20

احداث مدرسه ویژه اتباع خارجی در شهرستان کوار در دستور کار قرار خواهد گرفت

  • کد خبر : 12162
  • 03 آبان 1401 - 12:35
احداث مدرسه ویژه اتباع خارجی در شهرستان کوار در دستور کار قرار خواهد گرفت
مدیرکل آموزش و پرورش فارس درجلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان کوار خبرداد: با توجه به جمعیت اتباع خارجی در این شهرستان احداث مدرسه ویژه اتباع در شهرستان کوار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش بهار کوار به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری مدیر کل آموزش و پرورش فارس در سفر یکروزه به شهرستان کوار در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطرشهدا به ویژه سردار شهید عبدالرسول استوار محمودابادی بنیانگدار مدارس تمدن ساز اظهار کرد: از راه اندازی کمیته تربیت و آموزش در این شهرستان که به همت نماینده مردم در مجلس صورت گرفته است، تقدیر می کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس شورای آموزش و پرورش را ظرفیتی توانمند توصیف و تصریح کرد: هنر مسئولین این است که بتواند به خوبی از این ظرفیت قانونی استفاده کنند لذا این شورا پل ارتباط آموزش و پرورش با مردم است.

عسکری با اشاره به تاسیس اولین رشته محیط بانی کشور در هنرستان کشاورزی شهید مطهری شیراز گفت: از زحمات و تلاش های خیرین مدرسه ساز تقدیر می کنم جامعه خیرین همراهی های خوبی با آموزش و پرورش داشته اند.

وی ادامه داد: امروزه همه نهادها به اهمیت و سنگینی ماموریت های آموزش و پرورش واقف شده اند و دشمن نیز تلاش دارد جنگ را به کف مدرسه بکشاند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در این شرایط ضروری است سایر دستگاه ها و حوزه های مختلف در رفع موانع آموزشی و پرورشی تلاش کنند و ما تلاش خواهیم کرد بوم جذب دانشجو کوار از شیراز منفک و مستقل شود. 

وی ادامه داد: خوشبختانه استقبال دانش آموزان از رشته های هنرستانی به گونه ای است که در برخی شهرستان ها فضای آموزشی برای پذیرش هنرجو کم داریم.

عسکری خاطرنشان کرد: در جذب نیرو انسانی ماده 28 تعداد 71 نفر به شهرستان کوار تخصیص یافت اما تا کنون 49 نفر جذب شدند و بومی ها استقبال نکردند.

وی در خصوص فضاهای ورزشی گفت: یک سالن ورزشی و یک زمین چمن به شهرستان کوار تخصیص یافته است و استخر سرپوشیده کوار نیز در حال ساخت است.

مدیر کل آمورش و پرورش اظهار کرد: با توجه به جمعیت اتباع خارجی در این شهرستان احداث مدرسه ویژه اتباع خارجی در شهرستان کوار در دستور کار خواهد گرفت.

وی با اشاره به همجواری شهر کوار با شیراز، اظهار کرد: تمایل معلمان کواری به اقامت در شیراز مشکلاتی را در راستای رفت و آمد آنها ایجاد کرده است که پیگیر این موضوع خواهیم بود.

عسکری اضافه کرد: با توجه به حوادث اخیر و پیشگامی آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ، ضروری است گام هایی در جهت تغییر فضای موجود برداشته شود لذا مشارکت دانش آموزان در نماز جمعه، برپایی مراسم ویژه مناسبت ها، برگزاری المپیادهای ورزشی و … از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود.

نماینده مردم شهرستان های کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: شهرستان کوار با اهدای 500 شهید به انقلاب اسلامی یکی از شهرستان های ولایتمدار و وفادار انقلاب است که همواره در صحنه های انقلاب حضور دارد.

عبدالعلی رحیمی مظفری تاکید کرد: دقت در گزینش نیروهای آموزش و پرورش باید بیش از پیش و دستور کار باشد.

وی گفت: در شهرستان کوار مشکلات نیروی انسانی، سرانه آموزشی و کمبود فضای آموزشی همچنان وجود دارد.

رحیمی خاطرنشان کرد: نزدیکی کوار به شیراز موجب هجوم نیروهای غیربومی به این شهرستان و مشکلات ناشی از رفت و آمد معلمان شده است.

وی از اقدامات مدیرکل اموزش و پرورش فارس تمجید و‌خواستار حمایت از اقدامات وی در حوزه تعلیم و تربیت شد.

امام جمعه موقت کوار نیز اظهار کرد: انسان در هر رشته و رسته ای که فعالیت می کند باید تلاش کند به بالاترین سطح آن حوزه برسد.

حجت الاسلام ذبیحی نژاد با تشریح علم آموزی و با اشاره به روایات اسلامی گفت: برای رساندن انقلاب اسلامی به قله های افتخار باید مسیرهای علمی را پیمود و تلاش شود انقلاب بیش از پیش قوی شود.

امام جمعه موقت کوار خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه ای قوی و دارای عزت باید خود را به سلاح علم مجهز کنیم البته علمی که به درد جامعه بخورد. تربیت همواره برتعلیم مقدم است لذا برای تربیت دانش آموزان باید از تمام ظرفیت های موجود بهره مند شد.

حجت الاسلام ذبیحی تصریح کرد: ضروری است همه نهادها و سازمان ها در امر تعلیم و تربیت با آموزش و پرورش همکاری نزدیکی داشته باشند.

خاطر نشان می شود مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بدو ورود به کوار در یادمان شهدای گمنام این شهر حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان این شهر ادای احترام کرد.

همچنین در این سفر تیمی از کارشناسان اداره کل اموزش و پرورش فارس نیز حضور داشتند واز بخش های مختلف اداره و مدارس آموزش و پرورش کوار بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=12162

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.