35

نارضایتی مردم از آسفالت نبودن برخی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر کوار

  • کد خبر : 9174
  • 24 خرداد 1401 - 23:17
نارضایتی مردم از آسفالت نبودن برخی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر کوار
شهروندان از آسفالت نبودن برخی معابر اصلی و فرعی مناطق شهر کوار گلایه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، آسفالت کردن معابر، خیابان‌ها و محلات شهری علاوه بر اینکه موجب زیبایی و پاکیزگی یک شهر می‌شود، کاهش خسارت به خودروها و نیز کاهش تصادفات را در پی دارد و درمجموع موجب رضایت‌مندی مردم می‌شود.

در طول سالیان متمادی نیز مشکلات مربوط به آسفالت نبودن خیابان‌ها یا خراب بودن آن، هم گریبان گیر شهرداری‌ها بوده و هم نارضایتی مردم را در پی داشته است. در این میان شهروندان برخی از محلات و مناطق شهر کوار، از شرایط آسفالت خیابان و کوچه‌های خود ناراضی بوده و این موضوع را بارها جهت پیگیری توسط بهار کوار مطالبه کردند.

یکی از شهروندان به خبرنگار بهارکوار گفت: لطفاً به شهردار انتقال دهید که کوچه ما بیش از ۱۵ سال است که ساخته شده اما بعدازاین همه‌سال هنوز خاکی می‌باشد در حالی که تمام کوچه‌های قبل و بعد از ما آسفالت هستند. چندین بار به شهرداری مراجعه کردیم اما نتیجه‌ای نداشته است.

یا یکی دیگر از شهروندان گلایه کرد: آیا شهرداری در برابر عوارض و مالیاتی که می‌گیرد نمی‌تواند یک کوچه را آسفالت کند؟ وقتی‌که باران می‌آید یا حیاطی شسته می‌شود، رفت‌وآمد در کوچه مشکل است.

همچنین یکی از اهالی شهرک بهمن به خبرنگار ما گفت: بعضی از کوچه‌های شهرک را آسفالت کردند اما برخی آسفالت نشده است، اهالی محل چه گناهی کردند که پس‌ازاین همه‌سال هنوز باید در کوچه خاکی تردد کنند؟

همچنین وجود چاله‌هایی که در سطح بعضی از خیابان‌ها و کوچه‌های شهر مشاهده می‌شود نیز باعث نارضایتی و شکایت شهروندان شده است به‌طوری‌که میگویند در برخی مواقع با عبور از این معابر صدمات و آسیب‌هایی به خودروها وارد می‌شود.

در پاسخ به مطالبات مردمی معاون عمرانی شهرداری کوار در گفتگو با خبرنگار بهار کوار، گفت: شهرداری کوار در حال حاضر درگیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی است که قبلاً قسمتی از آن انجام شده است و می‌بایست به جهت جلوگیری از بروز مشکلات از قبیل استهلاک مصالح و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر، در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: ازجمله این پروژه‌های نیمه‌تمام، پمپ‌بنزین و ساختمان اداری است که درصد قابل‌توجهی از بودجه شهرداری به موارد مزبور اختصاص یافته است. همچنین در حال حاضر اولویت آسفالت شهر کوار مربوط به بلوار چهل متری شهید استوار محمودآبادی است که به‌عنوان کمربندی نیز مورداستفاده عموم مسافران و شهروندان می‌باشد و باند دوم یک کیلومتر آخر آن حدفاصل شهرک بهمن تا میدان معلم هنوز زیرسازی و آسفالت نشده است که این موضوع یک مطالبه عمومی است.

پناهی اظهار کرد: لازم به ذکر است که شهرداری‌ها اواخر هرسال و در زمان تنظیم بودجه سال بعد، بر اساس اولویت موضوع و با در نظر گرفتن حقوق عامه مردم، تعدادی معبر را جهت آسفالت در سال بعد مشخص و به تصویب شورای اسلامی و وزارت کشور می‌رسانند. شهرداری کوار در بودجه سال ۱۴۰۱ اولویت آسفالت را بلوار شهید استوار محمودآبادی در نظر گرفته است.

معاون عمرانی شهرداری کوار در خاتمه افزود: ضمناً لیست کلیه معابر خاکی (فاقد آسفالت) شهر کوار که در حال حاضر حدود ۲۷۵۰۰۰ مترمربع است، تهیه و به استانداری فارس ارسال نموده‌ایم تا در صورت امکان قیر موردنیاز جهت آسفالت معابر در اختیار شهرداری قرار دهند.

در پایان لازم به ذکر است با توجه به اینکه زیباسازی و ایمن‌سازی معابر باعث آسایش شهروندان و زیبایی و تمیزی شهر می‌شود نیاز است شهرداری با یک برنامه‌ریزی مناسب و با پیگیری و تلاش بیشتر به این خواسته به‌حق مردم جامعه عمل بپوشاند و اقدام به آسفالت خیابان‌های خاکی نماید. همچنین با شناسایی معابری که نیاز به ترمیم دارد آنها را ترمیم نماید و یا حتی درصورتی‌که با مصالح دیگری می‌توان نیاز مردم را به‌طور موقت برطرف نمود این اقدام را انجام دهد تا شهری زیبا و شاداب، شایسته مردم عزیز کوار داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9174

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.