روایت‌های نظام سلطه قرار گرفته است اظهار داشت: برآیند اظهارات ضلع غربی میز مذاکرات وین این بود که با پایان‌یافتن گفتگوها، متن نهایی آماده شده و طرفین مذاکرات باید با بیان کلمه بله یا خیر نظر خود را در مورد متن نهایی اعلام کنند؛ اما ایران با فهم این بازی و شناخت ذات فریبکار آمریکایی، صراحتاً اعلام کرد که هیچ متن یا پیشنهادی را به‌عنوان متن نهایی به رسمیت نمی‌شناسد و ضمن دریافت ایده‌های معاون هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی، موارد ارائه شده را در تهران مورد بررسی دقیق‌تر قرار خواهد داد و نظرات خود را در این رابطه اعلام می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: آمریکا و اروپا بیش از هرچیز به این توافق نیاز دارد و از قضا با تلاشهای صورت گرفته بیش از هر زمان به توافق، نزدیک هستیم، لکن یک مانع بزرگ وجود دارد و آن عبارت است از اراده سیاسی غرب در تمکین در برابر اراده ملت بزرگ ایران. وزیرخارجه ایران نیز دوشنبه شب اظهار داشت: منتظر نظر غرب در باره سه نقطه ابهام هستیم. انعطاف شفاهی آمریکا کافی نیست! آمریکا باید کتباً تضمین بدهد.

راهکارها برای مدیریت فضای مجازی

گشول با اشاره به راهکارهای مدیریت فضای مجازی، و لزوم ایجاد اینترنت ملی، اظهار کرد: تا زمانی که از اینترنت کشورهای خارجی استفاده می‌کنیم، امنیت و سلامت در فضای مجازی وجود ندارد.

وی افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که کاربران داخلی با اطمینان خاطر از فضای مجازی استفاده کنند و ضمن اینکه دغدغه سرقت اطلاعات شخصی خویش را نداشته باشند.

امام جمعه کوار با تاکید بر اینکه باید اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از محتوای فاسد و منحرف‌کننده پاک باشند، خاطرنشان کرد: این موضوع با راه‌اندازی اینترنت ملی محقق می‌شود.

حجت الاسلام گشول استفاده دولت از شبکه‌های اجتماعی داخلی را بهترین راه‌های حمایت از تولیدات داخلی دانست و بیان کرد: پیدایش ابزار و تکنولوژی‌های جدی داخلی در گروی حمایت مسئولین کشور از شبکه‌های اجتماعی داخلی و استفاده از این شبکه‌هاست.

وی یادآور شد: بسیاری معتقدند شبکه‌های اجتماعی خارجی از سرعت و کیفیت بیشتری برخوردار بوده و اشکالات کم‌تری دارند، لذا استفاده از آنان بهتر است. در جواب این عده از کاربران می‌گوئیم، آیا این شبکه‌های اجتماعی خارجی در زمان تولید نیز کیفیت و سرعت امروز را داشتند؟ آیا از ابتدا بدون اشکال بودند؟ قطعاً این‌گونه نبوده، بلکه با مرور زمان و با استفاده کاربران زیاد، مشکلات آنها برطرف و کیفیت آن بهتر شده است.

امام جمعه کوار تاکید کرد: لازم است تا همه مردم به نرم‌افزارهای داخلی اعتماد کنند تا سازندگان آن بتوانند به کیفیت آنها بیفزایند و مخاطبان خود را راضی کنند.

گشول با اشاره به تبلیغ رسانه‌ای شبکه‌های اجتماعی داخلی، عنوان کرد: صدا و سیما می‌تواند در تولید شبکه‌های اجتماعی داخلی نقش مهم و بسزایی داشته باشد، این سازمان حساس و کلیدی در همه دوران انقلاب، می‌تواند با ساخت فیلم و سریال‌های جذاب و با محتوا، مردم جامعه را با فضای مجازی بیشتر آشنا کرده و آنها را تشویق کند تا با آگاهی لازم به سمت فضای مجازی بروند.

رئیس شورای فرهنگ‌عمومی شهرستان کوار گفت: مصادیق فراوانی وجود دارد که گویای تأثیر عمیق رسانه‌ها بر افکار عمومی است.

او همچنین بر ضرورت معرفی گروه‌ها و کانال‌های معتبر ازطریق رسانه تاکید کرد و افزود: سزاوار است که مسئولان، شبکه‌های اجتماعی داخلی و گروه‌ها و کانال‌های مفید و سالم را شناسایی و آنها را از طریق رسانه با تبلیغات زیبا و جذاب به کاربران معرفی کنند تا هر کاربر، متناسب با نیاز و علاقه خویش از این گروه‌ها و کانال‌ها استفاده کند و کمتر به سراغ شبکه‌های اجتماعی خارجی مفسده دار برود.

امام جمعه کوار بیان داشت: حضور افراد متخصص در گروه‌ها و کانال‌ها از بهترین راهکارهای ترویج و استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی است.

وی ابراز امیدواری کرد که امروزه از بهترین وسایلی که می‌توان با آن، معارف بلند دینی را تبلیغ کرد؛ شبکه‌های اجتماعی است و مراکز علمی مانند حوزه‌های علمیه و دانشگاه باید از این فرصت طلایی و استثنایی استفاده کرده و جامعه داخلی و خارجی را به سمت سعادت و سربلندی رهنمون باشند.

موکب اربعین

حجت الاسلام گشول در ادامه به ظرفیت‌های مذهبی شهرستان کوار نیز گریزی زد و گفت: یکی از نقاط قوت فرهنگی و اجتماعی شهرستان کوار حضور ۸ موکب مختلف در عراق در ایام اربعین حسینی است که نشان می‌دهد نزدیک به یک دهم موکب‌های استان فارس متعلق به شهرستان کوار است.

وی ادامه داد: کمک‌های خودجوش مردمی و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مردمی موجب شده‌است این حضور بسیار پررنگ و چشمگیر باشد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=10984

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.