18

اجرای مرحله سوم مدیریت مصرف آرد و نان در کوار / به نانوایان طبق فروش نان سهمیه آرد تخصیص می‌یابد

  • کد خبر : 18795
  • 09 خرداد 1402 - 12:22
اجرای مرحله سوم مدیریت مصرف آرد و نان در کوار / به نانوایان طبق فروش نان سهمیه آرد تخصیص می‌یابد
فرماندار شهرستان کوار گفت: در مرحله سوم و شناور شدن سهمیه آرد، سهمیه بر اساس عملکرد ماهانه و تراکنش فروش نان ماه قبل نانوایان محاسبه می‌شود که در صورت فروش کمتر نان، سهمیه آرد نیز کم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، سعید خانی فرماندار شهرستان کوار در نشست خبری با خبرنگاران بهارکوار، به اجرای مرحله سوم طرح ساماندهی مدیریت مصرف آرد و نان در فارس ازجمله شهرستان کوار اشاره کرد و گفت: در این مرحله از طرح سهمیه بندی آرد از نانوایی‌ها برداشته خواهد شد و ملاک تخصیص آرد، خرید نان از نانوایی‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: درواقع سامانه نانینو همه تراکنش های نانوایی ها را بررسی و گزارش می کند و بر اساس فعالیت های واقعی بانکی نانوایی ها به آنها آرد یارانه ای داده خواهد شد. به این معنا که اگر نانوایی نان با کیفیت و مشتری بیشتری داشته باشد، سهمیه اولیه آن باقی می ماند در غیر اینصورت از سهمیه آنها کسر میشود. برخی نانوایی ها برای دریافت این سود بیشتر اقدام به تراکنش های غیرواقعی می کنند که با تکمیل فرایند هوشمندسازی عرضه آرد و نان از بروز اینگونه تخلف ها نیز جلوگیری خواهد شد.

فرماندار شهرستان کوار اظهار کرد: شهرستان کوار به دلیل مهاجر پذیر بودن و نزدیک بودن به مرکز استان ، در اجرای طرح ساماندهی آرد و نان با مشکلات زیادی مواجه بود که با جلسات هفتگی مستمر کارگروه آرد و نان شهرستان بیشتر مشکلات رفع گردید و همچنین آموزش نانوایان درخصوص ثبت نام کسب و کارها و نحوه فروش نان در اولویت اصلی کارگروه تنظیم بازار شهرستان بود که با دعوت از کارشناس اداره غله استان جلسه آموزشی برای نانوایان درخصوص نحوه استفاده و بحث آزادسازی و شناور بودن سهمیه در این هفته پیش بینی شده است.

وی گفت: این طرح ملی است و باعث صرفه جویی در مصرف آرد می شود که در شهرستان کوار نیز تاثیر بسزایی داشته و میتوان معضلات کم فروشی و احتکار را کاهش داد.

خانی با بیان اینکه مردم نیز باید با اصناف، اتحادیه و کارشناسان ما جهت نظارت بر نانوایی ها همکاری نمایند، بیان کرد: یکی از تخلفات نانوایی ها کم فروشی می باشد که در مراحل بعدی این طرح که فروش کیلویی نان به مردم است، میتوان جلوی این تخلف را گرفت البته تا زمانیکه طرح اجرایی شود، مردم می توانند تخلفات را به بازرسین گزارش دهند تا طبق قانون با آنها برخورد شود.

فرماندار کوار گفت: در ماه گذشته در کوار بر اساس عملکرد نانوایی ها از سهمیه آرد برخی از آنها کم شده است که این سهمیه به زودی برنخواهد گشت.

سعید خانی بیان کرد: سهمیه آرد نانوایی ها بر اساس مدت و میزان تراکنش های نامتعارف کم می شود و درعین حال نانوایی های که عملکرد صحیحی طبق مقررات داشته باشند، از سهمیه تشویقی برخوردار می شوند. درواقع اگر بدلیل تراکنش های نامتعارف یا تخلفات دیگر در یک ماه ۱۰۰ کیسه آرد از سهمیه نانوا کم شود بازگشت سهمیه بسیار دشوار است و در صورت نداشتن تخلف در بازه زمانی طولانی به سهمیه قبل باز خواهد

وی درخصوص ساعت کاری نانوایی ها نیز گفت: در مرحله سوم و شناور شدن سهمیه آرد، سهمیه بر اساس عملکرد ماهانه و تراکنش فروش نان ماه قبل نانوایان محاسبه می‌شود که در صورت فروش کمتر نان، سهمیه آرد نیز کم خواهد شد.

این مقام مسئول یاداور شد: نانوایان حق فروش نان بدون کارت بانکی را ندارند و برای کسانی که کارت بانکی در اختیار ندارند یک کارت خرید نان به نانوایان داده می‌شود که از طریق آن فروش نان انجام شود.

خانی خاطرنشان کرد: این طرح از نظر اقتصادی برای نانوایی ها مقرون به صرفه است و هرچه فروش بیشتری داشته باشند سود بیشتری نیز دارند چراکه دولت قبلا طبق فروش روزانه نان ۱۵ درصد کارمزد به نانوایان پرداخت می‌کرد اما در این مرحله به ۳٠ درصد کارمزد روزانه افزایش یافته است.

وی افزود: در این مرحله به فرمانداران اختیار داده شده تا سقف ۱۲ درصد سهمیه برای نانوایان منظور کنند که برای مواردی استفاده خواهد شد که نان باکیفیت و مرغوب طبخ شده این در حالی است که در مرحله سوم مدیریت آرد و نان به هیچ وجه افزایش قیمت در این مرحله نخواهیم داشت.

فرماندار کوار در پایان تاکید کرد: نظارت بر این طرح از طریق سیستم هوشمند ساماندهی آرد و نان و بازرسی حضوری توسط بازرسان انجام خواهد شد اما مردم نیز باید با آنها همکاری نمایند و در صورت مشاهده تخلفات نانوایان گزارشات خود را به سامانه ۱۲۴ یا واحد بازرسی جهاد کشاورزی یا تعزیرات، اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=18795

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.