21
ایرنا

آغاز شمارش معکوس برای آبگیری سد شهید سلیمانی کوار 

  • کد خبر : 9551
  • 16 تیر 1401 - 23:50
آغاز شمارش معکوس برای آبگیری سد شهید سلیمانی کوار 
معاون وزیر نیرو در بازدید از شهرستان کوار اعلام کرد: با تامین اعتبارات و تنظیم برنامه زمان بندی ، شمارش معکوس برای آبگیری سد شهید سلیمانی کوار آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار احمد حیدری معاون حقوقی ، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو روز پنجشنبه در حاشیه نشست انسجام بخشی مدیران آب و برق استان فارس در گفتگو با خبرنگاران بر لزوم اجرای کامل مصوبات این نشست تاکید کرد و گفت: سد کوار که به نام شهید سردار سلیمانی نامگذاری شده جزو طرح های اولویت دار وزارت نیرو است و وزیر نیرو هم قول داده است که این طرح به صورت ویژه دیده شود.

وی ادامه داد: این سد در سال جاری ۱۱۲ میلیارد تومان تخصیص بودجه داشت که با حمایت های وزارت نیرو این مبلغ به ۳۰۱ میلیارد تومان رسیده است و در نهایت ۴۱۳  میلیارد تومان برای این سد امسال اعتبار اختصاص یافته و مصوب شده است که در یک برنامه زمانبندی سه ساله سد شهید سلیمانی آبگیری شود و کانال های آن نیز اجرا گردد.

حیدری معاون حقوقی ، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو ادامه داد : اجرای کانال و شبکه انتقال آب این سد هم شروع شده و بررسی هایی برای انتقال آب سد از طریق لوله هم در دستور کار است ، تملک و جابجایی هایی که پیرامون سد لازم است و باید انجام گیرد هم دنبال می شود و در کارگروه ویژه مسایل اجتماعی و تعارضات نیز بررسی می گردد.

 سد کوار قبل از سال ۷۰ کلنگ زنی شده و ۲۰۰ میلیون متر مکعب قابلیت ذخیره آب دارد ، بیش از ۳۵ سال از تاریخ آغاز به ساخت این سد می گذرد و این سد همچنان در حال ساخت است ، در سالهای متفاوت تعطیل و مجددا احیا شده است ، ۲ هزار هکتار از اراضی پیرامون سد نیاز به تملک دارد تا سد آبگیری شود ، بدنه سد ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شبکه های آن هم ایجاد نشده است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9551

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.