16

آخرین اخبار از حقوق معوقه کارگران سد کوار

  • کد خبر : 21452
  • 09 شهریور 1402 - 19:21
آخرین اخبار از حقوق معوقه کارگران سد کوار
کارگران سد کوار سه ماه حقوق معوقه دارند و منتظر دریافت طلبشان از وزارت نیرو هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، کارگران سد کوار سه ماه از حقوق معوقه خود را دریافت نکرده بودند که یادداشتی در این خصوص منتشر نمودیم. در ادامه این موضوع را از نماینده مردم شهرستان های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی پیگیری نمودیم که گفت: مجوز ۱٠٠میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نیرو برای سد گرفته شد.

همچنین قرار شده مبلغی طی یک هفته آینده(هفته آخر مردادماه) به سد کوار تزریق شود تا مشکل حقوق کارگران نیز حل و دو یا سه حقوق پرداخت نمایند.

خبرنگار بهارکوار پس از بازدید حضوری از سد کوار به همراه استاندار و مسئولین شهرستان این موضوع را از کارگران سد پیگیری کرد اما متوجه شدیم فقط یک حقوق واریز شده است.

در همین راستا ابتدا به سراغ مدیر پروژه احداث سد رفتیم که گفته شد فقط ۱٠میلیارد به حساب پیمانکار سد واریز شده است که ۳میلیارد آن حقوق پرداخت شد و مابقی صرف خرید مصالح و تجهیزات گردیده است.

همچنین خبرنگار بهارکوار بار دیگر به سراغ نماینده مردم کوار رفت و موضوع عدم پرداخت حقوق‌ها را جویا شد. وی ضمن تماس با قربانخانی کارفرمای سد این مساله را پیگیری کرد.

قربانخانی در تماس تلفنی با رحیمی مظفری گفت: بدلیل اینکه اعتبار اختصاصی کم بوده و فقط توانستیم ۱٠میلیارد تومان تامین بودجه نماییم، تنها یک حقوق پرداخت شد.

وی افزود: ما یا باید تمام حقوق کارگران را پرداخت نماییم یا به کل کارگاه را تعطیل کنیم. به همین دلیل فعلا یک ماه حقوق کارگر پرداخت شد تا کار سد نیز عقب نماند.

این مسئول بیان کرد: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه به هیچ پروژه ای تخصیص اعتبار نداده و باید توسط مجلس بازخواست شود.

وی اظهار کرد: آخرین تخصیص اعتبار فقط برای شهرهای دچار تنش همچون زاهدان آمده است و برای پروژه های دیگر تخصیصی نیامده است.

قربانخانی گفت: در تلاشیم که تا نیمه شهریورماه مقداری بودجه تامین نماییم تا حقوق کارگران پرداخت شود که احتمالا بتوانیم از 20 تا 25 شهریور یک حقوق دیگر به حساب کارگران واریز کنیم.

در پایان نماینده مردم کوار نیز اضاف کرد: وزارت نیرو قرار بود 20میلیارد تومان برای سد در هفته گذشته ابلاغ نماید تا پیمانکار بتواند دو حقوق پرداخت کند و مصالح خریداری نماید اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و تنها 10میلیارد تومان پرداخت نمود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=21452

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.