34

اعطای تسهیلات به باغداران خسارت دیده شهرستان کوار

  • کد خبر : 10743
  • 18 مرداد 1401 - 22:00
اعطای تسهیلات به باغداران خسارت دیده شهرستان کوار
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با پیگیری این وزارتخانه دولت محترم مصوبه بسیار خوبی را برای جبران و کمک سرمازدگی که در باغات کشور و استان فارس اتفاق افتاده داشته که به زودی تسهیلاتی تک رقمی را به باغداران اعطا خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی جهت بررسی باغات و زمین های کشاورزی که در سرمازدگی و سیل اخیر آسیب دیده بودند، امروز عصر مورخ 18 مردادماه 1401 در شهرستان کوار حضور یافت و همراه با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، نماینده مردم شهرستان های کوار، سروستان و خرامه در مجلس و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی از باغات بخش طسوج، نوروزان، زیجرد و آباده بازدید میدانی به عمل آوردند.

در این بازدید مردم طی گفتگویی با برومندی از وزرات جهاد کشاورزی مطالباتی داشتند و گفتند: 80 درصد شهرستان کوار کشاورز هستند و درآمدشان هم از همین راه می باشد. اما متاسفانه خشکسالی، سرمازدگی، باران شدید و سیلاب اخیر، عدم وجود ثبات قیمت محصولات، افزایش قیمت کود و سم و تجهیزات کشاورزی، خرابی جاده های بین مزارع از جمله مشکلاتی است که کشاورزان و باغداران شهرستان با آن روبرو هستند که امید است یک وام بلا عوض برای کشاورزان درنظر گرفته شود و پیگیری کنید تا جبران خسارت شود.

محمدمهدی برومندی در حاشیه سفر به شهرستان کوار، اظهار کرد: شهرستان کوار از جمله شهرستان های مهم استان فارس در بخش کشاورزی می باشد که دارای بیش از ۷ هزار هکتار تاکستان است که بیش از 200 هزار تن انگور تولید میکند. متاسفانه در اوایل سال با سرمازدگی شدیدی مواجه شد و در عملکرد و تولید محصول این شهرستان خیلی تاثیر داشت.

وی افزود: امروز به دعوت نماینده محترم جناب دکتر رحیمی پیرو جلسه ای که با مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی داشتیم از باغات شهرستان بازدید کردیم تا ضمن بررسی مسائل و مشکلات و در واقع گفتگو با بهره برداران عزیز در بخش کشاورزی به ویژه در حوزه باغات بتوانیم متناسب با مسائل و مشکلاتی که این عزیزان دارند تصمیماتی را برای رفع آنان و توسعه باغات این شهرستان داشته باشیم.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با پیگیری این وزارتخانه دولت محترم مصوبه بسیار خوبی را برای جبران و کمک سرمازدگی که در باغات کشور و استان فارس اتفاق افتاده داشته که به زودی تسهیلاتی تک رقمی را به باغداران اعطا خواهیم کرد.

برومندی با اشاره به اینکه اصلاح و احیای باغات در واقع از مهمترین برنامه‌های ما در بخش باغبانی است که متناسب با ظرفیت شهرستان اجرا می‌شود، اظهار کرد: طرح داربستی کردن یا طرح فراز انگور می‌تواند عملکرد تولید را در واحد سطح به بیش از دو برابر افزایش بدهد.

وی با بیان اینکه توصیه کشت در محیط های کنترل شده و گلخانه از دیگر سیاست هایی است که در وزارت جهاد کشاورزی پیگیری میشود و حتما در شهرستان کوار دنبال خواهد شد، گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که ما در مسئله آب در این استان داریم بعد از این بازدیدی که انجام شد، در جلسه جمع‌بندی تصمیمات خوبی را برای باغبانی این شهرستان اتخاذ خواهیم کرد.

در خاتمه معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: ستاد بحران وزارت کشور با بالگرد در منطقه در حال بازدید از مناطق سیل زده می باشد که قرار شده است در هیات دولت درمورد مسائل خسارات سیل که به مردم وارد شد، دولت تصمیمی گیرد و یک اعتباراتی را در واقع برای آنان تزریق کند.

رحیمی مظفری نماینده مردم شهرستان کوار، خرامه و سروستان در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار بهار کوار گفت: شهرستان های حوزه انتخابیه امسال دو آفت بزرگ داشتند که در ابتدای سال یک سرمازدگی شدید به باغات شهرستان خسارت زد، بعد از آن بارندگی‌های شدید اخیر متاسفانه به باغات انگور آسیب های بسیار جدی وارد کرد.

وی افزود: بسیاری از باغات سطح محصولاتشان تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده و بعضی از باغات به طور کل محصولاتشان از بین رفته است.

در خاتمه رحیمی مظفری خبر داد: یکی از موارد مهمی که وجود دارد زنجیره ارزش برای محصولات باغی است که تصمیماتی برای اینکه بتوانیم سردخانه های موجود را تقویت کنیم و زنجیره تولید را برای تبدیل کنسانتره و آبمیوه در شهرستان در آینده داشته باشیم، گرفته شده است.

قابل ذکر است در این سفر یک روزه از گلخانه ای در مظفری و میدان تره بار شهرستان نیز بازدید شد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=10743

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.