34

اصلاح جاده ها و تقاطع های مرگ و تسریع در احداث سد کوار مطالبه جدی مردم است

  • کد خبر : 5976
  • 24 اسفند 1400 - 16:43
اصلاح جاده ها و تقاطع های مرگ و تسریع در احداث سد کوار مطالبه جدی مردم است
نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس گفت: از وزیر نیرو می خواهم که با دستور سریع جهت رفع مشکلات آب شرب مردم اهتمام ورزد.تسریع در احداث سد کوار و کانال های آن، انتقال پساب به شهر سروستان و حقابه کوار مطالبه جدی مردم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ عبدالعلی رحیمی مظفری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 24 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک پیشاپیش عید نوروز و اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت حضرت ولی عصر(عج) گفت: در ابتدا جنایات آل سعود را به شدت محکوم کرده و این فاجعه را به مسلمانان جهان بابت انجام این فاجعه و سکوت مجامع جهانی در برابر این فاجعه تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: از دولت انقلابی می‌خواهیم با حمایتی که از طرف ارکان نظام خصوصاً مجلس شورای اسلامی می‌شود؛قاطعیت در مذاکرات برجامی را سرلوحه کار خود قرار داده و هرگونه اقدام تکراری که حقوق ملت را تضعیف می‌کند، مطلقاً قبول نکند و خطوط قرمز نظام و مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس شورای اسلامی در قانون اقدام راهبردی را رعایت کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس با اشاره به اقدام سپاه پاسداران و حمله موشکی به مقر رژیم صهیونیستی، مطرح کرد: از اقدامات با صلابت و اقتدار حافظان امنیت کشور قدس سپاه پاسداران در پاسخگویی به شرارت های غده سرطانی منطقه تشکر می‌کنم؛ همچنین از اقدامات قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، قرارگاه های محرومیت‌زدایی، بسیج سازندگی و نهادهای انقلابی اعم از ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بهزیستی و قرارگاه های مردمی تشکر می کنیم و از این عزیزان خواهشمندیم در این ایام پیش رو محرومین را بیش از پیش تر دریابند.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس با تاکید بر جهاد تبیین مطرح کرد: از همه مسئولان و دلسوزان می‌خواهیم در موضوع جهاد تبیین هم اقدامات را تشریح کنند، هم شرایط را به طور صحیح برای مردمی که بسیار خوب همراه این نظام بوده‌اند؛ تشریح  کنند. از اقدامات عدالت محور دولت تشکر کرده و از آنها می‌خواهیم در کنار اقدامات خوب از هرگونه تصمیم احساسی که به اموال عمومی و سرمایه های مملکت آسیب وارد می‌کند؛ پرهیز کنند و درایت در هرگونه برخورد ملاک عمل باشد و برخورد با مفسد و فساد و عامل فساد جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: توجه به مسئله فرهنگ عمومی و دینی از مطالبات جدی است که علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری ،متاسفانه اقدام و برنامه خاصی دیده نمی شود؛ توجه به فرهنگ بومی و سنتی ایرانی- اسلامی در شرایط جامعه کنونی نیاز است.

رئیس جمهور تمام توان خود را برای کنترل بازار به کار گیرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر لزوم توجه دولت به اقشارآسیب پذیر تاکید کرد: از دولت محترم و رئیس جمهور مردم می خواهیم تمام توان خود را برای کنترل بازار بکار گیرند تا سوداگران به بهانه حذف ارز ترجیحی که آورده ای بر سر سفره مردم نداشت، از این اقدام سخت و صحیح دولت و مجلس سوءاستفاده نکنند و راهکارهای حمایتی از اقشار آسیب پذیر و مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کالاهای اساسی و تولیدکنندگان کشاورزی و دامی را در اسرع وقت اجرایی کنند.

رحیمی مظفری در ادامه افزود: از رئیس جمهور می خواهم علیرغم تمام مشکلات مالی نگذارند امسال هیچ کارگر و حقوق بگیری با حقوق عقب افتاده یا بدون عیدی، شب عید را سپری کنند و این نیازمند توجه جدی و دستور اکید به تمامی مسئولین و نظارت بر پیمانکاران است.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: از همه متولیان امنیت داخلی تشکر می کنم، لکن علی رغم تلاش ها خورده سارقان کوچه و بازار آرامش را از مردم سلب می‌کنند، برخورد جدی نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی لازم است و اگر نیاز به قانون خاصی است؛ این لوایح را به مجلس ارائه کنند.

مجلس مرز دخالت و نظارت را رعایت می کند

رحیمی تاکید کرد: همگان بدانند فرمایشات مقام معظم رهبری نصب‌العین مجلس انقلابی است و قطعاً مجلس مرز دخالت و نظارت را رعایت می کند و بدون دخالت در کار دولت، ذره‌ای از وظیفه نظارتی در همه ابعاد و اختیارات قانونی جهت پیشبرد اهداف انقلاب کوتاه نخواهد آمد؛ مترصدان هجمه به مجلس بدانند، با جوسازی نمی‌توانند مجلس را از ریل اصلی خود خارج کنند و از وظایف خود کنار بگذارند.

تسریع در احداث سد کوار و کانال های آن

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، ادامه داد: از وزیر نیرو می خواهم که با دستور سریع جهت رفع مشکلات آب شرب مردم اهتمام ورزد. تسریع در احداث سد کوار و کانال های آن، انتقال پساب به شهر سروستان و حقابه کوار مطالبه جدی مردم است.از دولت  تقاضا دارم اگر رهاسازی آب کربال مقدور نمی شود، حق نکاشت را در دستور کار قرار دهند تا کشاورزان بیش از این آسیب نبینند.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر لزوم عدالت در دریافتی های کارکنان مطرح کرد: امروز غالب نارضایتی بین حقوق بگیران از بی عدالتی در پرداخت است و دولت باید با درایت کامل به طور کافی به این موضوع اهتمام ورزد تا بهانه لجن پراکنی برخی جریان‌های معلوم‌الحال داخلی و خارجی نشود. البته عدالت در پرداخت به معنای حقوق یکسان نیست و حسب نیاز شاخص ها باید اصلاح گردد.

به مطالبات و مشکلات قشر زحمتکش رانندگان توجه شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مطرح کرد: از مسئولین و همه متولیان امر اعم از وزارت راه و وزارت صمت تقاضای جدی داریم به مطالبات و مشکلات قشر زحمتکش رانندگان توجه کنند. نظارت بر واردات کامیون های جایگزین فرسوده ،قطعات خودرو و کرایه های حمل نیاز جدی است.در قانون واردات، اسقاط و ۲۵ درصد عوارض لحاظ شد؛ اما دولت قبل ،آیین نامه ای خلاف منتشر کرد که امروز کار را مشکل کرده است و راه را بر دلالان باز کرده است.

اصلاح جاده های حوزه انتخابیه خصوصا تقاطع های مرگ

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس خاطرنشان کرد: مجدداً از وزارت راه و شهرسازی می خواهم که در اصلاح جاده های حوزه انتخابیه، خصوصاً تقاطع هایی که بدون درنظر گرفتن شرایط ایمنی به تقاطع های مرگ تبدیل شده است ،رسیدگی جدی کند. آرزوی فرهنگیان در ابلاغ رتبه بندی محقق شد؛ لازم است دولت تسریع کند تا در ایام عید و اگر بتواند، پرداختی مقطعی فراهم کند.

رحیمی مظفری در ادامه به وزارت نفت اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم سرمایه گذاری در حوزه منابع انسانی و تاسیسات وزارت نفت؛ توجه جدی به این صنعت عظیم چه در تاسیسات و چه در منابع انسانی مورد تقاضای جدی است. وزارت نفت را دریابید؛ وقتی از همه سو توقع داریم وزارت  نفت در همه حوزه ها یار اصلی باشد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=5976

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.