33
به مناسبت هفته حجاب و عفت

اجتماع خانوادگی بانوان زهرایی شهرستان کوار

  • کد خبر : 9661
  • 21 تیر 1401 - 20:00
اجتماع خانوادگی بانوان زهرایی شهرستان کوار
همایش اجتماع خانوادگی بانوان زهرایی امروز ۲۱ تیرماه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در شهر کوار با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، همایش اجتماع خانوادگی بانوان زهرایی امروز ۲۱ تیرماه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در شهر کوار با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

این برنامه با سخنرانی فرمانده سپاه و امام جمعه شهرستان کوار، اجرای سرود و دکلمه خوانی همراه بود.

امام‌جمعه شهرستان کوار در این مراسم اظهار کرد: حیا از شاخه‌های مهم ایمان است. کسی که حیا نداشته باشد دین ندارد. دشمن در هجوم فرهنگی در پی آن است که شرم و حیا را در خانواده‌ها و در جامعه نابود کند.

وی ادامه داد: همچنین دشمن در پی آن است که نقش مادر و زن را لگدمال کند و با از بین بردن نقش مادری و نقش زن، خانواده‌ها را متلاشی کند.

حجت الاسلام گشول تاکید کرد: باید هوشیار و بیدار باشیم و جهاد تبیین کنیم. باید جهاد عفاف انجام دهیم و هر زن عفیف و باحیا باید مبلغ حجاب و عفاف اسلامی باشد.

وی افزود: باید چهره به چهره حجاب و عفاف را تبلیغ کرد و با شیوه‌های گوناگون این واجب الهی را در جامعه بیش‌از پیش احیا کرد.

امام جمعه شهرستان کوار بیان کرد: در آموزه‌های دینی ما سفارش‌شده است زنان و بانوان و دختران سوره نور را فراوان بخوانند. سوره نور یک آیین‌نامه کامل حجاب و عفاف است.

گشول ادامه داد: سوره نور موجب نورانی شدن انسان و نورانی شدن خانواده می‌شود. در سوره نور هم به مسئله حجاب و عفاف و رعایت محرم و نامحرم هم به رعایت حریم در خانواده و جامعه توجه شده‌است.

وی توجه به این سوره و عمل به آن را عامل سعادت و رستگاری و پاکی جامعه دانست و اذعان کرد: همه بانوان و خواهران به سوره نور توجه کنند و آموزه‌های دینی آن را سرلوحه عمل قرار دهند‌.

حجت الاسلام گشول مردان و زنان و پسران و دختران را به رعایت حیا و پاک‌دامنی توصیه کرد و گفت: با توجه به این‌که خداوند مهربان در ساختار وجودی زن لطافت‌ها و ظرافت‌های خاصی قرار داده است  باید بیش‌از دیگران حیا و عفاف را رعایت کند و الگو باشد.

امام جمعه شهرستان در پایان تاکید کرد: زنان و بانوان جامعه ما باید مانند حضرت مریم و حضرت فاطمه الگو و مبلغ حجاب اسلامی باشد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9661

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.