38
عبدالعلی رحیمی مظفری:

استخراج رمز ارز یارانه ای بالاترین ضرر برای مردم است

  • کد خبر : 1861
  • 24 شهریور 1400 - 13:45
استخراج رمز ارز یارانه ای بالاترین ضرر برای مردم است
عبدالعلی رحیمی مظفری با بیان اینکه استخراج رمز ارز یارانه ای بالاترین ضرر برای مردم است، گفت: ما از تکنولوژی عقب نخواهیم ماند اما اجازه توسعه موضوعی که ابتدا و انتهای آن مشخص نیست را نمی‌دهیم.

به گزارش بهار کوار، عبدالعلی رحیمی مظفری در نشست علنی امروز -چهارشنبه – با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت استخراج رمز ارزهای جهان روا و مبادلات داخلی آن گفت: امروز رمزارزها با استفاده از برق یارانه ای استخراج می‌شوند و این بالاترین ضرر برای مردم است.

وی اضافه کرد: در شرایطی که شرکت‌های رسمی و بزرگ در حال استخراج رمز ارزها هستند و از طریق فروش محصولاتشان ارز تولید می‌کنند، آنها را در سامانه تزریق نمی‌کنند، چطور می‌خواهیم این رمزارزها را کنترل کنیم؟ بانک مرکزی چه راهکار کنترلی در این زمینه دارد؟ وقتی به راحتی در کمترین زمان بدون هیچ نظارتی از کشور خارج می‌شوند، چگونه می‌خواهیم این موضوع را رهگیری کنیم؟

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس عدم رهگیری بزرگترین آسیب رمز ارزهاست.

نماینده سروستان، کوار و خرامه در مجلس اضافه کرد: هنگامی که کارگاهی با ۷۰ الی ۸۰ کارگر تعطیل شده و تنها با چند نگهبان رمزارز تولید می‌کند، چگونه در مسیر تولید و اشتغالزایی گام برمی‌دارد؟ در شرایط فعلی تولید یک بیت کوین ۱۳ الی ۱۵ هزار دلار هزینه دارد اما متوسط فروش آن در سال ۵۱ هزار دلار بوده و تا سقف ۶۰ هزار دلار هم افزایش یافته است. سوال این است که سود آن به جیب چه کسی می‌رود؟ مالیات آن چگونه پرداخت می شود و عایدی آن برای کشور چیست؟

وی افزود: رمزارزها می‌توانند یک شبه فردی را پولدار و فردا شب وی را ورشکست کنند، همانگونه که بارها درصحن مجلس در رابطه با بورس تذکر دادیم که جیب مردم را خالی می‌کند، اما برخی مسئولان و مردم توجهی نکردند و بورس سقوط کرد و تعداد زیادی ورشکسته شدند. رمزارز بسیار بدتر از بورس است، چرا که با شدت بیشتری افراد را ورشکسته می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: وقتی در زمینه تولید برق مشکل داریم و تراز انرژی کشور منفی است. چطور می‌توانیم به موضوع استخراج رمزارزها ورود کنیم؟ اگر یک تکنولوژی است باید جامع و کامل مورد بررسی قرار بگیرد، چرا برخی افراد موضوع تحریم‌ها را مطرح می‌کنند در حالی که ما زیر ذره بین همان کشورهای تحریم کننده رمزارز استخراج می‌کنیم.

وی افزود: چطور می‌توانیم تحریم را دور بزنیم؟ اگر قرار است چنین کاری انجام شود، باید این کار بومی شود، لذا معتقدم گزارش کمیسیون اقتصادی در این رابطه بسیار سطح پایین بوده است، چرا که پوشش این کارها تولید ارز بوده اما معتقدیم صدمات زیادی به کشور وارد می کند. ما از تکنولوژی عقب نخواهیم ماند، اما اجازه توسعه موضوعی که ابتدا و انتهای آن مشخص نیست را نمی‌دهیم.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=1861

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.