31

آغاز عملیات اجرایی محور کوهنجان کوار/ نقطه ای که از نظر ترافیکی، استراتژیک و موثر در رونق منطقه است

  • کد خبر : 20001
  • 20 تیر 1402 - 0:39
آغاز عملیات اجرایی محور کوهنجان کوار/ نقطه ای که از نظر ترافیکی، استراتژیک و موثر در رونق منطقه است
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: با آغاز عملیات اجرایی محور کوهنجان – کوار به طول ۲۴ کیلومتر، ارتباط سه محور ترانزیتی در استان برقرار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، امروز ۱۹ تیرماه با حضور معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم شهرستان‌های سروستان خرامه و کوار و مسئولین استانی به صورت رسمی عملیات اجرایی احداث محور کوهنجان – کوار به طول ۲۴ کیلومتر، آغاز شد.

️ این پروژه زمینه اتصال بزرگراه های شیراز-فسا، شیراز-جهرم، شیراز-عسلویه را فراهم خواهد کرد و قسمتی از کمربندی جنوب شیراز خواهد بود که یکی از حیاتی ترین و مهمترین پروژه های استان فارس می باشد.

امیر محمود غفاری در آیین آغاز عملیات اجرایی قطعه اول محور کوهنجان – کوار بیان کرد: اگر چه این مسیر از لحاظ تاریخی دیر اقدام شده است اما امیدواریم با قرار گرفتن این پروژه مهم در میان مصوبات سفر و تأمین اعتبار آن، بتوانیم آن را به سرعت پیش ببریم.

او ادامه داد: همچنین، تأمین منابع مالی این پروژه به جز از محل منابع مالی دولت، از طریق معادن، نفت و وزارت نیرو نیز امکان پذیر خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: این محور از نظر ترافیکی هم برای منطقه و هم کل کشور دارای اهمیت است و در کنار این قطعا بحث رونق یافتن منطقه نیز از اهمیت ویژه برخوردار است.

غفاری گفت: همزمان با اجرای این پروژه، بحث بهسازی ادامه مسیر به سمت جاده فسا را نیز دنبال خواهیم کرد. محور کوهنجان – کوار تکمیل کننده بخشی از رینگ دوم کمربندی شیراز خواهد بود. 

مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز گفت: محور کوهنجان – کوار که در راستای توسعه شبکه راههای استان احداث میشود، تکمیل کننده قستی از رینگ دوم کمربندی شیراز خواهد بود.

محمودرضا طالبان افزود: همچنین این محور ارتباط سه محور شریانی شامل محور شیراز – فسا – داراب – بندرعباس، محور شیراز- جهرم – لار – بندرعباس و محور کوار – فیروزآباد – جم – عسلویه را برقرار خواهد کرد.

او، اعتبار این پروژه ۲۴ کیلومتری را ۲ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان برشمرد و ادامه داد: در روند اجرای پروژه، ۷۰ هزار تن آسفالت، ۴۴ هزار تن اساس، ۴۷ هزار متر مکعب زیراساس، هفت هزار متر مکعب بتن، ۲۴۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۲۶۵ هزار متر مکعب خاکریزی و ۱۰۵ تن کارهای فولادی با میلگرد اجرا خواهد شد.

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم شهرستان های کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این مراسم گفت: امروز آغاز یکی از حیاتی ترین پروژه هایی بود که در حوزه انتخابیه می تواند در بین این شهرستان ها اتصال ایجاد نماید.

وی افزود: اینکه این محور اتصال بین قسمتی از استان کرمان، شرق فارس به جنوب استان فارس و نهایتا بوشهر را فراهم می نماید و در تکمیل مسیر به استان خوزستان متصل خواهد شد.

رحیمی مظفری با بیان اینکه نمایندگان استان فارس این پروژه را به عنوان رینگ کمربندی شیراز بارها پیگری نموده اند، گفت: پروژه ای که امروز آغاز عملیات اجرایی آن به طور رسمی آغاز شد قطعه اول محور کوهنجان به کوار به طول 24کیلومتر است.

نماینده مردم کوار ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم زودتر از برنامه زمان بندی پروژه را به بهره برداری برسانیم تا محرومیت‌های بخش کوهنجان و منطقه فرمشکان در شهرستان کوار را کاهش داده و منطقه را رونق بخشیم. همچنین باعث کاهش ترافیک در محور شیراز-فسا، شیراز-جهرم و شیراز-عسلویه در خروجی شیراز شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=20001

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.